Outo ilmiö. Säädin toimii, menee päälle, kiihdyttää ja hidastaa vivusta vääntelemällä ihan niinkuin pitääkin. Sammuu vivusta kääntämällä ihan normaalisti.
Mutta, jos erehtyy painamaan jarrua kun säädin on päällä. Ilmeisesti se kyllä tippuu pois päältä kun vauhti kyllä hiljenee hiukan ja ylämäessä uupuu, mutta kaasu jää pahasti päälle. Korjaantuu kun tyrkkää auton tienposkeen, eikä välitä 4000 rpm "tyhjäkäynnistä" ja kääntää käsin kaasuvivuston nolla-asentoon.
Mitä erilaista on jarrulla säätimen katkaisussa verrattuna vivusta katkaisemiseen ? Joo, vanha nopeus jää muistiin, tiedän. Mutta teknisesti kai säädin pitää lähteä pois päältä ihan samalla tavalla oli katkaisutapa kumpi vaan.
Mkä vivustoa jumittaa kun se vivusta katkaisemalla palaa normaaliin ihan hyvin ?
Saa olla tien päällä tarkkana ja sormi koko ajan vivussa kiinni.
Mutta, jos erehtyy painamaan jarrua kun säädin on päällä. Ilmeisesti se kyllä tippuu pois päältä kun vauhti kyllä hiljenee hiukan ja ylämäessä uupuu, mutta kaasu jää pahasti päälle. Korjaantuu kun tyrkkää auton tienposkeen, eikä välitä 4000 rpm "tyhjäkäynnistä" ja kääntää käsin kaasuvivuston nolla-asentoon.
Mitä erilaista on jarrulla säätimen katkaisussa verrattuna vivusta katkaisemiseen ? Joo, vanha nopeus jää muistiin, tiedän. Mutta teknisesti kai säädin pitää lähteä pois päältä ihan samalla tavalla oli katkaisutapa kumpi vaan.
Mkä vivustoa jumittaa kun se vivusta katkaisemalla palaa normaaliin ihan hyvin ?
Saa olla tien päällä tarkkana ja sormi koko ajan vivussa kiinni.