Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 motometer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pelju
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 45
    • Oulu

    E34 motometer

    Mistä löytyy/miltä näyttää mittariston paristot/akut ? Mittaristoni on purettu ja konkkia vaihdettu, näytön lattakaapelin pintaliitos puhdistettu jne. mutta matka&trippi näyttö edelleen pimenee auton lämmetessä tai ei näy ollenkaan. Vaihtamatta on kai vain paristo/akut, joita en ole löytänyt.

    No, jos muu ei auta niin sitten mittaristo vaihtoon. Vaihdokissa, motometer tämäkin, olisi kuitenkin sellainen ongelma, että kulutusmittarin tausta on alkanut kesiä/rullautua ja on nyt ylhäältä 2-3mm rullalla. Pääseekö taustaan käsiksi ja voiko sitä liimata, jos niin mitä liimaksi ?

    Miten saan 'oikeat' kilometrit uuteen mittariin ? Voinko vaihtaa 'CODE' palikan vanhasta (se vihreä siellä takana) ja onko homma sillä selvä ?

    Voiko motometerin vaihtaa vdo:hon ? Löytyykö vastaavilla ominaisuuksilla ja liittimillä, 520iTouring/94 ? Kuvissa nykyinen moto.
    Attached Files
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    En ole koskaan purkanu e34 mittaristoa mutta jos se on samantyyppinen kuin e30 mittaristo niin akut/konkat löytyy siitä levystä mikä jää sinne mittariston etuosaan kiinni. Eli tavallaan huoltovalojen taakse.
    Se on vaakatasossa tohon isoonpiirilevyyn nähden
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuossa muutama sivu jotka kannattaa lukaista ensin:
      http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...capacitors.htm
      http://bmwe32.student.utwente.nl/joh...dash_caps.html
      http://bmwe32.student.utwente.nl/joh...60/299960.html

      Nuo ohjeet pätee ainakin semmoisiin mittaristoihin jotka ovat ison ajotietokoneen kanssa.

      Elektrolyyttikonkat sieltä löytyy (ainakin VDO:n mittareista), muistelen myös semmoista että kilometrimäärän viereen syttyy pieni punainen valo jos tuon koodiplugin vaihtaa. Tuolta löytyy myös linkki "tee se itse" koodiplugin valmistukseen...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • turomu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 310
        • Kuusamo

        #4
        miten tuon motormeterin piirilevyn saa irti tuosta muovitaustasta. Vai onko tuossa niitä vaihdettavia konkkia. Nuo kaikki ohjeet on vanhempiin mittareihin...
        X3 30d M-sport
        exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

        Comment

        • pelju
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 45
          • Oulu

          #5
          Konkat on tuolla takana. Levy lähtee irti siten, että lämmittää kolvilla (sopiva terä ja lämpö) muovisia kiinniketappeja, jotka näkyy levyn reijistä ja nostaa samalla levyä. Takaisin saa kiinni, kun laittaa levyn taas paikoilleen ja levittää tapit uudelleen kolvilla.

          Comment

          • turomu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 310
            • Kuusamo

            #6
            ja minä jo perkele irroittelin niitä popniitin näköisiä kiinnikkeitä joita on noin 12 kpl
            ympäri levyä. Semmosia muovitappeja ei ollut kuin 2kpl.
            Kyseessä siis samanlainen mittari kuin tuossa topikin aloittaneessa postauksessa.
            Tarkoitatko noita kahta oikeanpuoleisessa kuvassa näkyviä muovitappeja?

            Halpoja on hehkutkin, 1,2wattiset 2euroa kappale.Menis vajaa 20kpl jos kaikki uusis...

            Edit: Sain mittariston auki poraamalla tusinan kiinikkeitä. Sähköliikkeessä mittailivat konkkia ja vaihtoivat niistä yhden. Lisäksi mittasivat lämpömittarin ja sanoivat sen olevan kunnossa. No eipä siitä mitään hyötyä ollut.
            Kiekkamittari näyttää aina 2000 kierrosta ja laskee nollaan kun antaa reilummin kierroksia. Lämpömittari näyttää nollaa, pikkuisen nousee kun laittaa virrat päälle.
            Last edited by turomu; 09-01-2006, 18:15.
            X3 30d M-sport
            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

            Comment

            • MakeK
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 65
              • Itä-Suomi

              #7
              Kun tässä kerta on juttua jo näistä E34 mittaristoista, niin kysynpä minäkin sitten. Eli kun vaihdoin omaan -89 535 manuaaliin samanikäisestä automaatista mittariston, niin se ei sitten toiminutkaan. Kun laittaa virrat päälle, kongi huutaa jatkuvasti ja keskikonsolin ajotietokone näyttää PPPP (eli ei saa yhteyttä mittarista..?). Kaikki liittimet kävivät suoraan mittariston taakse vaikkakin olivat hieman eri järjestyksessä. Mittaristoon syttyy taustavalot/merkkivalot ja km-näytössä ja siinä lcd-näytössä palaa myös taustavalot, muttei mitään tekstiä tai km-lukua. Voiko tälläinen vika johtua nimenomaan noista konkista? Vai onko automaatissa sitten kuitenkin erilainen mittaristo...?
              Last edited by MakeK; 09-01-2006, 19:13.

              Comment

              • jappi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 206

                #8
                Originally posted by MakeK
                Kun tässä kerta on juttua jo näistä E34 mittaristoista, niin kysynpä minäkin sitten. Eli kun vaihdoin omaan -89 535 manuaaliin samanikäisestä automaatista mittariston, niin se ei sitten toiminutkaan. Kun laittaa virrat päälle, kongi huutaa jatkuvasti ja keskikonsolin ajotietokone näyttää PPPP (eli ei saa yhteyttä mittarista..?). Kaikki liittimet kävivät suoraan mittariston taakse vaikkakin olivat hieman eri järjestyksessä. Mittaristoon syttyy taustavalot/merkkivalot ja km-näytössä ja siinä lcd-näytössä palaa myös taustavalot, muttei mitään tekstiä tai km-lukua. Voiko tälläinen vika johtua nimenomaan noista konkista? Vai onko automaatissa sitten kuitenkin erilainen mittaristo...?
                Etk:n mukaan sama mittaristo, joten kyllä noiden liittimienkin pitäisi olla samassa järjestyksessä. Siis, jos tosiaan on samanikäinen.

                Comment

                • kole
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 506
                  • Joensuu

                  #9
                  Ei tarvitse muuta kuin vaihtaa code palikka ja vanhat kilometrit tulevat mittariin. Voi laittaa vdo:n mittarin jos liittimiä on sama määrä.

                  Comment

                  • stiffler
                    Newbiemmer
                    • Oct 2015
                    • 1
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Originally posted by pelju View Post
                    Konkat on tuolla takana. Levy lähtee irti siten, että lämmittää kolvilla (sopiva terä ja lämpö) muovisia kiinniketappeja, jotka näkyy levyn reijistä ja nostaa samalla levyä. Takaisin saa kiinni, kun laittaa levyn taas paikoilleen ja levittää tapit uudelleen kolvilla.
                    Tiedän että 10v vanha topic mutta pakko nostaa esille kun ei muutakaan löydy.. Eli siis mitkä pitää lämmittää, nuo 2 tappia jotka kuvassa näkyy sivuilla vai jotkut muut? Apua tarvis tosi kipeesti kun ei ulkomaisiltakaan foorumeilta löydy mitään..

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4319
                      • Turku

                      #11
                      En tuosta kuvasta näe, enkä muista millaiset ne oli. Mutta muistelen että piirilevyssä oli reikiä, joiden läpi tuli muovitapit, jotka on sulattamalla levitetty pitämään piirilevyä paikallaan. Kyllä ne sieltä pitäisi helposti löytyä, mikä näyttää pitävän piirilevyä paikallaan.

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4319
                        • Turku

                        #12
                        Kävin vintillä laskemassa että noin 13 tappia löytyy, mitä pitää lämmittää.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎