Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 -88 Pähkinää purtavaksi, käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laaksot
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 20
    • Helsinki

    535 -88 Pähkinää purtavaksi, käyntihäiriö

    Eli auto on pelto/jää leluna, oireet alkoi näin:

    Toiminut kun kello koko talven, viimeksi auto kävi tyhjäkäyntiä n, puolituntia
    kunnes alkoi paikkua ja rötäämään itsekseen.....
    Auto sammutettiin ja uudelleen käynnistettyä käy enään jotenkin huonosti tyhjäkäyntiä eikä ota kierroksia ollenkaan vaan meinaa sammua kokonaan ja usein sammuukin..... Eli lähtee käyntiin mutta ei ota kierroksia.

    Tähän mennessä tehdyt kokeilut:

    Uudet tulpat, uusi pyörijä, uusi virranjakajan kansi,
    Kokeiltu toimivasta autosta: ilmamäärämittari, kampiakselin asentotunnistin, boxin rele...

    tarkistettu alipaine ym letkut/liittimet, bensa pumppu toimii( paineen mittaan huomenna.)

    Mitähän kannattaa vielä kokeilla kotikonstein???
    ? puola?

    Yritin lueskella vastaavia ongelma (joita ollut useilla) mutta viesteihin ei ole laitettu, millä tullut kuntoon.... (tai ovat edelleen rikki??)
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Koitas että dampperi on kasassa, ts. ulko-osa ei liiku suhteessa sisäosaan.

    Näitä on ainakin M20 - moottoreista jokunen hajonnut, tuloksena asentotunnistin lukee paikkatiedon perseelleen ja käy joko ihan perseelleen, tai ei lainkaan.

    Jos dampperi kunnossa, niin lambdaa syynäisin.

    Comment

    • Incarnated
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 450
      • Seinäjoki

      #3
      Tässä vielä mallia käynnistä jos damper rikki:


      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

      Comment

      • Laaksot
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 20
        • Helsinki

        #4
        Ei muutosta ongelmaan vaikka dampperi vaihdettu, lamda vaihdettu + bensanpaineet ok.
        Ja edelleen ei ota kierroksia ja tyhjäkäynnillä pysyy vain vaivoin kaasulla kikkailemalla??
        Käynti kuulostaa melko samanlaiselta kun Incarnatedin videossa????

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #5
          Latausjännitteen kattosin ihan varuiksi vielä, jos ei ole jo tehty.

          Tarkista vielä lämpötila-anturien liitännät termarikotelossa, joskaan en jaksa uskoa että puuttuva lämpötilasignaali saisi moottorin käymään noin huonosti.

          Imuvuodosta tuskin lienee kyse, ne ei noin nopeasti synny, mutta tarkasta nyt vielä : huohotinletkut ja tankin EVAP - letku, joka menee evap - venttiilin kautta imusarjan alapuolelle. Evap - venttiili on kiinni imusarjan alanurkassa melko lähellö öljynsuodatinjalkaa. Myös jarrutehostimen alipaineletku syytä tarkastaa. Näistä kolmesta voisi periaatteessa syntyä suuri imuvuoto nopeasti.

          Vaikuttaako esim. öljytikun nostaminen paikaltaan käyntiin millään tavalla?

          Näiden jälkeen melkein rupeisin ottamaan venakopankantta irti, ja visuaalinen tarkastus että siellä kaikki okei.
          Samalla voi tarkastaa jaon.
          Last edited by Klasu-; 08-03-2013, 12:12.

          Comment

          • Laaksot
            Newbiemmer
            • May 2009
            • 20
            • Helsinki

            #6
            Vika löytyi, eli Motronic boxi viallinen.....
            Laina boxilla pelittää taas...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎