Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 tehot kateissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • btt
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 5
    • etelä-savo

    520 tehot kateissa?

    Olen tuntitolkulla lueskellut foorumia mutta siltikään en löytänyt vastauksia ongelmaan.. Eli jos joku viisaampi voisi veikata mikä mättää bemarissa kun 150 hevosvoimasta tuntuu olevan noin 50 jäljellä. Esim. Kakkosella kiihdyttäessä jos polkaisee kaasun pohjaan niin kestää noin puoli tuntia että rajoitin ottaa vastaan, reagoi kaasuun muutenkin viiveellä. Eikös tuo eml valo ole käytännössä moottorin häiriövalo? Sekin palaa normaalisti kun virrat kytkee päälle. Muuten ihan toimiva auto, kone käy normaalisti eikä öljyäkään mahdottomasti syö. Bensankulutus on kylläkin lisääntynyt..
    Kiitos jo etukäteen ja pahoittelen postaustani jos foorumilta löytyy jo vastaukset näihin kysymyksiin.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16358
    • Leppävirta

    #2
    Voi olla katalysaattori tukossa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • btt
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 5
      • etelä-savo

      #3
      Näkyykö päästöarvoissa jos katti tukossa? Eilen käytin leimalla jä läpi meni. Ilmamassamittarikin vaihdettu n. Vuosi sitten vaikka tuskin se noin oireilee.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Ei välttämättä näy, voi jopa parantaa päästöjä kun se katalysaattorin ei-tukkeutunut osa saa kasvaneesta virtauksesta enemmän lämpöä.

        Melkeen varmaan koittasin ottaa lambdan irti putkesta ja liitin irti, ja kattoo mitä tekee.

        Näin lambdan reiästä pääsee virtaamaan pakokaasua ulos, ja moottori varakartalla kun liitin irti = pitäs kyllä olla enemmän kun kolmasosa tehosta paikalla.

        Comment

        • btt
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 5
          • etelä-savo

          #5
          Jääkös tuosta moottorin häiriövalo palamaan kun lambdan irrottaa vai pitääkö nollata?

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #6
            Tämä ei nyt ihan 100% varmaa tietoa ole, mutta _oletan_, että valo sammuu kun ajelee taas hetken lambda kiinni.

            Comment

            • 426Hemi
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 621
              • Pälkäne

              #7
              Mulla joskus 525 m50 ei kovin mieleenpainuvaa eroa ollut kun lambda meni sököks ja oli hetken ajot irti. Kulutus lähinnä kasvoi.

              Että ei noi tehohukut siitä johdu.
              ex: viitisenkymmentä bmw+muut

              Comment

              • btt
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 5
                • etelä-savo

                #8
                Kylmällä koneella tuntuu joskus vetävän paremmin, laitoin myös ruiskun puhdistusaineet tankkiin niin ainakin perstuntumalla tuntuu toimivan hieman paremmin.. Eikös näissä ole sähköinen kaasu? Alkaa vaikuttamaan että siellä se vika piilee..

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #9
                  Käsittääkseni sähköinen kaasuläppä on ainoastaan 535i - malleissa, joissa ASC (luistonesto)

                  Tuon näet helposti, meneekö kaasuläpälle vaieri, vai kääntääkö sitä servo?

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by btt View Post
                    Olen tuntitolkulla lueskellut foorumia mutta siltikään en löytänyt vastauksia ongelmaan.. Eli jos joku viisaampi voisi veikata mikä mättää bemarissa kun 150 hevosvoimasta tuntuu olevan noin 50 jäljellä. Esim. Kakkosella kiihdyttäessä jos polkaisee kaasun pohjaan niin kestää noin puoli tuntia että rajoitin ottaa vastaan, reagoi kaasuun muutenkin viiveellä. Eikös tuo eml valo ole käytännössä moottorin häiriövalo? Sekin palaa normaalisti kun virrat kytkee päälle. Muuten ihan toimiva auto, kone käy normaalisti eikä öljyäkään mahdottomasti syö. Bensankulutus on kylläkin lisääntynyt..
                    Kiitos jo etukäteen ja pahoittelen postaustani jos foorumilta löytyy jo vastaukset näihin kysymyksiin.
                    Kahtele sytytystulpat jospa olis karstaset (kuluttaako kone paljon öljyä?)

                    Samalla kannattaa kahella imuputkien kunto siitä IMM:stä kaasuläpälle, ja kaikki muutkin alipaineletkut mitkä liittyy venttiilikoppaan/imusarjaan.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Raven77
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 85
                      • Tornio

                      #11
                      En tiedä varmaa vastausta, mutta mulla tehot nousi huimasti kun vaihdoin polttoainepumpun.

                      Oli niin sökö, että helisi ja kilisi kun irroitettiin.

                      Jälkeenpäin olen laskenut, että se todennäköisesti toimi sen hetken kun auton käynnisti. Sen jälkeen toiminut varmaan jotenki alipaineella tai vastaavalla ja saanut polttoa moottoriin juuri ja juuri käydäkseen.
                      Yksi oire oli myös kauhean pitkä "miettimis" aika. Eli aika jona kaasua painatteassa auto alkoi ottaa kierroksia. Luulin tämän johtuvan esiksi automaattilaatikosta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎