Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Lämmityslaitteesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 787
    • Suodenniemi

    e34 Lämmityslaitteesta

    Eli aamulla oli pakkasta noin 7astetta, laitoin auton lämmitykseen. Puolentunnin päästä menin laittaan sen käymään. Lämmityslaite ei lähtenyt toimimaan. Ei vaikka kuinka vääntelisi vipuja. Lämmityslaite pitää sellaista surinaa kojelaudan alla niinkuin se kääntelisi jotain ilmansäätöläppiä. Mitään muuta ei tapahdu. Sulakkeet ovat ehjiä ja kuuluu naksahdus kojelaudan sisältä, kun laittaa puhaltimen päälle. Autossa on manuaalinen ilmastointi. Ja autohan on 525i -90.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 787
    • Suodenniemi

    #2
    Auttakee!!!
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Kukaan ei tuskin vastaa ongelmaasi joulupäivänä 70minuutin aikana.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 787
        • Suodenniemi

        #4
        Se lämmityslaite surahtelee myös silloin kun lämppäri ei ole päällä ja auton ei tarvitse olla käynnissä tai edes virtoja ollenkaan päällä. Autoon on vaihdettu 1998 puhaltimen ohjainlaite ja jokin katkaisin. Ne maksoivat 2300 markkaa. Ei kai taas sama juttu? Täytyy varmaan laakkoselle soittaa joku arkipäivä...
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 787
          • Suodenniemi

          #5
          Sellainen juttu muuten vielä että ne lämmityslaitteen säätimien valaistus meni pimeäksi tuossa toissapäivänä. Onkohan sillä mitään vaikutusta?
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 787
            • Suodenniemi

            #6
            Eikö kellään muulla ole ollut samanlaisia ongelmia?
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              "Lehtiläpät" siellä liikkuu kun virrat laittaa päälle ja liikkuu vielä vaikka avain olisi pois virtalukosta. Puhallin esille ja mitaamaan tuleeko sinne puhaltimelle virtaa.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • bemari320mies
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 787
                • Suodenniemi

                #8
                Sopivaan aikaan hajosi tuo puhallin...
                Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                EX: BMW E34 525i -90
                EX: BMW E28 528iA -85
                EX: BMW 320i Taxi -86

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by bemari320mies
                  Sopivaan aikaan hajosi tuo puhallin...
                  DIY ohjeet kunnostukseen
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • bemari320mies
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 787
                    • Suodenniemi

                    #10
                    Kiitos ohjeista. Täytyy tässä joku päivä alkaa ihmetteleen tuota.
                    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                    EX: BMW E34 525i -90
                    EX: BMW E28 528iA -85
                    EX: BMW 320i Taxi -86

                    Comment

                    • bemari320mies
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 787
                      • Suodenniemi

                      #11
                      Tänään ihmettelin tuota lämppäriä. Soitin metroautoon ja sieltä sanoivat että tod. näköisesti etuvastus hajalla. Hain sellaisen ja maksoi 46€. En kuitenkaan laittanut sitä paikalle koska luulen että vika ei ole siinä. Lämmityslaitteen virtajohtoon tulee jokin "hämyvirta" koska yleismittari näyttää akkujänniteen tulevan, mutta moottori ei toimi ei edes silloin kun vetää akulta suoraan maadoituksen. Sitten kun vetää akulta plussan ja miinuksen niin silloin moottori kyllä toimii. Lämppärin sulake (moottoritilan rasiassa) on ehjä. Missä on lämppärin rele? Onko rele hanskalokeron takana? Entäs tuo etuvastus? Kysyin metroautosta tuota tuntiveloitusta niin 70€/h ja takuuta siitä että löytyykö vikaa ei tietenkään voi antaa, joten ei metroautoa kiitos. Täytyy viedä se viedä autosähkö-korjaamolle. Vinkkejä kaikkeen tähän liittyen saa antaa.
                      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                      EX: BMW E34 525i -90
                      EX: BMW E28 528iA -85
                      EX: BMW 320i Taxi -86

                      Comment

                      • bemari320mies
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 787
                        • Suodenniemi

                        #12
                        Autosähkö-korjaamollekaan ei pääse ennen kuin ensiviikolla...
                        Metroauto ehdotti seuraavaksi tutkia/uusia lämppärin katkaisija ja/tai lämppärin ohjainlaite (maksaa n.500€). Että halpaa on...
                        Last edited by bemari320mies; 29-12-2004, 10:37.
                        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                        EX: BMW E34 525i -90
                        EX: BMW E28 528iA -85
                        EX: BMW 320i Taxi -86

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Puhaltimen nopeussäätimelle tulee virta sulakkeen #19 kautta ja nopeudet 1-3 menee etuvastuksen kautta ja 4:n on suora. -91 525 puhaltimen kytkis. Veikkaisin että puhaltimen nopeuskytkin on sökö, mittaa tuleeko sinne minkälainen jännite.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Mikexxx
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 319
                            • Helsinki

                            #14
                            missä toi etuvastus on? jos selviis sittenkin halvemmalla kuin uuden puhallin moottorin ostamisella kun nelosel toimii ja muil ei.
                            -----------------------
                            ex-bimmers
                            BMW 535i -90
                            BMW 316/325i -87/-86
                            BMW 325iX -86
                            BMW 328ia -97

                            Now
                            BMW 523i -97

                            Comment

                            • bemari320mies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 787
                              • Suodenniemi

                              #15
                              Joo täytyy mittailla sinne katkaisimelle tulevaa jännitettä ja tutkia sitä katkaisinta.
                              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                              EX: BMW E34 525i -90
                              EX: BMW E28 528iA -85
                              EX: BMW 320i Taxi -86

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎