Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 huurre ym. probleemia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1848
    • Lappeenranta, Finland

    E34 huurre ym. probleemia...

    Auto on siis 525 iX touring -92

    1) Monessa viestissä sanotaan, että raitisilmasuodattimen vaihto auttaisi kuskin puolen huurtumiseen. Minkälainen talkoo on vaihto ja mistä ko. värkki löytyy ? Tuulilasi pysyy suht'kirkkaana, mutta sivulasit kuskin puolelta, etenkin takana, alkavat huurtua. Puhallinta kolmoselle, niin kyllähän ne kirkastuu, mutta vähemmälläkin pitäisi.

    2) Mistä löytyy kaukovalorele ? Joskus tekee sellaista, että pitkät jää päälle vaikka virratkin on katkaistu. Valokatkaisijaa eestaas rämpsyttämällä se joskus tokenee. Joskus on pitänyt vetää sulake irti. Oisko vikaa releessä vai missä ? Onks tietoo ? Kerran revin vuorollaan irti joka ikisen releen konehuoneessa olevasta sulakekotelosta ja silti valot vaan paloi...

    3) Kuskin puolen takaovi ei seuraa keskuslukkoa. Tai kerran pari on todistetusti nuppi heilunut muiden mukana. Mistä kannattaa etsiä vikaa ? Itse nuppi on kyllä jäykempi kuin muissa ovissa, eli voisiko olla vaan yksinkertaisesti mekanismi jumissa ? Minkälainen homma on oven purku ?

    Pieniä juttuja, mutta kiusallisia...

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    1) Raitisilmasuodattimen vaihtoon muutamaa saitti:
    http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm (E32:n, mutta periaate sama E34:ssa)
    http://silverstone.fortunecity.com/f...icrofilter.htm
    http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...ce/filters.htm
    Tuon suodattimen vaihtoon on muutama todella hyvä saitti, mutta ne ei näköjään enää toimi

    2) Pitkien rele taitaa olla LKM:ssä (valomoduli) http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...trical/LKM.htm

    3) Kokeile lukkojen synkronointia kuva mm. http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/Locked.htm

    Ovipahvien purku mm. http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...oorRemoval.htm ja haulla löytyy lisää.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • G.a.G.m.B.M.W.
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 52

      #3
      1 Onko autossasi ilmastointi? Yleensä nuo ilmastoidut mallit kerää kosteutta jonka saa tehokkaimmin pois kytkemällä ilmastoinnin päälle. Tämä ei tietenkään auta talvi oloissa kun ilmastoinnin kompura ei lähde alle +1C käyntiin. Raitisilma suodatin löytyy hantin puolen jalkatilasta keskikonsolista. Vaihto ei työnä ole mikään mahdoton joutuu purkamaan hanskalokeron ja keskikonsolin verhous pahvin pois.

      2.Valoille ei tässä autossa ole varsinaista relettä vaan valoja ohjataan LKM moduulilla joka on ns. releboxi.
      Boxi löytyy konehuoneen sulakerasiasta ja siinä on päällä merkintä LKM tai LCM boxi irtoaa varovasti vetämällä ja sen saa avattua pienellä ruuvimeisselillä kammeten lukitteet auki. Sisältä paljastuu rivi kontaktoreita ja piirikortti vika mikä näihin tulee ilmenee juuri että valot palavat omia aikojaan korjaantuu ainoastaan tarkastamalla koko kortin juotokset ja juottamalla ns. kylmäjuotokset uudestaan. Tämäkään ei ole työnä mikään paha.kts. http://www.bmwe34.net/e34main/Mainte...trical/LKM.htm
      3. Todennäköisesti takaoven keskuslukon moottori on valmis. Eli ovipahvi irtoaa nätisti muutaman ruuvin ja klipsin avaamisella, sitten vaan suojamuovi auki ja moottori vaihtoon. Älä revi oviverhoilun alla olevaa muovia rikki vaan avaa hiukan kulmasta että saat moottorin vaihdettua ja liimaa muovi takaisin paikoilleen.

      Kaikista näistä ja monesta muusta löydät hyvää tietoa ja ohjeita:
      BMW E34 5 series, Tuning, repairs, troubleshooting.


      edit: Leka oli näemmä nopeampi!
      Someone has to take the lead

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1848
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        1. On, mutta ei ole toiminnassa. Kompura on hyllyssä kun saksalainen myyjä ei ollut yrityksistään huolimatta löytänyt kompuran kiinnikettä. Pitää etsiä itse sitten kevväämmällä... Suodatin mennee sitten vaihdettavaksi. Mistä kannattaa ostaa uusi ? Mitä mahtaa maksaa ?

        2. Jaahans, no sitten tarvii ottaa boksi pöydälle ja katsoa mitä se on syönyt. Toinen oire on myös se, että kuskin puolen lähivalokin sammuu ja syttyy itsekseen silloin tällöin ja "kompuutteri" ilmoittaa että lamppu rikki.

        3. Samat oli epäilykset, ovi purkuun kunhan kelit lämpenee. Tai ensin pitää kokeilla tuota Lekan kertomaa konstia. Kun ei oo sitä tallia vielä...

        Kiitoksia näistä. Lisää kysymyksiä tulee piakkoin.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1848
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          2) Nonnii, LKM suolistettu ja tarkistettu. Lähti muuten auki ihan sormivoimin. Eipä ollut neitseellinen värkki, joku oli jo käynyt juottelemassa liitoksia uusiksi. Hyvältä näytti, eli en sille sitten valohoitoa enempää antanut. CRC:llä tosin kylvetin liittimet, LKM:n urospuolen ja sulakerasian naaraspuolen. Aika näyttää miten pitkät toimii.

          Muuten, vasen ajovalo olikin oikeasti rikki, joten ihan aiheesta zydeemi ilmoitteli.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • vaisaset63
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 26
            • siilinjärvi

            #6
            Raitisilmasuodatin!

            Itse ostin KL-varaosat Jyväskylä, hinta 24 euroo ja puh. 040 5286368 ja todella nopea toimitus!
            Last edited by vaisaset63; 07-01-2005, 11:47.

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1848
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Ne kaukovalot...

              Eipä auttanut LKM:n liittimen CRC-kylvetys. Tänään taas pitkät jäi päälle, eikä samumuneet millään. Oli pakko riuhtaista LKM irti, no sit tietysti sammui. Toi on ajossa vähän hankala tapa vaihtaa lyhyille valoille...

              Itse LKM näytti ihan hyvältä kun sen sisukset tarkistin pari päivää sitten. Joku (Sakemanni) oli sitä juotellut uusiksi ja työ oli asiallisen näköistä. Voisiko niissä pikkureleissä olla jotain häikkää ? Saako niitä pelkkiä releitä uusia mistään ?

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • SLK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 275
                • Päijät-häme

                #8
                Pieni vihje noista kylmäjuotoksista: ne ei aina näy päälle päin. Kannattaa surutta juotella kaikki vähänkin epäilyttävän näköiset juotokset. Ja ei sitten liian suuri wattisella kolvilla ettei komponentit kärähdä.
                exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎