Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 - 91 520i Päästöt(HC)sekaisin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masteco
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 3
    • Iisalmi

    E34 - 91 520i Päästöt(HC)sekaisin

    Elikkäs ostin tuossa reilu vuosi sitten kansiremontissa käyneen bmw:n. Autosta ei ole ollut kuin harmia, ajoa kertyi huimat 4kk?,ennen kuin joutui laittaa seisomaan.

    Katsastuksessa muut arvot olivat ok, mutta HC oli yli 2100...?!?!!. Myöskin tyhjäkäynti seilaili paljon ja bensan kulutus oli hieman noussut

    Autoon on vaihdettu paljon osaa päästöjen takia. Vikakoodi ei näytä ongelmaa

    Autoon vaihdettuja osia

    Lambda-anturi
    Ilmamassamittari
    Imuilman lämpötilatunnistin
    Haitariputki (imusarjan ja ilmamassamittarin välissä)
    Motronic-boxi(entinen oli sökö)
    Ilmansuodatin
    Sytytystulpat

    -Lisäksi mahdolliset reiät putkistossa tukittu
    -Imuvuotoja ei ole, se on tarkistettu
    -Letkut ja yms tarkastettu erilaisten vuotojen toivossa
    -Erilaiset liittimet ja anturit puhdisteltu ja kontaksi spreitä suihkuteltu
    -Puristukset on tarkastettu ja kaikki oli ok!



    Päästöt ovat parantuneet, mutta vieläkin HC on korkea

    Eli ongelma on: HC liian korkea, ja tyhjäkäynti seilailee todella vähän.
    Tällä hetkellä on aika neuvoton olo

    Tarkastamatta on Lisäilmaluisti ja tyhjäkäyntiventtiili, liekkö vika jommassakummassa nuissa?
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Jos oot aivan satavarma ettei imuvuotoja ole niin....

    Tyhjäkäynnin seilausta saattaa hyvinki aiheuttaa tuo tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti. Ja jos tyhjäkäynti ei ole tasaista se nostaa varmasti hc:tä... eihän tulpat kellu öljyssä ja onhan tulpanjohdot iskussa...? Ja entäs katti, Toki se ei varmaankaan seilaavaan käyntiin vaikuta mutta jos lambda ollu kauan rikki tai motronic sökö niin varmaankaan ei katalysaattori ole hyvää tykännyt...
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • masteco
      Newbiemmer
      • May 2012
      • 3
      • Iisalmi

      #3
      mmmh

      No tulpat nyt ei ainakaan kellu öljyssä, moneen kertaan on tulpat käyty läpi.
      Eikös jos katti olisi mennyt niin muutkin arvot olisivat koholla ja tehot kateissa.
      Tehoista voin sen verran sanoa, että 1-3(4) vaihteet kiihdyttää ihan hyvin, mutta siten 5 on aika laiska(ohittaa ei kehtaa), mutta se nyt on varmaan ihan normaalia.
      Nuo tulpanjohdot kyllä voisi tarkastaa, vaikka on niitäkin tullut silmäiltyä.
      Lambda ei tosiaan ollut varmaankaan edes sökönä, mutta eräs tuttava vaihtoi sen ihan varmuuden vuoksi ilman minun tietämistäni

      Ilmamassamittari oli monen ihmisen mielestä vikana. Tyhmänä alkuperäisen bochin osan hajoitin vahingossa, en älynnyt puhdistella sitä. Jouduin ostamaan tilalle tarvikeosan. Voisiko tälläinen tarvike osa olla jotenkin huonompi kuin alkuperäinen, kuitenkin alkup.ja tarvike osalla on monen sadan euron ero...

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Hmm...

        Jos se auto pelittää muuten hyvin ja paljon uutta osaa niin periaatteessa ois mahollista saada päästöt läpi vaikka ilman kattia! Eli jos se katti on palanu ontoksi niin saattaa hyvinki olla että sen takia hc koholla. Tuohon imm asiaan en ota kantaa sen enempää mutta samanlain se tarvike haistelee ilmaa ku orkkis. Ei välttämättä aivan niin tarkkaan mutta kyllä se päästöistä pitäs mennä. Tuskin niitä muuten ees myytäis! Voi olla että kestää vaan paljon vähemmän aikaa.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2097
          • ǝɓuᴉʌʎH

          #5
          Originally posted by masteco View Post
          No tulpat nyt ei ainakaan kellu öljyssä, moneen kertaan on tulpat käyty läpi.
          Eikös jos katti olisi mennyt niin muutkin arvot olisivat koholla ja tehot kateissa.
          Tehoista voin sen verran sanoa, että 1-3(4) vaihteet kiihdyttää ihan hyvin, mutta siten 5 on aika laiska(ohittaa ei kehtaa), mutta se nyt on varmaan ihan normaalia.
          Nuo tulpanjohdot kyllä voisi tarkastaa, vaikka on niitäkin tullut silmäiltyä.
          Lambda ei tosiaan ollut varmaankaan edes sökönä, mutta eräs tuttava vaihtoi sen ihan varmuuden vuoksi ilman minun tietämistäni

          Ilmamassamittari oli monen ihmisen mielestä vikana. Tyhmänä alkuperäisen bochin osan hajoitin vahingossa, en älynnyt puhdistella sitä. Jouduin ostamaan tilalle tarvikeosan. Voisiko tälläinen tarvike osa olla jotenkin huonompi kuin alkuperäinen, kuitenkin alkup.ja tarvike osalla on monen sadan euron ero...
          Tarvike ja orkkis IMM eroaa toisistaan kuin yö ja päivä.. Itse en laittaisi tarviketta mistään hinnasta.. Sama pätee muutamissa muissakin antureissa..
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8259
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by SushiX View Post
            Tarvike ja orkkis IMM eroaa toisistaan kuin yö ja päivä.. Itse en laittaisi tarviketta mistään hinnasta.. Sama pätee muutamissa muissakin antureissa..
            ...oikeastaan kaikissa sähkö-osissa
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Tuommosella m50b25 koneella HC-arvo ilman kattia jotain 300 luokkaa...

              Comment

              • masteco
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 3
                • Iisalmi

                #8
                sellanen

                Meinasin tuossa tänään imusarjan irrottaa ja puhistella sen tyhjäkäyntiventtiilin, mutta ennen ku rupeen sitä tekemään nii vois koitella säädellä tuota ilmamassamittaria

                Elikkä siinä on semmonen pikku ruuvi, sitäkö pitäs käännellä että sais jotain muutosta??, ei oo käytössä mitään pakokaasu testeriä yms jotta tietäs muuttuuko päästöt...oisko jottain vihjettä, kun tuntuu tuon IMM.n säätämisen ohjeet olla aika kiven alla.., tällä hetkellä se ruuvi on siinä asennossa missä se postissa tullessaankin oli..

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Tuotanuin...

                  A) imusarjaa ei tarvi irrottaa että saa sen tyhjäkäyntimoottorin irti.
                  B) ilmamassamittaria ei voi säätää. (Vanhoissa ilmamäärämittareissa oli säätö mahdollista)
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #10
                    Lambdan lämmitys, toimiihan? Jos se ei toimi niin ei säädä itseään lambdan mukaan tyhjäkäynnillä. Eli ensin voisit tarkistaa että lambda-anturin arvot seilaa normaalisti kun auto käy tyhjää.

                    Suuttimien vuoto tai bensapaine vituillaan?

                    Ja tosiaan, ei muutakun uutta kattia paikoilleen jos kaikki muu näyttää ok:lta.

                    Comment

                    • bimmertouring
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 1082
                      • Satakunta

                      #11
                      itselä oli kans joskus samaa ongelmaa ja kaikkia osia vaihtelin...

                      lopuksi vaihdoin Lisäilmaluistimen..

                      päästöt oli heti sen jälkeen kunnnossa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎