Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:n huurtumis/helle-ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaisaset63
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 26
    • siilinjärvi

    E34:n huurtumis/helle-ongelmat

    Sain sitten viimeinkin hommattua 535:n ja nyt pieniä sisälämpö/huurtumis- ongelmia!

    1. Kuumaa tulee niin prk:sti vaikka hanikat kääntää kylmälle, raitis-ilma tulee sisään ja sillä hiukan saa viilennettyä...auto ei ainakaan ole kylmä!

    2. Ikkunat huurtuu aikas reippaasti, vaikka kuinka tohottaa lämmintä sisään, mielestäni eristysten välissä ei ole kosteutta???

    Oiskos Teillä antaa lisätietoja ongelman laadusta sekä korjausmenetelmistä???

    Olisin todella kiitollinen, jos joku antais neuvoja ja korjaus vinkkejä, miten ja mistä korjataan!!!
  • bayer 320
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 119
    • itä-suomi

    #2
    lämpö aiheeseen löyty tollanen....

    huurtumis onkelmaankin varmaan löytyy searchillä jotai...=)

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by vaisaset63
      Sain sitten viimeinkin hommattua 535:n ja nyt pieniä sisälämpö/huurtumis- ongelmia!

      2. Ikkunat huurtuu aikas reippaasti, vaikka kuinka tohottaa lämmintä sisään, mielestäni eristysten välissä ei ole kosteutta???
      -Raitisilmasuodatin tukossa.
      -Tuuletusräppänät takaluukun sivuverhoilujen takana ei toimi.
      -Lämppärin kenno vuotaa.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1842
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Originally posted by Leka
        -Raitisilmasuodatin tukossa.
        -Tuuletusräppänät takaluukun sivuverhoilujen takana ei toimi.
        -Lämppärin kenno vuotaa.
        Mistä ilma sitten lopulta pääsee kartanolle, kun se ensin poistuu matkustamosta niiden sivutakaräppänöiden kautta ? Löytyykö takalokkarin välistä jostain reitti ulos vai miten ?

        Nimimerkki turkkilainen sauna...

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by 525iiäxä
          Mistä ilma sitten lopulta pääsee kartanolle, kun se ensin poistuu matkustamosta niiden sivutakaräppänöiden kautta ? Löytyykö takalokkarin välistä jostain reitti ulos vai miten ?

          Nimimerkki turkkilainen sauna...
          Takapuskurin takaa, molemmilta sivuilta, tuosta kuvasta osa# 23.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Joo, nuo räppänät löysinkin jo. Niistä pääseekin siis suoraan ulkoilmaan ?

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by 525iiäxä
              Niistä pääseekin siis suoraan ulkoilmaan ?
              Aivan. mailmanilla oli muistaakseni touringissaan jotain krääsää toisen tuuletusräppänän tukkeena, mutta en muista auttoiko niiden poisto huurtumisongelmaan, vai oliko siinä jotain muutakin vielä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Leka
                Aivan. mailmanilla oli muistaakseni touringissaan jotain krääsää toisen tuuletusräppänän tukkeena, mutta en muista auttoiko niiden poisto huurtumisongelmaan, vai oliko siinä jotain muutakin vielä.
                CD-levyjä kasallinen, mutta lisäksi oli myös raitisilmansuodatin viallinen(???!). Krääsät pois ja uusi suodatin, niin johan toimi
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1842
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Nojuu, omassakin oli mm. hylsysarja, talouspaperirulla sekä joitain törpäköitä siinä isommasta (kuskin puoleisesta) sivukotelossa. Saivat lähtöpassit. Suodattimen vaihtoinspiraatiota odotellessa näkee oliko tuolla jo vaikutusta.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    No niin tähän lisää kysymystä.

                    Itsellä on ollut tuota huurtumisongelmaa lämppärin kennon takia, mutta sen lisäksi on semmonen kummallinen kosteusongelma, että tänään aamulla töihin lähtiessäni sain lasit luututa sisäpuolelta vaikka uusi ja hieno (Citymarket) sisälämppäri oli tunnin tohottanut autossa. Auto oli aivan lämmin sisältä. Onko muilla koskaan niin, että jos lämmittää autoa, on se enemmän huurussa kuin ilman lämmitystä?

                    Siispä kosteutta nousee lattiamatoista? Apukuskin nurkka matosta nousee VOIMALLA kun listoja irrottaa, miten muut kulmat? Jos niitä viikonloppuna kuivattelisi...

                    Tai kosteus ei mene pois takaluukun poistoreijistä? Onko ne poistoluukut jotain "kaihdinmallia" jotta ne voivat "räpsähtää" kiinni? Tuskin...
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #11
                      Sisälämppäriä ei ole mutta joskus kun auto on lämmennyt ihan omalla lämppärillään ja lyönyt ajon jälkee parkkiin niin hetken päästä on ikkunat ihan huurussa ja joskus oikein vesi valunu. Otin lattiamatot pois ja takaata ne olivatkin märät. Otin penkit ja keskikonsolin pois ni sai matot pois sieltä. Kuskin matto jäi ku en kaasupoljinta irrottanut.

                      Poistoilman luukut ovat kaihdinmallia mutta eivät minusta voi jäädä kiinni asentoon ainakaan helposti. Jostainhan se ilma kuitenkin poistuu muutenhan auton ilmanpaine nousisi ja luulisi että jossainvaiheessa puhallin ei enää saisi ilmaa auton sisään. Kaippa ton vois testata ottamalla puskurin irti takaa ja testaamalla tuleeko niistä ilmaa.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #12
                        Originally posted by jakusa
                        Sisälämppäriä ei ole mutta joskus kun auto on lämmennyt ihan omalla lämppärillään ja lyönyt ajon jälkee parkkiin niin hetken päästä on ikkunat ihan huurussa ja joskus oikein vesi valunu. Otin lattiamatot pois ja takaata ne olivatkin märät. Otin penkit ja keskikonsolin pois ni sai matot pois sieltä. Kuskin matto jäi ku en kaasupoljinta irrottanut.

                        Poistoilman luukut ovat kaihdinmallia mutta eivät minusta voi jäädä kiinni asentoon ainakaan helposti. Jostainhan se ilma kuitenkin poistuu muutenhan auton ilmanpaine nousisi ja luulisi että jossainvaiheessa puhallin ei enää saisi ilmaa auton sisään. Kaippa ton vois testata ottamalla puskurin irti takaa ja testaamalla tuleeko niistä ilmaa.
                        Onko sulla e34? Onko siinä lattiamatto osissa?
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #13
                          Joo mulla on e34. Lattiamatto on 2 osassa, jatkokohta on siinä etupenkkien alla. Apukuskin puolelta leikkasin lattiamattoa mattoveitsellä kun se on yhtenäistä osaa ja kiertää lämppärinkennon etupuolelta. Tietysti leikkauskohdat "piilossa".
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #14
                            Ne ilmanpoistoräppänät on siis sellaiset kumiläppänät jotka on koko ajan niinku kiinni, mutta ihan sillai löysässä jotta ylipaineko niitä raottaa kun ilman olisi ulos menossa.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • jakusa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 515
                              • Lempäälä

                              #15
                              Niin mä käsittäisin niitten ilmanpoistoläppien toiminnan. Jos kori on muuten tiivis ja puhallin on päällä niin kyllä niistä poistoräppänöistä pitää poistua ilmaa. Itse vähän olen ihmetellyt mistä ilma pääsee sedan mallissa hytistä takakontin puolelle mutta kyllä kait jostain:p
                              -after all is said and done more is said than done-


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎