Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ostajan opastusta, kitoos!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa36
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 38

    #16
    varusteista

    Kantsii katsoa sporttipenkeillä varustettua mallia - on v-un paljo mukavampi istua pitkää matkaa kuin orkkistyynyllä.
    Ja ilmastointi on tietty myös hyvä.
    En tiedä onko muulla niin väliä...

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #17
      En ole sporttipenkissä koskaan istunu mutta lahti-ivalo välin ku ajelin tossa joulu jälkeen ni eipä valittamista löydy tosta peruspenkistä. Ei paikat kipeytyny jne.. Vakionopeudensäädintä tuli ikävä...
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Alpina E34
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1122
        • Masku

        #18
        Joo kiitos hyvistä vinkeistä! Olen nyt kolmea autoa koeajanut (kaikki 520 12V) ja ainakin kulkupuoli oli pettymys..raskas auto. Kolinoitakin löytyi joka autosta.Nyt löysinkin 535:sen jota aion koeajaa lähiaikoina. Kuulin vaan että ko. malli ois oikea bensakrematorio varsinkin kaupunkiajossa...Varusteet ovat aika kattavat, mutta opiskelijana tuo polttoainepolitiikka vähän huolestuttaa.. Miten on? Kertokaa kokemuksianne!
        E34 Lenz 536ds -89

        E34 osille tarve:
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

        Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
        Originally posted by T3
        BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
        'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Olin minäkin opiskelija silloin kuin tuon omani 535i:n hankin. Kyllä sitä bensaa palaa sillä koneella ihan mallikkaasti, mutta kaikki kuutoskoneiset e34:t syö painon takia suht paljon bensaa. Hengissä ollaan kuitenkin tänne saakka säilytty. Manuaalilla on mennyt perinteisesti 14 l/100 km sekalaisessa pyörityksessä. Maantiellä on joskus päästy alle 10 l/100 km. Mutta kun vertaa kulkupuolta, niin ei se loppujen lopuksi niin valtava kulutus ole. Ilmeisesti 535i automaatilla syö kaupunkipyörityksessä jonkun verran enempi kuin manuaali.

          535i:n elopaino on kumminkin 1600 kg, joten se ei ilmaiseksi liiku,varsinkin kun liikkuminen on niin rivakkaa. Todella vääntävä kone on kyseessä, vaikka itse sanonkin. Perinteisesti näissä 535i:ssä (ja 530i kutosissa) on nokka-akselin kulumista, mutta se ei ole mielettömän vaarallista. Kulumisen erottaa pienestä naputuksesta. Tieten perinteiset kansiviat yms. pitää katsoa, mutta esim. oma, kohta 330 tkm ajettu kone ei ole koskaan syönyt yhtään öljyä(En kyllä tiedä, mitä se syö?).

          535i:n etu on myös se, että niissä on vakiona hyviä varusteita kuten iso ajotietokone, neljät sähkölasit ja ABS:t. Aika harva on jätetty täysin karvalakiksi, Suomessahan listahinta oli aikanaan pitkälti yli 400 tmk.

          Että jos tykkää ajamisesta ja ei pelkää perän irtoamista liukkaalla(itse asiassa siitä pitää tykätä aika paljon), niin 535i on oivallinen valinta. Sillä rahalla mitä näistä joutuu maksamaan, on vaikea keksiä parempaa autoa. Halvemmalla kyllä saa e28 535i:n mutta se onkin sitten kokonaan toinen juttu.

          Comment

          • Anselmo H
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 943
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by esa36
            Kantsii katsoa sporttipenkeillä varustettua mallia - on v-un paljo mukavampi istua pitkää matkaa kuin orkkistyynyllä.
            Ja ilmastointi on tietty myös hyvä.
            En tiedä onko muulla niin väliä...
            automaatti, vakionopeussäädin, automaatti-ilmastointi, penkinlämmitin... On noilla aika konkreettiset vaikutukset viihtyvyyteen.

            Jos se kulutus on ongelma, niin sitten 525tds:ä etsimään.
            F11 523iA Touring
            E93 325i cabrio
            E81 116i
            Triumph Daytona 955i

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              #21
              Bensakoneisissa taitaa kulutuksen ja tehojen suhteen paras malli olla 525. Tosin alavaantöä ei kyllä ole yhtään liikaa mutta eri tavalla liikkuu kuin 520.
              Itsellä on 525i -89 12V ja tämän talven aikana suurin keskikulutus on ollut aika tasan 10 litraa. Pienin mittaamani kulutus on ollut 8.2 litraa.
              Tällä on ajttu 178tkm eikä kyllä kolise eikä pidä muutenkaan mitään ylimääräisiä ääniä.
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • Cetyl
                Bimmer Rookie
                • Jul 2003
                • 85

                #22
                Joo kertokaa vaan kaikki e34:n omistajat nyt niitä fakta lukuja kulutuksen suhteen ja onko todellisuudessa sen m20 ja m50 koneen kulutuksessa suurtakin eroa?

                Comment

                • Jusaus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1124
                  • Kajaani

                  #23
                  No, omani syö kaupungissa n.10-12L/100km ja maantiellä 6-7L/100km. Kaupungissa on vaikea alle kympin päästä, mutta kympissä ei ole vaikea pysyä. Ilmeisesti 525i rauhallisesti ajettuna on taloudellisempi, mutta kun happea antaa niin kyllä sekin varmaan syö..
                  Nyk: GSX1300R -00
                  Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                  ---------------------------------------------
                  -Official member of BTCF-Sauna Team-
                  ---------------------------------------------

                  Comment

                  • jakusa
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 515
                    • Lempäälä

                    #24
                    12v 525iA -90 maantiellä ~85km/h keskinopeudella menee 7.5l/100km kulutukseen, kaupungissa jotain 13-15l/100km..
                    -after all is said and done more is said than done-


                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #25
                      Tarkistuskohteet:

                      -mahdolliset painaumat korissa (bmw on magneetti näille...)
                      -ruoste: takaluukku, alaosa, kynnykset, ovet
                      -tuulen suhinat ajossa (tiivisteet, mahdolliset kolarikorjaukset)
                      -kolinat etu/taka: puslat, alapallot
                      -huoltokirja: miten nesteitä vaihdeltu, säännöllisyys
                      -päästöt! katsatus ym. raportti. Muuten voi tulla kalliiksi. Kandee ehkä mitata jos vastaus on vain "ei siin ollu mitää"
                      -penkkien kuluminen
                      -sähkölaitteet

                      eli ei mitään erityisen ihmeellistä. Koeajon merkitys ei voi liikaa korostaa. Aja epätasaisella sekä erilaisilla teillä eri nopeuksilla. Hyvä vaan jos ajat eri yksilöitä niin saat vertailupohjaa.

                      Ja bensankulutuksesta vielä. Ei se muutama €/100km kok. kustannuksissa mitään tee. 20 000km/v ja 2l ero keskikulutuksessa tekee 400€/a. Jos laskee renkaat, vakuutukset, arvonalentuminen, huollot, pysäköinti, pesu, sakko, yms. kustannukset niin ei tuo 400€ ole niin paljoa etteikö 525:sta kannattaisi ottaa. Jos maantietä niin ero kutistuu olemattomiin. Kuitenkin 525 olettaisin liikkuvan kuitenkin reippaasti paremmin, jolloin siitä nauttii joka hetki enemmän!
                      Last edited by Vanquish; 17-01-2005, 01:25.

                      Comment

                      • juhape
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 321
                        • Pieksämäki

                        #26
                        Niin ehdottomasti 525. Mullon ollu myös 520 joskus aiemmin ja ei se ainakaan yhtään vähempää kuluttanut.
                        -BMW 530d Touring -14 LCI
                        -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                        -Zetor 6245-89
                        -David Brown 996 -76
                        -MF 35 -58
                        -Tunturi Super Sport -85
                        -Tunturi Super Sport -77

                        Comment

                        • cmro85
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 38

                          #27
                          minulla on 520ia-89 mittarissa 370000. olen toinen omistaja ja itse ajanut 50000km. mitään ongelmia ei ole ollut. kulutuksen mittasin kesälomareissulla ja semmosta 110kmh mittarin mukaan ajelin. kulutus oli matka ajossa 9-10l. kaupungissa n.15l. talvella vie jonkun litran enemmän. kuulemma ei ole uutenakaan juuri alle päässyt. minulle sanottiin että tuollainen vie sellaisen 7-8l matka ajossa. täytyy vaan olla pitkä alamäki tai rekan imussa jos siihen pääsee. laiskahan se on, ja äkkiä kyrpiintyy jos pitäisi vielä ohitellakkin. kannattaa unohtaa nuo 2.0litraiset suosiolla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎