Laatikko vaihtaa vaihteet sujuvasti neljänteen asti mutta vitonen ei mene päälle muuten kun käyttämällä ensin pakko nelosella. Takaisin d pesään ja samantien laatikko vaihtaa viitoselle. Onko kyseessä lopun alku vai kohtuu hinnalla korjattava ongelma?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 540 iA vaihdelaatikko-ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Ummikko-75 View PostLaatikko vaihtaa vaihteet sujuvasti neljänteen asti mutta vitonen ei mene päälle muuten kun käyttämällä ensin pakko nelosella. Takaisin d pesään ja samantien laatikko vaihtaa viitoselle. Onko kyseessä lopun alku vai kohtuu hinnalla korjattava ongelma?
ruksuttaako absit hitaissa vauhdeissa turhaan tms. häröilyä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Ummikko-75 View PostEi hitaissa vauhdeissa mutta kun lämän lyö tiskiin niin rutinaa kuuluu aikalailla.
kuitenkin kuulostaa sähköiseltä vialta. Vikakoodit lukemalla lähtisin liikkeelle.. mielellään sellaisessa paikassa jossa osataan hiukan tulkitakin niitä koodeja. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostASC+T?
kuitenkin kuulostaa sähköiseltä vialta. Vikakoodit lukemalla lähtisin liikkeelle.. mielellään sellaisessa paikassa jossa osataan hiukan tulkitakin niitä koodeja. :think
Kiitoksia vastauksesta. Vikakoodin lukuun lähdettävä. Todennäköisesti paljon halvempi vika kuitenkin kun laatikkoremppa.
Comment
-
-
Jatketaan hieman asiaa, kun kyseinen auto on siirtynyt minulle vikoineen.
Abs tai luistonesto ei anna vikakoodeja. Abs nopeustieto näkyy dissillä noin 20km/h asti jolloin tieto katkeaa. Nopeustieto lähtee uudelleen ruksuttamaan, kun pysähtyy autolla. Jostain luin, että tämä on normaali livedata ominausuus.
Eli onko autosta abs-boxi vai pumpun yhteydessä oleva moduli hajalla?
Dissilläkään ei enempää tietoa oikein löydy.
Auto siis ei vaihda isommalle noin yli 60 km/h vaihdeissa normaalisti.
Vaihdot pelaavat, jos abs boxin irroittaa tai käyttää käsin laatikkoa pakko nelosella.
Luistonesto siis antaa tietoa laatikon ohjaukselle, että pyörät sutii.
Comment
-
-
Ei vaikutusta, kun kokeilin heti kun auton sain.
Autoa vaivaa myös noin 40 km/h vauhdissa pienellä kaasulla tekee fuel cuttia välillä. Eräs sivu tarjosi tähän vaivaan juuri tuota hajonnutta ABS+ASC boxia.
Huomasin eilen myös, että takarenkaat 40 profiililla ja etuset 45.
ASC+T kuulemma erittäin ronkeli sekarengastuksesta. Pitää siis koittaa takarenkaita samalla profiililla eturenkaitten kanssa ennen kuin vaihdan ABS-boxin.Last edited by repesorsa; 23-07-2014, 14:35.
Comment
-
-
Originally posted by repesorsa View PostJatketaan hieman asiaa, kun kyseinen auto on siirtynyt minulle vikoineen.
Abs tai luistonesto ei anna vikakoodeja. Abs nopeustieto näkyy dissillä noin 20km/h asti jolloin tieto katkeaa. Nopeustieto lähtee uudelleen ruksuttamaan, kun pysähtyy autolla. Jostain luin, että tämä on normaali livedata ominausuus.
Eli onko autosta abs-boxi vai pumpun yhteydessä oleva moduli hajalla?
Dissilläkään ei enempää tietoa oikein löydy.
Auto siis ei vaihda isommalle noin yli 60 km/h vaihdeissa normaalisti.
Vaihdot pelaavat, jos abs boxin irroittaa tai käyttää käsin laatikkoa pakko nelosella.
Luistonesto siis antaa tietoa laatikon ohjaukselle, että pyörät sutii.
Comment
-
-
Originally posted by tuttifrutti View PostTäällä samanlaisia ongelmia, tosin lootana 5hp18, pikkulohkokasin jatkona. Lisäksi luistonesto puuttuu autosta. ABS ei anna minkään laisia vikakoodeja ja toimii ilman ylimääräisiä jurinoita. Välillä vaihtaa ja välillä ei vaihda. Pakko 4:sen kautta käytettynä sitten taas vaihtaa isomman.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Luistonesto
Toi luistonesto voi olla tosi herkkäkin, yhdellä oli takarenkaina sekarenkaat jolloin heittoa tuli 225 - 215 ja luistonestovalo paloi kokoajan. Itseasiassa kuullu 2 eri autosta samaa, 1 omega ja 1 mersu 180c.
eri akseleilla saa olla mun tietääkseni eri koko renkaat...Benis Mahtavan Waltava
Comment
-
Comment