Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540 iA vaihdelaatikko-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ummikko-75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 50
    • jyväskylä

    e34 540 iA vaihdelaatikko-ongelma

    Laatikko vaihtaa vaihteet sujuvasti neljänteen asti mutta vitonen ei mene päälle muuten kun käyttämällä ensin pakko nelosella. Takaisin d pesään ja samantien laatikko vaihtaa viitoselle. Onko kyseessä lopun alku vai kohtuu hinnalla korjattava ongelma?
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Ummikko-75 View Post
    Laatikko vaihtaa vaihteet sujuvasti neljänteen asti mutta vitonen ei mene päälle muuten kun käyttämällä ensin pakko nelosella. Takaisin d pesään ja samantien laatikko vaihtaa viitoselle. Onko kyseessä lopun alku vai kohtuu hinnalla korjattava ongelma?
    saattais olla ABS vikakin :think

    ruksuttaako absit hitaissa vauhdeissa turhaan tms. häröilyä?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Ummikko-75
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 50
      • jyväskylä

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      saattais olla ABS vikakin :think

      ruksuttaako absit hitaissa vauhdeissa turhaan tms. häröilyä?
      Ei hitaissa vauhdeissa mutta kun lämän lyö tiskiin niin rutinaa kuuluu aikalailla.

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Ummikko-75 View Post
        Ei hitaissa vauhdeissa mutta kun lämän lyö tiskiin niin rutinaa kuuluu aikalailla.
        ASC+T?

        kuitenkin kuulostaa sähköiseltä vialta. Vikakoodit lukemalla lähtisin liikkeelle.. mielellään sellaisessa paikassa jossa osataan hiukan tulkitakin niitä koodeja. :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Ummikko-75
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 50
          • jyväskylä

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          ASC+T?

          kuitenkin kuulostaa sähköiseltä vialta. Vikakoodit lukemalla lähtisin liikkeelle.. mielellään sellaisessa paikassa jossa osataan hiukan tulkitakin niitä koodeja. :think

          Kiitoksia vastauksesta. Vikakoodin lukuun lähdettävä. Todennäköisesti paljon halvempi vika kuitenkin kun laatikkoremppa.

          Comment

          • repesorsa
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 289
            • Mikkeli / Jyväskylä

            #6
            Jatketaan hieman asiaa, kun kyseinen auto on siirtynyt minulle vikoineen.

            Abs tai luistonesto ei anna vikakoodeja. Abs nopeustieto näkyy dissillä noin 20km/h asti jolloin tieto katkeaa. Nopeustieto lähtee uudelleen ruksuttamaan, kun pysähtyy autolla. Jostain luin, että tämä on normaali livedata ominausuus.
            Eli onko autosta abs-boxi vai pumpun yhteydessä oleva moduli hajalla?

            Dissilläkään ei enempää tietoa oikein löydy.
            Auto siis ei vaihda isommalle noin yli 60 km/h vaihdeissa normaalisti.
            Vaihdot pelaavat, jos abs boxin irroittaa tai käyttää käsin laatikkoa pakko nelosella.
            Luistonesto siis antaa tietoa laatikon ohjaukselle, että pyörät sutii.

            Comment

            • Ziggis
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 454
              • Melbourne (Mellilä)

              #7
              ootko koittanu niin että luistonesto on kytkettynä pois päältä?
              Ex. e39 540i -97
              Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
              Ex. e36 325iA -92
              Ex. e34 540iA -94
              Ex. e30 325 2.7 eta -86
              Ex. e34 540iA -93 touring
              Ex. e32 730i -89

              Tällä mennään

              Comment

              • repesorsa
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 289
                • Mikkeli / Jyväskylä

                #8
                Ei vaikutusta, kun kokeilin heti kun auton sain.

                Autoa vaivaa myös noin 40 km/h vauhdissa pienellä kaasulla tekee fuel cuttia välillä. Eräs sivu tarjosi tähän vaivaan juuri tuota hajonnutta ABS+ASC boxia.

                Huomasin eilen myös, että takarenkaat 40 profiililla ja etuset 45.
                ASC+T kuulemma erittäin ronkeli sekarengastuksesta. Pitää siis koittaa takarenkaita samalla profiililla eturenkaitten kanssa ennen kuin vaihdan ABS-boxin.
                Last edited by repesorsa; 23-07-2014, 14:35.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5273
                  • Pirkkala

                  #9
                  40 ja 45? Profiili? Onko leveys sama? Kokoero ei kyllä suurensuuri ole. Mahtaako niin pienestä seota:think
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Daa Daa
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 910
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Mulla saattais olla jossain vielä jemmassa abs-asc bokseja.. tosin ne on manuaali vaihteisesta.

                    Comment

                    • tuttifrutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 246
                      • Kitee

                      #11
                      Originally posted by repesorsa View Post
                      Jatketaan hieman asiaa, kun kyseinen auto on siirtynyt minulle vikoineen.

                      Abs tai luistonesto ei anna vikakoodeja. Abs nopeustieto näkyy dissillä noin 20km/h asti jolloin tieto katkeaa. Nopeustieto lähtee uudelleen ruksuttamaan, kun pysähtyy autolla. Jostain luin, että tämä on normaali livedata ominausuus.
                      Eli onko autosta abs-boxi vai pumpun yhteydessä oleva moduli hajalla?

                      Dissilläkään ei enempää tietoa oikein löydy.
                      Auto siis ei vaihda isommalle noin yli 60 km/h vaihdeissa normaalisti.
                      Vaihdot pelaavat, jos abs boxin irroittaa tai käyttää käsin laatikkoa pakko nelosella.
                      Luistonesto siis antaa tietoa laatikon ohjaukselle, että pyörät sutii.
                      Täällä samanlaisia ongelmia, tosin lootana 5hp18, pikkulohkokasin jatkona. Lisäksi luistonesto puuttuu autosta. ABS ei anna minkään laisia vikakoodeja ja toimii ilman ylimääräisiä jurinoita. Välillä vaihtaa ja välillä ei vaihda. Pakko 4:sen kautta käytettynä sitten taas vaihtaa isomman.

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by tuttifrutti View Post
                        Täällä samanlaisia ongelmia, tosin lootana 5hp18, pikkulohkokasin jatkona. Lisäksi luistonesto puuttuu autosta. ABS ei anna minkään laisia vikakoodeja ja toimii ilman ylimääräisiä jurinoita. Välillä vaihtaa ja välillä ei vaihda. Pakko 4:sen kautta käytettynä sitten taas vaihtaa isomman.
                        rengaskoot?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • repesorsa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 289
                          • Mikkeli / Jyväskylä

                          #13
                          Tilasin uuden abs+asc boxin, kun ei maksanut muutamaa kymppiä enempää.
                          Katsotaan tuleeko muutosta, kun boxi saapuu vkl tienoilla.

                          Jos muutosta ei boxilla tule niin koitetaan isompia renkaita taakse.

                          Comment

                          • tuttifrutti
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 246
                            • Kitee

                            #14
                            Onko repellä ollut onnea boksien vaihdon kanssa?

                            Nimimerkillä vaihdoin automaattilaatikon toiseen, ja samat ongelmat on tässäkin lootassa, kickdown ei toimi ja lipsuu ja pykälät hukkuu. Elintenluovuttajassa loota kuulemma pelasi ihan hienosti..

                            Comment

                            • buusaman
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 157
                              • turku

                              #15
                              Luistonesto

                              Toi luistonesto voi olla tosi herkkäkin, yhdellä oli takarenkaina sekarenkaat jolloin heittoa tuli 225 - 215 ja luistonestovalo paloi kokoajan. Itseasiassa kuullu 2 eri autosta samaa, 1 omega ja 1 mersu 180c.

                              eri akseleilla saa olla mun tietääkseni eri koko renkaat...
                              Benis Mahtavan Waltava

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎