Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ei sammu virta-avaimesta!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joenbimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 203

    E34 ei sammu virta-avaimesta!



    Tuossa kesken työpäivää läksin hakemaan pitsaa. Pysäytin pitserian eteen, pomppasin autosta pois.... ei hitto virta-avain kädessä ja auto edelleen rallattaa. Ei edes keljuttanut, repesin aivan totaalisesti.

    Itseasiassa selvisi tutkaillessani autoa työpaikan pihassa, että sammuttamalla ajovalot, tai siis tarkemmin sammuttamalla parkit autonkin moottori sammuu.

    Mutta, kaikki virrat autossa jää päälle, valot, radio, kaikki. Mielenkiintoista!

    Sen verran ajovaloista, että oon tehnyt monen monta vuotta sitten foorumilla neuvotun kytkennän, jolla saadaan ajovalot "automaattiseksi". Mutta se varmaan ei tähän liity.

    Help!
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #2
    Virtalukon pohja, lähes varmasti. Voisko tuossa ajovaloautomatiikassa joku rele vuotaa?

    Comment

    • joenbimmeri
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 203

      #3
      Sen verran katselin ETM:ää http://www.e38.org/e34/e34_88_etm.pdf
      sivu 28 ja 30, että entä jos jokin Unloader-releistä (K3, K9, K61) jää jumiin. Tai siis koittaa irroitella noita releitä ja vaihtaa päittäin päin...

      Meinaan jos virtalukon pohja jää jumiin, niin sillonhan ei pitäis pystyy sammuttamaan mottia ollenkaan... ko.. kö?

      Et miten se ajovalojen sammuttaminen vaikuttaa siihen että moottori sammuu...?

      Mutta neuvoja kaivataan.

      Comment

      • joenbimmeri
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 203

        #4
        Vika korjaantui "itsestään". Näillä eväin on haasteellista etsiä vikalähdettä Mutta odotellaan milloin uudelleen "laukeaa".

        Neuvoja odotelleen...

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Touring vai sedani?

          Farkussa olisi periaatteessa mahdollista kiertää kilpivalojen piiristä virta sytyspiiriin jos luukun johdot ovat rispaantuneet.

          Sedanissakin kontinkannenjohdot voivat olla rispaantuneet, mutta siellä ei taida olla sellaista johtoa josta virta kiertäisi takaisin.

          Mutten mene vannomaan.

          Jos saat oireen palautumaan niin aukaisi ja heiluta kontin kantta niin sammuuko.
          Olli.

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Mulle kävi näin, kun virtalukon patruuna halus hajota. Eli patruuna pyörähti ympyrää pesässään ja virtalukon pohjalle ei tieto tästä pyörittelystä välittynyt. Myöhemmin se löyti taas hetkeksi takaisin vanhaan toimivaan kohtaansa ennenkuin lukitsin sen liimalla paikoillaan.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • joenbimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 203

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Mulle kävi näin, kun virtalukon patruuna halus hajota. Eli patruuna pyörähti ympyrää pesässään ja virtalukon pohjalle ei tieto tästä pyörittelystä välittynyt. Myöhemmin se löyti taas hetkeksi takaisin vanhaan toimivaan kohtaansa ennenkuin lukitsin sen liimalla paikoillaan.
              Elikkä jees. Miten käytännössä korjasit tuon? Meinaan nyt en tietämättömyydessäin ymmärrä termejä "patruuna"... mikä pitää liimata mihin ja millä? Kuin pitkälle purkaa?

              EDIT: Mutta miten ihmeessä on mahdollista, että kone kuitenkin sammuu valokatkaisijasta?
              Last edited by joenbimmeri; 09-03-2013, 15:58.

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #8
                Joku rele siellä vuotaa tai sitten virtalukon pohja. Aiheuttaa kyllä mitä ihmeellisimpiä ongelmia joita ei kannata edes alkaa metsästämään ennenkuin on kokeillut uudella lukon pohjalla.

                Comment

                • Moss
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 3
                  • Vantaa

                  #9
                  Had the same case with my Opel Astra last year. Take a look at the back lights, if there's a 21/5W bulb somewhere misplaced - check position or remove to see if that cures the problem.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎