Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 -vm91 takavalon koko umpion vaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LL_520i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 47
    • Helsinki

BMW E34 -vm91 takavalon koko umpion vaihto

No niin. Jos joku kärsivällinen henkilö osaisi kertoa minulle ihan perusjuttuja tuollaisesta umpion vaihdosta niin olisin tyytyväinen. Itse osaa olen katsellut esim. autovahinkokeskuksesta, jossa hinta on 20-30 euroa halvempi kuin esim. Motonetissä. Onko jotain muita ideioita osan hankintaan ja kannattaako ostaa koko umpio vai vaihtaa pelkkä lasi?

Mutta siis itse operaatiosta olisi kysyttävää, koska olen suuren suuri noviisi näissä jutuissa.

- Pitääkö jotain sulakkeita irroitella ennen operaatiota?
    - Mitä välineitä tarvitsen, jotta saan umpion irti (kuumaa ilmaako??)
    - Onko kiinnitys vaikea ja miten saan siitä tiiviin?

Omaa tyhmyyttäni hipaisin 520i:n perällä naapurin puskuria ja kappas, kolahti lasi takaa rikki. Naapurin autossa ei edes pientä jälkeä..

Etukäteen kiitokset teille tietäjille.
  • red devil
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1846
    • monaco

koko umpio vaihtoon...laita osto ilmotus tänne ostetaan palstalle ni saat hyvän umpion halvalla...vaihto on hyvin yxinkertainen...et tarvitse mitään ilmoja...ja ei tarvitse ottaa mitään sulakkeita irti...avaat takakontista valon kohalta verhoiluja ja otat töpselin irti ja sit ruuat mutterit auki ni voila...
    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

Comment

• Vesku
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 357
      • Jyväskylä

Originally posted by LL_520i
      kannattaako ostaa koko umpio vai vaihtaa pelkkä lasi?
      lasia siihen takavaloon ei saa vaihdettua erikseen, ne on liimattu nippuun..

Originally posted by LL_520i

- Pitääkö jotain sulakkeita irroitella ennen operaatiota?
      - Mitä välineitä tarvitsen, jotta saan umpion irti (kuumaa ilmaako??)
      - Onko kiinnitys vaikea ja miten saan siitä tiiviin?
      Etukäteen kiitokset teille tietäjille.
      Sulakkeita ei tarvitse irrotella. Verhoilut kontista valojen takaa irti, liitin irti. Takavalo on kiinni kulmistaan, mutterit irti ja takavalo irtoaa, ne paljastuu sieltä kyllä kun irrotat verhoilun.

Lampun ja korin välissä on sitten tiiviste, sen kun katsoo että on ehjä ja hyvin paikallaa niin ei pääse konttiin vesi

Comment

• LL_520i
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 47
        • Helsinki

Ok, homma taitaa olla helpompi kuin luulinkaan. Tässä sen taas huomaa. Pelästyin nimittäin jo, että umpio olisi vuorattu esim. silikonilla tms. kiinni. Siksi sitä kuumaa ilmaa meinasin.

Eli kiitokset ripeistä vastauksista. Eiköhän sitä tällainen tumpelokin tuollaisen homman osaa korjata.
        Last edited by LL_520i; 11-01-2005, 13:39.

Comment

• mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

Parin minuutin homma, räikkä + sopiva jatko pahempaan paikkaan riittää työkaluiksi.. niin ja se talttarukari että saa ne verhoilun kiinnikkeet käänneltyä auki asentoon.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎