Jep jep, tuohon kaatui leimausyritys tänään, no ei se auta kuin laittaa uutta tilalle. Ei hakukaan löytänyt vastausta eli tarviiko jotain erikoistyökaluja vai onnistuuko muutenkin ilman hermojen menetystä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takakelkan puslat
Collapse
X
-
Mulla on nuo puuttuvat piirustukset PDF tiedostona itellä mut en osaa laittaa tänne PDF tiedostoa ..
Ja just 3 kk sitten vaihdoin omaan tolla työkalulla omat puslatLast edited by 525 ix; 01-10-2013, 21:32.VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
- E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
- E 38 , E31 , E52
- E 53 - X5
PUH : 045-3412426 / Whatsapp
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostFAQ:ssahan nuo on ohjeet, mutta kuvat ja työkalun piirustuksen puuttuu...
Suosittelen todellakin tuon puslatyökalun tekemistä/lainaamista, sen avulla vaihto onnistuu todella kätevästi.Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Vanhasta puslasta ulkokehä puukkosahalla poikki (varo ettet sahaa liikaa!), pusla ulos ja uretaaniset tilalle, et tarvitse mitään erikoistyökaluja, ja jos olet oikeen vikkelä, teet remmontin noin tunnissa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Muutama vuosi sitten vaihdoin ämmään nuo puslat eikä mitään erikoisia työkaluja tarvittu. Ulosvetäjällä lähtee näppärästi.
Kannattaa miettiä niitä uretaanisia vs. orkkiksia.
Itse laitoin powerflexia ja ajomelu kasvoi huomattavasti. Tosin siinä autossa ei ollut niin väliä mutta johonkin tavallisempaan käyttikseen laittaisin alkuperäiset. Kestävät kyllä normikäytössä ja melu ei kasva.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostMuutama vuosi sitten vaihdoin ämmään nuo puslat eikä mitään erikoisia työkaluja tarvittu. Ulosvetäjällä lähtee näppärästi.
Kannattaa miettiä niitä uretaanisia vs. orkkiksia.
Itse laitoin powerflexia ja ajomelu kasvoi huomattavasti. Tosin siinä autossa ei ollut niin väliä mutta johonkin tavallisempaan käyttikseen laittaisin alkuperäiset. Kestävät kyllä normikäytössä ja melu ei kasva.Last edited by Make H.; 13-10-2013, 18:43.
Comment
-
-
Tässä, olkaa hyvät, linkin saa lisäillä FAQ:n, ei oo tarkotus poistaa tuolta ellei alkuperäinen piirätjä sitä pyydä
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostIte en taas ees harkihtis mitään muuta ku uretaanisia jos auto on tarkoitus pitää itsellä (ts. itselle rakennetaan eikä myyntiin tms.)... Niitä ei tarvi enään kuitenkaan sitte ikään vaihtaa vaikka vähän kalliimmat ovatkin, eli ei tarvi miettiä millon ne vakiokumipuslat rupee antaan periks...Vaihdoin e30 taka-akselistoon nuo enkä huomannu mitään eroa ajomelussa, jämäkämpi tuli toki...tosin jäykällä alustalla/renkailla ja viriputkella muutenki on ääntä
Alkuperäistä nimenomaan kannattaa laittaa jos itselleen tekee, voin nimittäin lyödä litran lekasta vetoa että kukaan ei sokkotestissä erota onko alla _uudet_ uretaanipuslat vai uudet oem puslat.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostTuon uretaanipuslan kestosta on vähän monenlaisia kokemuksia, jopa 10tkm ajettuja väljiä on vaihdeltu. Sama homma myös reaktiotankojen puslissa. Käyttöikä luultavasti +200tkm, eli 99.9% varmuudella viimeiset E34 puslat ennen auton paalia.
Alkuperäistä nimenomaan kannattaa laittaa jos itselleen tekee, voin nimittäin lyödä litran lekasta vetoa että kukaan ei sokkotestissä erota onko alla _uudet_ uretaanipuslat vai uudet oem puslat.
Alkuperäiset ku rupee löystyyn jo 2-3 vuoden jälkeen ja yleensä vaihtokunnossa viimeistään 5 vuoden päästä. Uretaaniset pysyy uudenveroisina itsellä ainakin 10 vuotta kun taas vakiokumirimpula rupee antaan periks jo 2-3 vuoden jälkeen ja sitten se ero rupeaaki kasvaan. Eli vakiokumipusla varmasti asiansa ajaa, mutta kuinka kauan:think...
Niin tai näin, näistäpä voi jokainen omien arvostustensa pohjalta pohtia parhaan ratkaisun omaan kiesiinsä
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostAi, ite en oo vielä huonoa sanaa noiden kestosta kuullut...väittämäni perustui omaan kokemukseen. Omassa e30:ssä ollut etutukivarsien "iso"takapusla powerfleksin kauttaaltaan sininen/lila jo vuodesta 2003 asti eli ollut alla nyt 10v./+100tkm ja kun pari vuotta sitten vaihdoin tukivarren kuluneen pallonivelen takia niin tuo pusla oli vieläkin aivan "uudenveroinen" eli tiukka ja hyvä. Onhan noissakin varmaan eri valmistajien välillä eroja.
Alkuperäiset ku rupee löystyyn jo 2-3 vuoden jälkeen ja yleensä vaihtokunnossa viimeistään 5 vuoden päästä. Uretaaniset pysyy uudenveroisina itsellä ainakin 10 vuotta kun taas vakiokumirimpula rupee antaan periks jo 2-3 vuoden jälkeen ja sitten se ero rupeaaki kasvaan. Eli vakiokumipusla varmasti asiansa ajaa, mutta kuinka kauan:think...
Niin tai näin, näistäpä voi jokainen omien arvostustensa pohjalta pohtia parhaan ratkaisun omaan kiesiinsä
E30 puslia ei kannata verrata millään muotoa E34 pusliin, E34 kuormittaa alustarakenteen ja ennen kaikkea painonsa takia puslia moninverroin enemmän ja E30 voi olla yllättävän hyväkin vielä ajaa huonoilla puslilla normiajoa. Kun taas E34 huomaa heti kun jossain on väljää ja kuoleentunutta puslaa.
Valmistajissa on toki eroa, mutta se "normaali" powerflexin violetti taitaa olla se yleisin valinnankohde. Toki jos sinne mustan powerflexin laittaa, niin varmasti tuntuu eroa ja kestääkin. Mutta ei niillä siviiliajoja ajella, eli ei oikein voi verrata.
Mitkä alkuperäiset puslat löystyy jo 3 vuoden jälkeen? E34:ssa?
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostKyllä noista löytyy paljonkin hyvää sekä huonoa kokemusta, jopa tältäkin foorumilta.
E30 puslia ei kannata verrata millään muotoa E34 pusliin, E34 kuormittaa alustarakenteen ja ennen kaikkea painonsa takia puslia moninverroin enemmän ja E30 voi olla yllättävän hyväkin vielä ajaa huonoilla puslilla normiajoa. Kun taas E34 huomaa heti kun jossain on väljää ja kuoleentunutta puslaa.
Valmistajissa on toki eroa, mutta se "normaali" powerflexin violetti taitaa olla se yleisin valinnankohde. Toki jos sinne mustan powerflexin laittaa, niin varmasti tuntuu eroa ja kestääkin. Mutta ei niillä siviiliajoja ajella, eli ei oikein voi verrata.
Mitkä alkuperäiset puslat löystyy jo 3 vuoden jälkeen? E34:ssa?
Hmmph onkos nuo mustat powerfleksit jotku rata-mallit kun oon ymmärtäny et ne ois just vakiosta seuraavat ? Ei ole vakiopuslista kokemuksia e34 alla kuin se mitä olen täältä lukenut tuommosta niiden kestosta (niissäkin tietysti ero orggis vs. tarvike). Omasta e30:stä vaihdoin vakio takakelkan puslat 10v/+100tkm jälkeen ja olivat niin loppu että olisi pitäny vaihtaa varmaan monta vuotta aiemmin. Tokkopa nuo painavemmalla e34 korilla ainakaan pitkäikäisempiä ovat vaikka vähän isommat ovatkin:think....
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostOk...toisaalta jos nuo e30:ssä kestää moninverroin kauemmin ku vakio niin miksei painavemmassa korissa kestäis samassa suhteessa? e30 on kyllä kaukana "yllättävän hyvästä" ajaa huonoilla puslilla ...nojoo ehkä normiajoa mutta niin kai e34:nenki?
Hmmph onkos nuo mustat powerfleksit jotku rata-mallit kun oon ymmärtäny et ne ois just vakiosta seuraavat ? Ei ole vakiopuslista kokemuksia e34 alla kuin se mitä olen täältä lukenut tuommosta niiden kestosta (niissäkin tietysti ero orggis vs. tarvike). Omasta e30:stä vaihdoin vakio takakelkan puslat 10v/+100tkm jälkeen ja olivat niin loppu että olisi pitäny vaihtaa varmaan monta vuotta aiemmin. Tokkopa nuo painavemmalla e34 korilla ainakaan pitkäikäisempiä ovat vaikka vähän isommat ovatkin:think....
Mustat powerfleksit taitaa vastata kovuudeltaan jotain alumiinin ja muovin väliltä.
E34 puslat alkuperäisenä kestää sen 200tkm, tarvikkeet voi kestää 10tkm tai 100tkm. Ja hyvinkin uudet tarvikkeet voi löystyä jo 3v aikana, mutta alkuperäiset ei. Reaktiotangot taitaa olla se herkin paikka E34:ssa joka väljistyy, sen jälkeen apurungon isot puslat sekä "silmälasit". Niissä en kyllä säästäisi pätkääkään, ja jättäisin powerflexit ostamatta. Alkuperäiset on toki 2x kalliimmat kun tarvikkeet, mutta jos pitää tehdä jotain muuta kun myyntikorjaus niin ilmanmuuta kannattava sijoitus.
Comment
-
Comment