Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10501
    • Saaressa

    #16
    Originally posted by vicmackey View Post
    Millainen auto E34 muuten on talvisin? W201 ja W124 mersuja olen talvisin joskus ajanut ja ero oli kuin yöllä ja päivällä. Jälkimmäinen tuntui olevan paljon parempi talviautona. Eikä tuo 12 litraa nyt niin pahalta kuulosta, vanhaa tekniikkaa kuitenkin ja onhan sillä autolla jo kokoakin.
    Puhutaan nyt sitten alustaltaan kunnossa olevasta E34:sta jossa mm. simpukka on eheä, etuakselistolla/takana ei väljää on E34 lukkoperällä ja manuaalilla riittävän isolla (lue yli M50B25) koneella mukava talviauto.
    Olettaen että renkaat ovat järjellisessä kunnossa on normi ajaminen leppoisaa, mutta jos siltä tuntuu lustoista saa kyllä mukavan pitkiä ihan kaasua annostelemalla.
    Last edited by duuk; 30-08-2013, 10:07.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • olli.89
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 35
      • nivala

      #17
      Jos ei kulutus pelota niin 535. Vääntävä bensa vaikka onkin vanhaa tekniikkaa niin toimiipahan ainakin ja osia on kyllä tarjolla pilvinpimein. Niin ja laita manuaalina olen kuullut automaatista aika kovia kulutus tarinoita. Itsellä on manuaali.

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3264
        • Siuntio

        #18
        Eipä toi 535 mitenkään hirveästi sitä bensaa vie, suunnilleen samanverran ku 520 M50-koneella, ainakin näin omien kokemusten perusteella. Talvella toki varmaan eri asia, ja ajotapakin vaikuttaa. Toisaalta tätä ei tarvia polkea samalla lailla ku 520 sillon ku haluaa päästä eteenpäin
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #19
          E34 Talviautona....

          Lukkoperä on hyvä varuste. Etenee paljon paremmin, kun kaksi fillaria vetää aina. Tässäkohtaa pärjää ihan täysin monille uusille katumaastureille, jotka ei ole yhtään sen parempia, kun tiukka paikka sattuu.

          Kertaalleen saatoin sahallani mökkinaapurin Nissan x-trailin surulliseen tilanteeseen, kun kaveri ei onnistunut "nelivetoisella maasturillaan" pääsemään perille, vaikka olin kolmenelkulla jo tehnyt ladun valmiiksi.

          Lämpöä riittää, kannattaa hankkia tuoreempi malli (92< lienee kaikissa?) ilmastoituna, saa raitisilmasuodattimen. Fönärit ei huurru niin herkästi, ja sisusta kestää puhtaampana....

          Näkyvyys on heikohko. Ajovalot on aika huonot. Jos ajovalojen umpiot vanhat ja kulahtaneet, ja linssit vielä "hiekkapuhalletut", niin entistä surullisempaa. Uudet umpiot laseineen, ja "+100%" - polttimot, niin tulee toimeen. Pitkät on aikalailla asialliset, korostaa lyhyiden heikkoa tehoa.

          E34 on kiva, ja looginen ajaa, kunhan alustassa kaikki kunnossa. Ei paljoa häpeä uusia premium - autoja ohjaustuntumassa.

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3229
            • Joensuu

            #20
            Emännällä oli vielä viimetalvena 525i ja ite ajelin tuolla 535i:llä, niin ei se kulutus eroa mihinkään. Ajptietokoneen mukaa on nyt viimeisellä 10000km kulutus ollut 11.6 ja kyllä mie tuota 535 ajan ihan ajamalla.
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Hege_
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 170
              • Lappeenranta

              #21
              Originally posted by Petteri75 View Post
              535iA on vanhalla 4-vaihteisella automaatilla, kiva vekotin mutta joskus ehkä kaipaa sitä 5. vaihdetta. Noin yleisesti, automaatti on kehitetty aivan syystä - sen kanssa ajaminen on vain helpompaa. Ex-525i -92 oli 24V 192hv -koneella ja manuaalilla, kytkintuntuma olisi voinut olla parempi (piiiitkä) sekä laatikon käyttäminen notkeampaa. Olihan sillä kiva vedättää, mutta sen jälkeen oli vain automaattivaihteisia bemareita.

              Mikä on budjetti?
              Itelläkin oli E34 M50B25 manuaalina. Mukava sillä oli ajaa ja kepittää. Kytkimeen tottui ja oppi käyttään. Ja lukkoperä teki talviajosta varsin hauskaa Nykynen e34 m30b35 ja tomaatilla on vaan niin rento ajaa. Tosin odottelee kantta koneistamolta kun pari keinua meni ja katkes. Vena välykset öljyn vaihdon yhteydessä ei pitäs olla liikaa vaadittu?

              Kulutus molemmilla sekaajossa pysynyt siinä reilussa kympissä.
              E46 320i Coupé -02
              ex E36 318ia Touring -96
              ex E34 535ia -91
              ex E34 525i -91

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #22
                Originally posted by Hege_ View Post
                Itelläkin oli E34 M50B25 manuaalina. Mukava sillä oli ajaa ja kepittää. Kytkimeen tottui ja oppi käyttään. Ja lukkoperä teki talviajosta varsin hauskaa Nykynen e34 m30b35 ja tomaatilla on vaan niin rento ajaa. Tosin odottelee kantta koneistamolta kun pari keinua meni ja katkes. Vena välykset öljyn vaihdon yhteydessä ei pitäs olla liikaa vaadittu?

                Kulutus molemmilla sekaajossa pysynyt siinä reilussa kympissä.
                Se on B34
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • redvepe
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 77
                  • Vantaa

                  #23
                  .....
                  Last edited by redvepe; 20-11-2024, 13:42.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #24
                    Originally posted by redvepe View Post
                    Tässä funtsinu mahdollisia talviautoja ja e34 kuulemma hauska viedä luisussa jne, mutta millä koneella ois "fiksuin" ? Bensa manuaali hakusessa.
                    m50-koneella:think?

                    Comment

                    • mla
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 81
                      • Tampere

                      #25
                      E34 on 1,5 tonnin keijukainen, joten ainakin itselle tuli 535 automaatilla. Talvella toki pitää olla varovainen liikkeellelähdöissä...mutta en ottaisi millään koneella jos alusta ei ole kunnossa. Toki sen voi laittaa kuntoon, mulla meni suunnilleen 1,5 keur ennen kuin auto oli hyvä ajaa
                      (jouset, iskarit, ylätukilaakerit, raidetangot, alatukivarret, koiranluut, puslia eteen, apurungon puslat taakse...olikohan muuta?)

                      -mika

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1673
                        • vihti

                        #26
                        kolomenelejä

                        Kannattaa tosiaan ostaessa kattoo et millanen on alustan kunto, mullakin meni tonni että sai vetelyt, kolinat ja tutinat kuriin. Itsella on e34 kokemusta vain manuaali 525ix:än osalta, hieno peli ku on vimpan päälle kunnossa ja tekniikka on taloudellinen +luotettava(kertaakaan ei oo pulaan jättäny). Mutta jos haluut leikkikalua niin älä nelivetoista osta, sadekelillä saa liikenneympyrässä perän irti ehkä sekunniksi, hiekalla sutasee kerran ykkösvaihteella kun on lenkkari jo konehuoneeseen asti survottuna....Talvella sitten meneeki melkein minne vaan ja miten vaan, lähtee valoista niin että volvokuskitkin myy maansa.
                        Last edited by naikou; 22-09-2013, 22:03. Reason: ...
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • Hege_
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 170
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Se on B34
                          Okei uskotaan... Alkaan jo poltteleen päästä ajamaan.
                          Valot oli ainaki aikasemmassa kolmenelkussa hyvät. Polttimoina lyhyissä philipsin bluevisionit ja pitkissä osram nightbrakerit. Hyvin näki ajella tosin umpiot oli ihan uunituoreet entisen omistajan toimesta... Xenoneista vähän salaa haaveillu omaan viiskolmeviitoseen...
                          E46 320i Coupé -02
                          ex E36 318ia Touring -96
                          ex E34 535ia -91
                          ex E34 525i -91

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #28
                            Originally posted by Hege_ View Post
                            Okei uskotaan... Alkaan jo poltteleen päästä ajamaan.
                            Valot oli ainaki aikasemmassa kolmenelkussa hyvät. Polttimoina lyhyissä philipsin bluevisionit ja pitkissä osram nightbrakerit. Hyvin näki ajella tosin umpiot oli ihan uunituoreet entisen omistajan toimesta... Xenoneista vähän salaa haaveillu omaan viiskolmeviitoseen...
                            Jos on hyvät umpiot ja niillä näkee halogeeneilla niin en ainakaan itse niitä xenoneita laittaisi. Tää on tietysti vaan minun mielipide. Minä kun en niitä jälkiasenne xenoneja laittas mihinkään muuhunkaan mihin niitä ei ole tarkoitettu alunperinkään. Aiheuttaavat vaan ajotietokoneiden sekoiluja yms herjoja. Ja monesti näkee vaan huonommin. Tai ainakin mitä omat kokemukset on niin irti ne piti repiä kun oli asennettuna auton hommattua joskus. Ja katsastus setäkään ei niistä tykkää kun ei ole asian mukaiset rensselit.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎