Announcement

Collapse
No announcement yet.

518 M40 Öljynpaineen merkkivalo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    518 M40 Öljynpaineen merkkivalo.

    Lähdin aamulla kun tuossa oli -23c pakkasta ja tietenkin ilman lämmitystä käyntiin. Ajoin n. 4km matkan ja jätin loppupäiväksi parkkiin. Auto toimi moitteetta siihen saakka. Nyt iltapäivällä olin lähdössä kotiin, niin öljynpaineen merkkivalo paloi punaisena. Tarkistin öljyt ja ne oli minimissään. Lisäsin sen litran öljyä, mutta valo ei sammu. Eikä näyttänyt kyllä öljytikkukaan edelleen sitä minimiä vaikka sinne meni se 1,5l. Kerkesin kyllä ajamaan jonkin matkaa, kun kuvittelin vian olevan anturissa ja auto oli pakko saada pois siltä tontilta

    En tuolla lumimyräkässä kyennyt paikallistamaan onko vuotoja missään. Apulaitehihnojen läheisyys oli kyllä märän näköistä, mutta en osaa sanoa oliko tuota lunta mitä taivaalta tulee. Öljytikussa näyttää olevan hieman vaaleaa mönjää seassa sen jälkeen kun öljyä lisäsin. Mikähän tuohon nyt sitten tuli?
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Pitääkö se normaalia kovempaa meteliä? Jos ei, niin anturi lienee loppu.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Pitääkö se normaalia kovempaa meteliä? Jos ei, niin anturi lienee loppu.
      Ei minun mielestä. Kerkesi kyllä sammumaan ajossa tyhjäkäynniltä. Öljyä mittatikun mukaan oli. Edelleen vain ihmetyttää mihin tuo öljy on voinut katoilla kun sitä lisäsin. Hyvin outoa mitä tuossa on tapahtunut, kun aamulla toimi täysin normaalisti sen parin kilometrin matkan ja 9h seisonnan jälkeen syttyilee öljynpaineen merkkivalot.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Huohotin jäätynyt, ja nakannut öljyä pihalle...voi olla mahdollinen skenaario, jos tiedät että öljyä on ollu koneessa riittävästi hetki ennen tätä tapahtumaa...

        Varmaan kannattas ainakin laskea ne öljyt pois, kattoa tuleeko metallisilppua mukana, vanha suodatin kans auki ja tutkailua..
        Jos metallilastua ei löydy niin uudet öljyt ja suodatin...

        Ja jos valo ei sammu uusillakaan öljyillä niin anturi vielä vaihtoon...

        Comment

        • bimmerboy92
          Bimmer Rookie
          • Nov 2010
          • 54
          • Mikkeli

          #5
          Voi olla öljykanava tukossa itellä oma 518i e34 välkytti lämpimänä öljyvaloa nii oli alakerrassa oli se sihti tukossa ei auttanu muu ku öljypohja irti ja putsata tein samalla forte käsittelyn nii loppu palamasta.

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            #6
            Merkillistä. Vuorokauden seissyt pihalla ja nyt starttasin -1c pakkasella. Öljyä näyttää taas olevan ylärajaan saakka, kun eilen kaadoin sinne lisää. Eilen kun katsoin, niin edelleen oli minimirajassa :think Nyt käynnistyi hyvin eikä merkkivalo pala enää. Mun mielestä käy samaan tahtiin, kuin ennenkin mitä nyt käynnistyksen yhteydessä tuli kimeä ujahdus :think Vuotanutta öljyä en kyllä äsken nähnyt missään muuta, kuin mitä tuollaisesta vanhasta koneesta nyt yleensä tulee.

            Öljy näyttää olevan melko mustaa, että se nyt menee ainakin vaihtoon pikimmiten. Tällä hetkellä sisässä Valvolinen vanhoille autoille suunnattu 10w40 ja eilen oli pakko lisätä motoxia joukkoon, kun muuta ei ollut. Vai pitäisikö siirtyä 5w40 öljyihin?

            Minkälainen homma tuossa on purkaa ja tarkistaa huohotin? Löytyykö ihan ohjeet.

            Originally posted by bimmerboy92 View Post
            Voi olla öljykanava tukossa itellä oma 518i e34 välkytti lämpimänä öljyvaloa nii oli alakerrassa oli se sihti tukossa ei auttanu muu ku öljypohja irti ja putsata tein samalla forte käsittelyn nii loppu palamasta.
            Onnistuuko öljypohjan purkaminen ilman moottorin nostoa? Öljymonttuun en pääse vähään aikaan tutkailemaan, joten tieto olisi tarpeen. Motonetissä ei ainakaan ilmeisesti löydy uutta öljypohjan tiivistettä tuohon.

            Tosiaan aika lirua ja mustaa oli tuo öljy mittatikun päässä. Ja aika paljon tullut kyllä ajeltua lyhyttä ajoa->4km parkkiin->töistä takaisin 4km ja parkkiin.
            Last edited by arpuC; 05-03-2013, 14:55.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • bimmerboy92
              Bimmer Rookie
              • Nov 2010
              • 54
              • Mikkeli

              #7
              2-osanen öljypohja tossa m40 koneessa ei tarvii konetta irrottaa..ite vetäsin tiiviste silikoonit hyvin on pitäny omassa ainakin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎