Eli siis onko mitään ehotuksia missä piilee vika kun auto ei käynnisty ja mukit ui bensassa. Sytytys toimii siis niinkun pitääkin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 mukit täyttyy bensasta
Collapse
X
-
Uudet tulpat, puhalla palotila kuivaksi, kaada ruokalusikallinen moottoriöljyä jokaiseen pyttyyn ja sitten koita tulille, pyöritä kaasu pohjassa kunnes käynnistyy tai kunnes bensaa tulvii taas.
Jos käynnistyy niin kyse voisi olla tästä:
Jos kuvitellaan että tulpat ovat ensin vain kastuneet esim. liian käytön takia niin moottori ei käynnisty ja liika bensa pesee öljykalvon pois jolloin moottoria ei tahdo saada millään tulille, kun kipinä ja puristus eivät riitä.
Jos taas kohta tulvii uudestaan niin autossa on ihan oikea vika.
M50 konehan on herkkä tekemään tuota, mutta on se kertaalleen onnistunut itsellä m20 koneellakin.
Eli pytyistä pitää saada aikalailla kaikki bensa pois ensin ennenkuin kannattaa edes etsiä enempää vikaa.Olli.
Comment
-
-
Sama, yhen kerran kaverin m20 teki saman. Bensapumpun rele irti ja kaasu pohjassa starttaamalla läks.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Joo mulla on itellää m50b25 oleva toinen auto ja se on just tehnyt ton saman.
Mutta nyt tossa kun laitoin tota niin sain sen suunnilleen tyhjäksi bensasta ja laitoin tulpat takas kiinne ja kokeilin starttaa mut ei luvannukkaa lähtä käymään.
No otin taas tulpat irti mut yllätys ne olikii ihan kuivat. Mut silti ei yritäkkää lähtä käymään.E28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
-
Originally posted by jönsse22 View PostJoo mulla on itellää m50b25 oleva toinen auto ja se on just tehnyt ton saman.
Mutta nyt tossa kun laitoin tota niin sain sen suunnilleen tyhjäksi bensasta ja laitoin tulpat takas kiinne ja kokeilin starttaa mut ei luvannukkaa lähtä käymään.
No otin taas tulpat irti mut yllätys ne olikii ihan kuivat. Mut silti ei yritäkkää lähtä käymään.Olli.
Comment
-
-
Ite saman ongelman kanssa tapelleena sain eilen oman kiesin toimimaan ja vika oli täysin sama. (m20b20 l-jetti ohjauksella) Vaihdoin lähes kaiken sähköosan uuteen ja vika oli moottorinohjausboksissa. Bensaa antoi niin paljon, että vianetsinnän aikana koneeseen oli bensaa joutunut reippaasti yli 10litraa joten kannattaa tsekata öljyt kun vika löytyy.e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557
http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/
Comment
-
-
Eilen otin kannen irti nii jakohan sielä oli pompannu ja imuventtiilit solmussa. Kertokaas nyt kun ennen en ole joutunut tota jakoo laittaa kohadallee että miten se tapahtuu kun on tuo nokkapyörä ja kaikki irti.
Merkki alhaalta on kohdallaan mutta mites tämä yläpää pitäs nyt laittaa?E28 520i "keke"
E30 "325" turbo
E38 käyttiksen romu
R50 mini cooper🤣
Comment
-
-
isoR
Kannataa kirjoittaa hakuun tai vaikka googleen M20 JAKO, tai AJOITUS yms...
Mutta nokkaakselin päähän pyörä kiinni, muista kiila, ja merkki kohalleen kannessa olevaan "uraan", apuakselista ei tarvi välittää.
Ja en nyt yhtäkkiä muista/osaa ajatella voiko se olla kierroksen pielessä.
Mutta kampuran merkki kohallaan ja syl.1 ylhäällä, ja kannessa ykkösen venttiilit kiinni.
Comment
-
Originally posted by M. Luuri View PostIte saman ongelman kanssa tapelleena sain eilen oman kiesin toimimaan ja vika oli täysin sama. (m20b20 l-jetti ohjauksella) Vaihdoin lähes kaiken sähköosan uuteen ja vika oli moottorinohjausboksissa. Bensaa antoi niin paljon, että vianetsinnän aikana koneeseen oli bensaa joutunut reippaasti yli 10litraa joten kannattaa tsekata öljyt kun vika löytyy.
mistäs löysit nuo +10 litraa? tuolla määrällähän jo täyttää kaikki mukit, öljypohjan ja vähän pakoputkistoakin.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment