Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tds -94 Tehoton?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vahos
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 22

    525 tds -94 Tehoton?

    Ostin juuri auton,ja vika oli tiedossa jo silloin,eli suuttimien merkkivalo vilkkuu/palaa ja auto tehoton,kulkee lämpimänä vähän reippaammin mutta ainakin 50hp puuttuu siltikin,startti on lämpimällä moottorilla pitkä,kylmänä lähtee paremmin. Sattui löytymään tuollainen "suuttimien puhdistus" aine,kaadoin tankkiin ja nyt toimii vähän paremmin-->käyttää 5min tyhjäkäyntiä, niin suutinvalo vilkkuu ja lopulta sammuu,ja taas on tehot tallella,tuon saman 5 min kun ajaa niin tehot katoaa taas,kun valo syttyy..ei savuta minkäänlaista,paitsi vähän mustaa,silloin kun on voima tallessa Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Yhdessä testerissä kävi ja diagnoosi oli "Tunnistin,suihkutuksen aloitus,jatkuva"
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Vahos View Post
    Ostin juuri auton,ja vika oli tiedossa jo silloin,eli suuttimien merkkivalo vilkkuu/palaa ja auto tehoton,kulkee lämpimänä vähän reippaammin mutta ainakin 50hp puuttuu siltikin,startti on lämpimällä moottorilla pitkä,kylmänä lähtee paremmin. Sattui löytymään tuollainen "suuttimien puhdistus" aine,kaadoin tankkiin ja nyt toimii vähän paremmin-->käyttää 5min tyhjäkäyntiä, niin suutinvalo vilkkuu ja lopulta sammuu,ja taas on tehot tallella,tuon saman 5 min kun ajaa niin tehot katoaa taas,kun valo syttyy..ei savuta minkäänlaista,paitsi vähän mustaa,silloin kun on voima tallessa Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Yhdessä testerissä kävi ja diagnoosi oli "Tunnistin,suihkutuksen aloitus,jatkuva"
    4-sylinterin suutin paskana.
    #6
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Vahos
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 22

      #3
      Voisko olla se 4 suutin,mitenhän sen pystyy testaamaan onko ehjä vai ei? Luulisi sen jotain arvoja antavan,mitkä ne oikeat sitten onkaan..Foorumia lueskelin ja yksi voisi olla myös se potikka joka on pumpussa,niitä ei taida erikseen saada mistään,tietääkö kukaan :think?

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Vahos View Post
        Voisko olla se 4 suutin,mitenhän sen pystyy testaamaan onko ehjä vai ei? Luulisi sen jotain arvoja antavan,mitkä ne oikeat sitten onkaan..Foorumia lueskelin ja yksi voisi olla myös se potikka joka on pumpussa,niitä ei taida erikseen saada mistään,tietääkö kukaan :think?
        Originally posted by Vahos View Post
        "Tunnistin,suihkutuksen aloitus,jatkuva"
        = 4-syl suutin, mitä vielä pitäisi arpoa?
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Vahos
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 22

          #5
          Sillä pedaalitestillä (virrat päälle ja 5 kertaa kaasu pohjaan) vilkkuu suutinvalo 21 kertaa=Throttle position potentiometer,meinasin vaan jos se pumpun karan asento potikka on rikki..

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 957
            • Salo

            #6
            Originally posted by Vahos View Post
            Sillä pedaalitestillä (virrat päälle ja 5 kertaa kaasu pohjaan) vilkkuu suutinvalo 21 kertaa=Throttle position potentiometer,meinasin vaan jos se pumpun karan asento potikka on rikki..
            Olisiko kyseessä kuitenkin kaasupolkimen potikka?

            Jos se pumpussa oleva on rikki, tuskin edes lähtee käymään.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • 525std
              Newbiemmer
              • Sep 2011
              • 19
              • Karkkila

              #7
              Sama auto, sama vika?

              Taisi tämä sama birssi tulla nyt minulle. Tai ainakin kuvaus sopii täysin Elikkä vieläkin on samainen vika autossa. Suutin vaihdettu eikä auttanut.
              Antoi aluksi 21 vikakoodia eli Throttle Position Potentiometer elikkä suoran käännöksen mukaan kaasunasentotunnistin? Ja sen vilkuttelu loppui kun putsasi kyseisen mötikän liittimen elektroniikkaspraylla. Tosin vika ei vieläkään kadonnut vaan nyt alkoi antamaan vikakoodia 10 elikkä Start of Injection Regulator ja nyt voisi joku viksumpi suomentaa mulle tuon että mikä se on, mitä se tekee ja missä se on?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎