Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525ia hyyty ruutuun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goatsenator
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 28
    • dd

    e34 525ia hyyty ruutuun

    Aamulla piti lähteä liikenteeseen, mutta eihän se käynnistyny. Vähän kuullostais siltä, että startti pyörittäisi tyhjää (aina startannu heittämällä, niin ei oo tullu aateltua millaista ääntä startti pitää). Tomaatti, niin ei voi testata vaihde päällä, että ottaako ratas. Ei pääse kopistelemaan ja starttaan vasta ku illemmalla.

    Toisekseen ei kyllä kuulu bensapumpun ääntäkään. Pitäskö sen edes pitää surinaa, kun lyö autosta virrat päälle? Mykältä kuullosteli, kun esille kaivoin peräloossista avoimeksi ja virtoja käyttelin farkusta päällä.

    Vois varuiksi kävästä uuden pumpun releen hakemassa. Ei taida Oulusta saada muualta ku marmoritiskiltä (sulake oli ehjänä)?
  • goatsenator
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 28
    • dd

    #2
    E-boksista otin bensapumpun releen pois. Näköjään ei marmoritiskillä myydä, kuin suoraan värin ja koodin perusteella.

    Valkoinen on moottorinohjauksen?
    Sininen x?
    Oranssi bensapumpun ilmeisesti?

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Kyllä, bensapumpun rele on se oranssi, valkoinen moottoriohjauksen...

      Bensapumpun ei kuulu käydä virrat 2 - asennossa.

      Se käy ainoastaan kun asentotunnistin havaitsee moottorin pyörivän ts. startatessa ja moottorin käydessä.

      Pumpun saat kuitenkin helposti testattua. Oranssi rele irti, releen kyljestä katsot siihen printatun kytkentäkaavion (releen osalta) ja hyppylangalla yhdistät bensapumpun nastat.
      Nastat on numeroitu sekä releessä, että sen pohjassa, joten homma on helppo tehdä oikein...

      Pumppu kuuluu kyllä kun moottorin melu ei sitä peitä. Takapuskurin tienoolla saattaa kuulla hyväkuntoisen pumpun moottori käydessäkin, kulunut pumppu voi pitää huomattavasti kovempaa mekkalaa...

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        24v kone ja eilen illalla siirsit autoa muutaman metrin jolloin pelasi ihan hyvin?
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • goatsenator
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 28
          • dd

          #5
          24v kone, mutta 30km lenkin jälkeen pari päivää seiso ruudussa.

          Molemmat releet kunnossa. Sinisen ja oranssin koodeillakin kylläkin molemmat antaa polttoainepumpun releeksi. Oisko toinen sitten lambdan esilämmityksen rele. :think

          Kyllä se taitaa olla startin solenoidi sökönä. Akku ladata ja koittaa koputella startatessa.

          Comment

          • goatsenator
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 28
            • dd

            #6
            Tarkemmin ku mietti niin tuli sitä autoa käytettyä pari metriä pois ruudusta. Eli liimautuneet venttiilit vois olla kanssa kyseessä?

            Comment

            • asse21
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1252
              • Tampere

              #7
              Originally posted by goatsenator View Post
              Vähän kuullostais siltä, että startti pyörittäisi tyhjää (aina startannu heittämällä, niin ei oo tullu aateltua millaista ääntä startti pitää).
              Originally posted by goatsenator View Post
              Tarkemmin ku mietti niin tuli sitä autoa käytettyä pari metriä pois ruudusta. Eli liimautuneet venttiilit vois olla kanssa kyseessä?
              Ääni tälle... Jos kone pyörii kevyen oloisesti, niin vois olla venttiilien liimautumista, eikä näin ollen puristuksia.
              Piiiitkä starttaus, jos se siitä heräis henkiin:think
              Ainakin itselläni oli joskus ihan vastaava tilanne.
              E39 523i
              i3

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by goatsenator View Post
                Tarkemmin ku mietti niin tuli sitä autoa käytettyä pari metriä pois ruudusta. Eli liimautuneet venttiilit vois olla kanssa kyseessä?
                Jos äänen perusteella et pysty sanomaan pyöriikö siellä pelkkä startti vai puristukseton kone mukana niin ota konepelti auki ja kato pyöriikö flekti startatessa.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • goatsenator
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 28
                  • dd

                  #9
                  Joo venttiilit siellä on liimaantuneet. Vajailla pytyillä käväs jo käynnissä, mutta akku hyyty kesken leikin. Pitää antaa vähän kauemmin ku sen 30min olla laturin nokassa.

                  Comment

                  • goatsenator
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 28
                    • dd

                    #10
                    traktorimaisesti käyntiin ja nyt taas lähtee ku palmun alta. Olipa uus tuttavuus liimaantuvat venttiilit.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎