memebuy23buy

e34 540iA / Automaattilootapaja pk-seudulla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    e34 540iA / Automaattilootapaja pk-seudulla?

    Moro,

    Onkos Pk-seudulla BMW:n ZF-lootiin erikoistunutta automaattilaatikkopajaa?
    Loota on 5HP30, pitäs huoltaa jossain vaiheessa venttiilipöydän tyyppivika tehtaan korjaussetillä tai pelkillä kuulilla ja samalla vaihtaa öljyt, suodatin ja tiiviste.

    Aiheesta on täällä puhuttu (hakusanat "E34 540iA ei kytke pakkia päälle"), mutta onko joku _teettänyt_ tota duunia jossain pajassa?

    T: AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
  • Latexi
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 137
    • Salo

    #2
    Ei nyt ihan pk-seudulla, mut Kiskon Us-Motor on erikoistunu automaattilaatikoihin... Enirosta löytyy yhteystiedot
    BMW 330d M-sport 2 Touring E46 - BMW 320i cabrio E30

    SALO///WORKS
    Automotive Enthusiastics since 2012

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        www.atoy.fi

        Comment

        • Hörö
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 223

          #5
          Eipä taida olla koko Suomessa ZF spesialistia. Näitä jenkkiloota korjaajia kaikki vaikuttaisi olevan. Mainitusta Powermatic saattaa olla paras vaihtoehto. Tai sitten ei. Atoy ei taida olla askikorjaamo

          Edit: Atoy:lla näköjään joku Autofit, tuskin mitään ZF spesialisteja.
          Last edited by Hörö; 02-01-2005, 23:50.
          "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
          There's no one else to take the consequences
          See when the day is gone free & the night creeps up on me
          I take my B.M.W that's where I wanna be..."
          D.A.D. True Believer

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            Originally posted by Hörö
            Eipä taida olla koko Suomessa ZF spesialistia. Näitä jenkkiloota korjaajia kaikki vaikuttaisi olevan. Mainitusta Powermatic saattaa olla paras vaihtoehto. Tai sitten ei. Atoy ei taida olla askikorjaamo

            Edit: Atoy:lla näköjään joku Autofit, tuskin mitään ZF spesialisteja.
            ZF-korjaamomme Helsingissä keskittyessä jatkossa hoitamaan yhä tehokkaammin automaatti- ja Power Shift-vaihteisto-korjauksia
            Atoy Oy
            ZF-huolto
            Rusthollarinkatu 6
            02270 ESPOO

            Puhelin: 09-6827 1
            Faksi: 09-6827305
            Sähköposti: [email protected]

            ainakin tossa sanotaan että korjaa automaattilaatikoita! teksti lainattu atoy:n sivulta!

            Last edited by pete81; 03-01-2005, 18:19.

            Comment

            • juster
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 624

              #7
              Kannattaa kysyä remppaa tälläkin palstalla kirjoittavavalta Jarkko S:ltä laatikkoremppaa. Vaikkei pääkaupunki seudulla vaikutakkaan, monet ovat hänelle lähetelleet ja tyytyväisiä olleet.

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1046
                • Turkkussesss

                #8
                Tilasin ite ne kuulat Ruåtsista, maksoi 33 € postikuluineen.
                Kato etteivät laskuta monta sataa niistä minigeishaboltseista...

                Ja kiitos Hörölle tilausohjeista
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • kettu14
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 30
                  • Helsinki

                  #9
                  Atoy taitaa olla keskittynyt raskaampaan kalustoon. Tietoa sieltä voi kyllä saada ZF:n laatikoista. Kannattaisi soittaa Powermaticiin, ainakin 5HP18:sta siellä oli kuultu / oli kokemusta kun sinnepäin asioin vuosi sitten...

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Originally posted by kettu14
                    Atoy taitaa olla keskittynyt raskaampaan kalustoon. Tietoa sieltä voi kyllä saada ZF:n laatikoista. Kannattaisi soittaa Powermaticiin, ainakin 5HP18:sta siellä oli kuultu / oli kokemusta kun sinnepäin asioin vuosi sitten...
                    Atoy Oy korjaa kaikki takavetoisten ZF laatikot, etuvetoisia ei sen takia, koska niihin ei ole testipenkkiä. Varaosia kyllä saa etuvetoisenkin laatikoihin.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • make78
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 34
                      • joensuu

                      #11
                      Sorry menee vähän off-topic

                      itselläni on ZF-merkkinen automaattiloota huollossa täällä joensuun seudulla, mutta ei kuitenkaan merkkihuollossa. Sillä ne ei osaa täällä sitä korjata bmw-liikkeessä. Sanoivat vaan että he voivat sen kyllä irroittaa jonka jälkeen laatikko lähtisi etelä-suomeen korjattavaksi. Kysyin samalla korjauskustannuksia jotka olivat 3000euroo ja siitä ylöspäin. Sanoin vaan että THANK´S but NO tHANK´S. Sain paikalliselta korjaamolta(ei merkkihuolto) erään kaverin numeron jonka kanssa asiaa puitiin(tiesi heti laatikon tyypin ja todennäköisimmän vian pienen koeajon jälkeen). Ja sinne se laatikko sitten meni laittoon ja maanantaina auton saa pois huollosta. Voin kertoa maanantaina hieman lisää aiheesta kunhan saan lootan huollosta ja laskun korjauksesta.
                      ONGELMAT V-LAATIKOSSA
                      D-asennossa ei mennyt 1 silmään vaan ainoastaan 2-vaihteella muuten vaihteet vaihtui moitteetta, kunnes joutui pysähtymään ja taas 2 silmään että pääsi liikkeelle. D-asennossa jos yritti liikkeelle lähtöä tuntui kuin kytkin olisi luistanut pirusti.
                      Edit: korjaaja sanoi yleisimmäksi viaksi pakin puuttuvan, vaikka ei se paljon lohduta
                      Last edited by make78; 08-01-2005, 11:35.
                      E46 330 D touring
                      EX-BMW 523i e39
                      EX-VW Golf TDI 180hp

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        No miten korjaus meni?

                        Comment

                        • make78
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 34
                          • joensuu

                          #13
                          zf-loota

                          yllätys yllätys... en saanut vieläkään autoa pois huollosta, mutta eihän auto ole ollutkaan huollossa kuin vasta 4VIIKKOA(prkl). Eukon corollalla ajaminen ei ole hauskaa vaikka se naurattaakin.
                          Kerron lisää auton saatuani.
                          E46 330 D touring
                          EX-BMW 523i e39
                          EX-VW Golf TDI 180hp

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #14
                            Originally posted by make78
                            yllätys yllätys... en saanut vieläkään autoa pois huollosta, mutta eihän auto ole ollutkaan huollossa kuin vasta 4VIIKKOA(prkl). Eukon corollalla ajaminen ei ole hauskaa vaikka se naurattaakin.
                            Kerron lisää auton saatuani.
                            No ne varmaan opiskelee sitä parhaillaan

                            Dieselin GM hydramatickeja ei varmaan osaa kukaan (kunnolla) diagnosoida ja korjata Suomen maassa. Tai ei ainakaan ole sattunut missään silmiin pajaa, jonka moista mainostaisi osaavansa korjailla.

                            Comment

                            • make78
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 34
                              • joensuu

                              #15
                              No niin sain auton vihdoin ja viimein pois huollosta

                              Sain siis autoni pois huollosta perjantaina 4.2. Meni siis melko pitkään(yli 8 viikkoa), johtuen kylläkin vara-osien saannista. Ja en voi kyllä moittia tehtyä työtä, sillä vaihdelaatikko toimii todella hyvin ja ei tullut edes kauhean kalliiksi, jos verrataan siihen että jos se olisi korjattu merkkihuollossa(alle puolet). Siitä oli mennyt jokin "vapaakytkin" särki. En muista tarkkaan mikä se osa oli, mutta kai se tuo oli. Vaihdatin samalla kaikki kytkimen osat ja tottakai tiivisteet, öljyt, suodattimen+sekä öljyt koneeseen, kun aattelin että en hirveän mielelläni lähde heti tekemään muita huoltoja. Käytin sitten autoa konttorilla ja.... HYLKY tuli. Kummatkin takajarruletkut aikansa elänneet, joten ne vaihtoon ja autoon leima.
                              E46 330 D touring
                              EX-BMW 523i e39
                              EX-VW Golf TDI 180hp

                              Comment

                              Working...
                              X