Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds lämpö ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olli.89
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 35
    • nivala

    525tds lämpö ongelmia

    Elikkäs ongelma olisi tämänlainen.. Auto nostaa lämmöt tappiin ajaessa ja puhaltaa kylmää mutta paikallaan toimii moitteetta. Autoa yritetty ilmata 2 tuntia parhaimmillaan eikä tulosta kun alavesiletkuun tuli aina ilmaa kun kävi koeajolla. Teki samat aikaisemmin mutta kun korjasin kiertovesipumpun ja termostaatin toimi sen jälkeen 300 km hyvin, sekä päästöistä meni myös moitteetta läpi. Auto vetää hyvin ja soosit eivät mene sekaisin, voiko olla alkavaa kansivikaa??
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #2
    Originally posted by olli.89 View Post
    Elikkäs ongelma olisi tämänlainen.. Auto nostaa lämmöt tappiin ajaessa ja puhaltaa kylmää mutta paikallaan toimii moitteetta. Autoa yritetty ilmata 2 tuntia parhaimmillaan eikä tulosta kun alavesiletkuun tuli aina ilmaa kun kävi koeajolla. Teki samat aikaisemmin mutta kun korjasin kiertovesipumpun ja termostaatin toimi sen jälkeen 300 km hyvin, sekä päästöistä meni myös moitteetta läpi. Auto vetää hyvin ja soosit eivät mene sekaisin, voiko olla alkavaa kansivikaa??
    Tarkista ettei se pikkuletku syyläriltä paisarille ole tukossa. Mulla on kerran muurautunut yksi paisari tukkoon ja nosti kyllä lämmöt tappiin..
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • olli.89
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 35
      • nivala

      #3
      Otin paisuntasäiliön irti koska huomasin että sen alta tiputtaa vettä ja löyty n. 15 cm pitkä ruuvi joka meni paisuntasäiliön läpi johion oli ruuvattu riekaleinen kumitulppa. Voisikohan ottaa ilmaa sieltä?

      Comment

      • olli.89
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 35
        • nivala

        #4
        Tämän voi poistaa. Vika oli paisunta säiliössä sain tukittua sen vuodon niin lakkas lämpö ongelmat siihen.

        Comment

        • olli.89
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 35
          • nivala

          #5
          No nyt ois uus ongelma. Auto rupeaa nosteleen lämpöjä tyhjäkäynnillä jos lämppäri kylmällä. Kuuluuko jäähdytysjärjestelmassä olla kuinka kova paine ku letkut aika epäilyttävän kovat ja kun on olin sammuttanut auton annoin 15min jäähtyä aukasin paisarin korkin tuli aika paineella nesteet pihalle. Alkaa tuntua et autos on alkavaa kansi vikaa.

          Comment

          • Keisari
            BTCF Member
            • Nov 2008
            • 164
            • Himanka

            #6
            Taitaapa olla kansivikaa :/ Ei myy mulle tai tee kansiremppa
            e34 525tds, e30 325tds touring
            Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
            e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
            Volvo 3 x D24T + B200ET
            MB 250D x2 vw caddy d
            Opel ford

            Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

            Comment

            • olli.89
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 35
              • nivala

              #7
              Tuli vaan sellanen mieleen et voiko tuon paisarin korkin laittaa liika lujasti kiinni. Ku on ollu tapana aika lujalle laittaa.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by olli.89 View Post
                Tuli vaan sellanen mieleen et voiko tuon paisarin korkin laittaa liika lujasti kiinni. Ku on ollu tapana aika lujalle laittaa.
                Ei mutta se korkki voi olla rikki.

                Comment

                • olli.89
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 35
                  • nivala

                  #9
                  Nyt tuli ostettua uus paisari korkkeineen ja kiertovesipumppu. Auton lämpö ongelmat loppu siihen mutta letkut on vieläki aika kovat mutta jospa ne kuuluu asiaan ja vika oli muuten kiertovesipumpussa haisi nimittäin aika kärähtäneelle niin päätin vaihtaa.

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 921
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Kyllä ne aika kovat ne letkut kuuluu olla.
                    Itse aikoinaan tappelin lämpöongelmien kanssa suht pitkään ja kansikin oli jo tuloksetta pöydällä. Lopulta vika löyty hitusen tihkuvasta lämmityslaitteen kennosta. Tuo M51 on kyllä mielivaltaisen herkkä noiden jäähdytysjärjestelmän ilmojen suhteen. Hitusen ilmaa ja samantien lämmöt seilaa ja neste ei kierrä.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎