Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520 käypä arvo kolaroituna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    E34 520 käypä arvo kolaroituna?

    Eli mitä tuollaisesta kannattais maksaa? vuosimalli taitaa olla -90 ja kone 2.0 12v kutonen. Keula kasassa apukuskin puolelta, etupyörä siirtynyt taaksepäin ja etulasi sekä sivulasi rikki. Uudet iskarit ja jouset ja vaihtokone. Edessä sähkölasit jne. Olisko tuon arvo siinä 500-1000e välissä? Jos tuon korjais, niin pitäis vaihtaa toinen puoli keulasta ja helma jostain takaoven etupuolelta jne.
    Ajattelin ostaa itselle projektiksi, mutta voi mennä kyllä osiksikin, riippuen ihan mitä kaikkea on menny rikki ja mitä ehjät osat tulis maksamaan...
    Mutta tässä nyt lähinnä haetaan tuota hintaluokkaa ko. raadolle
    Muuten auto vaikutti ruosteettomalta ja ihan hyväkuntoiselta, lukuunottamatta ojan runtelemaa keulaa
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Tähän ei kukaan voi vastata mitään faktaa ilman kuvaa. Kuvauksestasi päätellen vaurio on sen laatuinen että korjaus ei edes harrastuspohjalta kannata. Ei ainakaan jos lähtöhinta on 1000e, eikä osia ole jo kuitattuna tallin-nurkassa. Kuvia kehiin, niin annan arvion vaurion laadusta ja vaaditun korjauksen vaativuudesta sekä hinnasta.

    Comment

    • joko
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1964
      • Seinäjoki

      #3
      Ok, vanhoja topicceja selaillessani pisti sellainen silmään, että bmw:n tapauksessa hyvin usein keulakolarissa hajoaa lohko/vaihteiston kiinnikkeitä. Tarvii katsoa jos huomenna kävisin kuvaamassa vaurion. Mites varaosien laita? ilmeisesti aika arvottomia? ehjää on mm. sisusta,3kpl ovia,takaluukun kansi, lähes kaikki lasit,takavalot,puskuri,perä ja laatikko ja eiköhän koneestakin jotain irtoa... Olisko tuo 500e sitten lähempänä totuutta?
      Korjauksen pystyn kyllä tekemään itse ja osat tuttavan kaupalla saan ruotsista edullisesti ja eteen suunnittelin jotain lasikuitupuskuria jne. Maalauksen pystyn myöskin hommaamaan ihan tarvikkeiden hinnalla....
      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
      W906 319 sprinter - 14

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Pystytkö tekemään mittatarkan osakokonaisuuksien vaihdon(esim.koko keulaosan?) tai/ja korinoikaisun? Voi vain tulla huomattavasti halvemmaksi hakea sieltä Ruotsista ehjä vm.89-90 e34 ja maksaa siitä verot, kuin lähteä koriltaan 50-60cm lyhentynyttä koppaa oikomaan ja 20%-35% osista vaihtamaan. Kysymys ei ole siitä etteikö autoa kuin autoa voitaisi korjata vaan siitä mikä on järkevää=taloudellisesti kannattavaa. Tämä tietenkin jää nähtäväksi kunhan saat muutaman kuvan kiesistä.

        Comment

        • joko
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1964
          • Seinäjoki

          #5
          Keulaosan vaihto ei ole ongelma, korinoikaisussa saan käytettyä suht. halvalla. Pintaosat maksais purkaamoilta hankittuna yht. n.600e, mutta ajattelin, josko tois vaikkapa peräkolaroidun 535 saksasta/ruotsista nahkasisustalla ja vaihtais siitä keulan osat ja sisustan tuohon ja loput osat myyntiin... No huomenna ollaan huomattavasti viisaampia, tarjoan tuon 500e autosta , jos siihen hintaan lupaa, niin täytyy hakea pois ja katsoa sitten, meneekö osiksi vai laittoon. Etukäteen on mahdotonta arvioda koko työn hintaa, mutta kysynkin tässä nyt tuollaisen raadon arvoa, sekin on vähän vaikeaa, kun ei ole vielä toistaiseksi sitä kuvaa...
          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
          W906 319 sprinter - 14

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎