Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tds vm. 95 lämpö ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perasd
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 15
    • Parikkala

    E34 525tds vm. 95 lämpö ongelmaa.

    Eli missä mahtas olla häikkää ku lämmön säätö nuvikoista ei tapahdu mitään vaikka niitä miten vääntelee? Ja sitten jäähdytys nesteen lämmöt välillä laskee milloin sattuu siitä keskeltä alaspäin seuraavaan viivan kohille ja jopa välillä melkein sinisen rajan tuntumaan. Ja vaikka lämmöt on puolessa välissä niin hyttiin ei tule niin kuumaa ilmaa kuin normaalisti.

    Sitten vielä jostain fuskaa kylmää ulkoilmaa apparin jalkatilaan ja kun tuhkakupin aukasee niin sieltäkin tulee vähäsen. Sit vielä mietityttää että miksi takapenkin ilmasuullakkeista tulee pelkkää kylmää ilmaa vaikka kaikki on laittettu kuumalle.

    Autossa on manuaali ilmastointi mutta vaikka haluaisi kylmää niin silti tulee lämmintä. Eli autoon tulee kokoajan tietyn lömpöistä ilmaa. Mistä pitäs lähtee vikoja ettiskelee. Ja olen uusi täällä foorumilla ja kyseessä ensimmäinen bmw. Saattaa olla vähän sekavasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää.
  • tuttifrutti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 247
    • Kitee

    #2
    Originally posted by Perasd View Post
    Eli missä mahtas olla häikkää ku lämmön säätö nuvikoista ei tapahdu mitään vaikka niitä miten vääntelee? Ja sitten jäähdytys nesteen lämmöt välillä laskee milloin sattuu siitä keskeltä alaspäin seuraavaan viivan kohille ja jopa välillä melkein sinisen rajan tuntumaan. Ja vaikka lämmöt on puolessa välissä niin hyttiin ei tule niin kuumaa ilmaa kuin normaalisti.

    Sitten vielä jostain fuskaa kylmää ulkoilmaa apparin jalkatilaan ja kun tuhkakupin aukasee niin sieltäkin tulee vähäsen. Sit vielä mietityttää että miksi takapenkin ilmasuullakkeista tulee pelkkää kylmää ilmaa vaikka kaikki on laittettu kuumalle.

    Autossa on manuaali ilmastointi mutta vaikka haluaisi kylmää niin silti tulee lämmintä. Eli autoon tulee kokoajan tietyn lömpöistä ilmaa. Mistä pitäs lähtee vikoja ettiskelee. Ja olen uusi täällä foorumilla ja kyseessä ensimmäinen bmw. Saattaa olla vähän sekavasti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärtää.
    Moottoritilassa vasemman etutolpan lähettyviltä ota suojamuovi pois ja kaiva vesiventtiili esille. Ota sähköjohto venttiilistä irti, mikäli nyt tulee kuumaa, niin vesiventtiili toimii ja vika on ohjauksessa. Mikäli ei muuttunut mihinkään, niin mittaa yleismittarilla onko venttiilissä elämä tallella. Keskimmäiseen johtoon tulee virtaa ja muihin maata. Näiden väliltä pitäisi löytää vastus, mikäli venttiili on sähköisesti elossa. Venttiilillä on myös taipumusta jumia johonkin asentoon. Tarkista myös kiertovesipumpun toiminta, mikäli se halvautuu lämpö on vähäistä. Haulla löytyy juttua ja purku sekä puhdistusohjetta, mikäli johdon irroituksella ei ollut mitään vaikutusta ja venttiili on sähköisesti ehjä
    Last edited by tuttifrutti; 10-12-2013, 05:22.

    Comment

    • Perasd
      Newbiemmer
      • Nov 2013
      • 15
      • Parikkala

      #3
      Originally posted by tuttifrutti View Post
      Moottoritilassa vasemman etutolpan lähettyviltä ota suojamuovi pois ja kaiva vesiventtiili esille. Ota sähköjohto venttiilistä irti, mikäli nyt tulee kuumaa, niin vesiventtiili toimii ja vika on ohjauksessa. Mikäli ei muuttunut mihinkään, niin mittaa yleismittarilla onko venttiilissä elämä tallella. Keskimmäiseen johtoon tulee virtaa ja muihin maata. Näiden väliltä pitäisi löytää vastus, mikäli venttiili on sähköisesti elossa. Venttiilillä on myös taipumusta jumia johonkin asentoon. Tarkista myös kiertovesipumpun toiminta, mikäli se halvautuu lämpö on vähäistä. Haulla löytyy juttua ja purku sekä puhdistusohjetta, mikäli johdon irroituksella ei ollut mitään vaikutusta ja venttiili on sähköisesti ehjä

      Mites ku kuskin lämpö nuvikasta säätää kylmälle ni rupee apparin puolelle tulemaan kylmää ilmaa? Ja apparin säätönuvikasta ei tapahdu mitään. Johto otettu irti ja venttiilistä mitattu ja ei tuntus olevan vastusta. Ja sitte siitä liittimestä mitattu voltit ja keskeltä ottaa maadotuksen ni jos laittaa lämmöt ns täysille ni antaa 0 volttia ja sitten kuskin säätönupin laittaa kylmää niin tulee liittimen molempiin napoihin joku reilu 13 volttia ja saman jos tekee apparin säätö nupista niin jännite pysyy 0 voltissa. Ja mikäköhän selittäs tonne kojelaudan sisälle tulevan kylmän ilman puhalluksen olevan päällä. Ja sitten vielä ajossa jäähytysnesteen lämmöt tippuu ja tyhjäkäynnillä nousee normaaliksi?

      Comment

      • Jasuuu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 773
        • Oulu

        #4
        Termostaatti vaihtoon ainankin tohon moottorilämpöongelmaan!

        Comment

        • Perasd
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 15
          • Parikkala

          #5
          Originally posted by Jasuuu View Post
          Termostaatti vaihtoon ainankin tohon moottorilämpöongelmaan!
          Pitänee vaihtaa.

          Edit. Tuli vaan mieleen että miten paljon termostaatti vaikuttaa ku välillä nostaa normaalisti lämmöt sinne puoleenväliin ja sit kohta saattaa tiputtaa ne sinne sinirajalle? Voiskohan anturissa olla vikaa? Ja tänään tuli vaihdettua uusi se veden kierto venttiili vai mikä olikaa ni nyt ainakii tottelee lämmön säätimiä. Vielä ku sais ton lämpö mittarin heittelyn ruotuihi ja ton selville mistä fuskaa tota kylmää ilmaa kojelaudan sisälle.
          Last edited by Perasd; 14-12-2013, 02:20.

          Comment

          • proload
            Bimmer Rookie
            • Apr 2012
            • 68
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Perasd View Post
            Pitänee vaihtaa.

            Edit. Tuli vaan mieleen että miten paljon termostaatti vaikuttaa ku välillä nostaa normaalisti lämmöt sinne puoleenväliin ja sit kohta saattaa tiputtaa ne sinne sinirajalle? Voiskohan anturissa olla vikaa? Ja tänään tuli vaihdettua uusi se veden kierto venttiili vai mikä olikaa ni nyt ainakii tottelee lämmön säätimiä. Vielä ku sais ton lämpö mittarin heittelyn ruotuihi ja ton selville mistä fuskaa tota kylmää ilmaa kojelaudan sisälle.
            Termostaatti vaihtoon.
            E39 530d -99.

            E34 525tdsic -93 ex.
            E34 535iA -90 ex.
            E34 520i -94 ex.
            E36 316i -92 ex.

            Comment

            • Perasd
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 15
              • Parikkala

              #7
              Originally posted by proload View Post
              Termostaatti vaihtoon.

              Huomenna uuden termostaatin ostoon . Ja selvisi sekin mistä tuli kojelaudan sisälle kylmää ilmaa. Oli ilmastoinnin jäähdyttäjän kopan takana joku vipu irti ni se ilma minkä pitäs jäähdyttää ilmastointilaitetta ni kaikki tuli kojelaudan sisälle.

              Ja nyt tää vähä poikkeaa aiheesta mutta miten saa pitkien umpioista sen polttimon kannan päällä olevan muovin pois ku tarkotus laittaa xenonit. Luhkäsistä onnistu niiku pitikii eli vaaan pyöräytti se kotelon mutta pitkien umpioissa ne ei liiku suuntaan eikä toiseen. Eli poltinta ei saa edes vaihdettua. :think

              Comment

              • Jekkis
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 538
                • Yka

                #8
                Originally posted by Perasd View Post
                Ja nyt tää vähä poikkeaa aiheesta mutta miten saa pitkien umpioista sen polttimon kannan päällä olevan muovin pois ku tarkotus laittaa xenonit. Luhkäsistä onnistu niiku pitikii eli vaaan pyöräytti se kotelon mutta pitkien umpioissa ne ei liiku suuntaan eikä toiseen. Eli poltinta ei saa edes vaihdettua. :think
                Pyöräyttämällä samalla tavalla kuin lyhkäsestäkin. Voi vaan olla lujassa, itellä oli joskus vuosia ollut kiinni ne kotelot ja oli mennyt pölyä/likaa väliin. Ei muutako knipexillä kiinni ja sai kyllä lujaa vääntää ja lopen halkesi sitten se muovikotelo. Siitä umpiostakin oli aivan hapettuneet ne ''nystyrät'' + sitte vielä paskat välissä niin ei se muuta tarvi..
                E53 X5 3.0d -01 Titan-Silber
                E34 525 TDS Touring -95 Techno-Violett Metallic
                E28 518i -88 Alpinweiß
                Ex:
                E34 525 TDS Touring -94 Oxfordgrün Metallic
                E34 525 TDSA Touring -92 Gletscherblau Metallic

                Comment

                • Perasd
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 15
                  • Parikkala

                  #9
                  Originally posted by Jekkis View Post
                  Pyöräyttämällä samalla tavalla kuin lyhkäsestäkin. Voi vaan olla lujassa, itellä oli joskus vuosia ollut kiinni ne kotelot ja oli mennyt pölyä/likaa väliin. Ei muutako knipexillä kiinni ja sai kyllä lujaa vääntää ja lopen halkesi sitten se muovikotelo. Siitä umpiostakin oli aivan hapettuneet ne ''nystyrät'' + sitte vielä paskat välissä niin ei se muuta tarvi..
                  No kuskin puolelta lähti puolenmetrin knipexeillä irti (vähä liimat petti ku heiluu mut laitto vaa pikaliimaa ni kestää) mut apparin puolelta irtos koko se polttimon tötterö umpiosta. Menin purkaamolle ni ei lähteny sielläkää auki ku yritin romu autosta irrotella. Ja nyt on uus termostaattikii kyydissä. Pitä varmaa tässä vaihtaa lähi päivinä.

                  Comment

                  • Perasd
                    Newbiemmer
                    • Nov 2013
                    • 15
                    • Parikkala

                    #10
                    Onkos tuo termostaatti alavesiletkun päässä olevan muovi kopan alla? Ja miten termarin vaihon jälkeen ilmaus olisi paras toteuttaa?

                    Comment

                    • proload
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 68
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Perasd View Post
                      Onkos tuo termostaatti alavesiletkun päässä olevan muovi kopan alla? Ja miten termarin vaihon jälkeen ilmaus olisi paras toteuttaa?
                      Ilmaukseen löytyy haulla ohjeet.
                      E39 530d -99.

                      E34 525tdsic -93 ex.
                      E34 535iA -90 ex.
                      E34 520i -94 ex.
                      E36 316i -92 ex.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎