Elikkäs bmw:sä syttyi öljynpaine palamaan aluksi paloi himmeästi tyhjäkäynnillä ja nyt palaa himmeästi koko ajan sen verran olen tutkaillut että öljyntäyttökorkin aukaisin niin auto ei huohottanut yhtää eli öljyn kierrossa vaikuttas olevan häikkää. Varaosa myyjä meinas että alakerran laakerit sökönä. Moottori käy muuten hyvin venttiilit vain vähän nakuttaa......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m30b34 öljynpaine
Collapse
X
-
Voi olla alakerran laakeroinnissa, kannattaa mitata öljynpaineet.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Esimerkiksi tuosta pläräämään http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/50/16/
Myös KL-varaosat ajaa asiansa kunhan et takerru nettisivuihin vaan soitat puhelimella (nettisivut puutteelliset) Tai sitten merkkiliikkeestä kysymään.
Nettikauppoja on maailma pullollaan. Samat osat varmaankin saat halvemmalla vaikkapa täältä http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/5-e34-1988/
Tai http://pielmeier.com/go.to/modix/now/r13-home.html
Tässä hyviä apuvälineitä etsimään oikeat osanumerot mitä tarvitsee jos haluaa itse katsella..
Näissä näkyy myös suuntaa antavia hintoja mutta ei tuolta ostella mitään..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Nyt on autoa tutkittu hieman. Tämmönen pieni yllätys kävi ilmi että öljyn suodatin oli aivan tukossa. Täytynee kokeilla vaihtaa uus ja öljyjen seassa oli jotain moskaa tai alumiinia kun ei tarttunut magneettiin kiinni.. Lähteekö tuo kone vaihdelaatikon kanssa irti. Olen tuon keulan purkanu atomeiksi että saa tuon koneen pois.....
Comment
-
-
Originally posted by olli.89 View PostNyt on autoa tutkittu hieman. Tämmönen pieni yllätys kävi ilmi että öljyn suodatin oli aivan tukossa. Täytynee kokeilla vaihtaa uus ja öljyjen seassa oli jotain moskaa tai alumiinia kun ei tarttunut magneettiin kiinni.. Lähteekö tuo kone vaihdelaatikon kanssa irti. Olen tuon keulan purkanu atomeiksi että saa tuon koneen pois.....
Riippuen vähän minkälaiseen kuntoon koneen haluaa, saa pari-kolme tonttua varata rempparahaa (OEM-osilla vielä enemmän). Joku kohtuukunnossa oleva kone toisesta autosta voi olla järkevä vaihtoehto.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by olli.89 View PostKone on aukastu ja kiertokangen laakerit oli ihan hyvät. Nyt tarvis vielä kiristys arvot noille laakereille. Ei löydy googlesta mitään tietoa nois arvoista
Edit: Mittasitteko öljyn paineet?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Eipä muistanut. Täytyy mitata kun saa kasaan. Kaikki kyllä näyttäs pahasti viittaavan öljynsuodattimeen. Öljypumppuakin testailtiin niin hyvin seki toimii. Huom se öljyn suodatin oli tosi tukkoinen. Millonlie viimeksi vaihdettu. Auto on ollut itsellä joku reilu 5000 km käytössä. Niistä laakereista vielä.. niissä oli aivan pientä mitätöntä naarmua.. onkohan tommonen iso bensa kone miten tarkka noista naarmuista?
Comment
-
-
Öljynpainevalo palaa
-öljymäärä alhainen
-öljylaatu väärä
-öljynpaineen anturi viallinen
-moottori ylikuumentunut
-öljypumpun siivilä tukossa
-runko ja/tai kampilaakerit kuluneet
-öljypumppu kulunut
Tuossapa jotain mahdollisuuksia. Pitääkös moottori eriskummallisia ääniä käydessään?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
En pääse nyt tarkistamaan asiaa, mutta uskoakseni suotimessa on bypass tukkeutumisen varalta. Ja kaiken lisäksi paperisuodin ei kestä monen bar:in dp:tä; se repeäisi. Summa summarum: itse vika on vielä löytymättä, eikä ne alumiinit suotimessa ole varmaankaan öljykanisterista tulleet. Sinänsä pienet viirut laakereissa on normaalia, mutta toisen pieni voi olla toiselle iso.
Ennen kuin lyöt koneen kasaan, mittauta kampiakselin laakerivälykset vaikka jollain koneistamolla (ei varmaan maksa kuin kympin).
Tuo alumiinipuru on kyllä voinut tulla jakopäästäkin, mutta sitten siellä on korjattavaa.
Kunnossaollessaan näissä ei venttiilitkään rapise, eli jos sieltä ääni on kuulunut, on keinuvivut, keinuvipuakselit ja kenties nokka-akseli saanut siipeensä. Eli homma menee siten, että ensin alkaa kulumaan keinuvipuakselin alapuoli ja keinuvipujen liukulaakerin alapuoli. Tämä kun on aikansa raksutellut ja vikaa "korjattu" venttiileitä säätämällä, kuluminen alkaa nopeutumaan öljyn karatessa keinuvivun ja keinuvipuakselin välistä (yläpuolelle tulee välystä) ja tällöin alkaa nokka-akselikin menettää sille kuuluvan öljyn.
Eli minimissään tarkista kannesta keinuvipuakselien kuluminen (alapuolelta). Ei tarvitse purkaa mitään, kunhan työntää keinuvipua pois tieltä.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Jos siellä nyt siinä pisteessä ollaan, että laakerien kunto on päästy jo visuaalisesti toteamaan, eikä kampiakselissa tai öljypumpussa ym. näy ongelmia, voi vain suositella laakerointia, männänrenkaita, jakopäähän uudet rattaat ja ketju, ja kansi tietysti koneistamolle.
Jakopään rattaiden arvioinnista, visuaaliseen arviointiin tarvitaan verrokiksi uudet. Muuten niistä on turha lähteä kulumaa arvioimaan, ellei nyt aivan lopussa ole.
Öljynsuodatinjalka näissä on vähän ongelmallinen, vanhemmiten takasikuventtiili rupeaa usein falskaamaan, ja öljynpainevalo palaa käynnistyksen jälkeen useita sekunteja, tämän haluaa korjata kunnostettua moottoria varten = vajaa 200e uusi suodatinjalka. Käytettyä ei kannata ostaa, jos ei vielä oireile, niin kuukauden päästä.
Homma on vaivalloisempi ja kalliimpi kun käyntikuntoisen koneen etsiminen, ja asentaminen, mutta kuka takaa, että se on yhtään parempi kun se vanha?
Jos jossain on helppo huijata ostajaa, on se moottori. Myyjä voi kertoilla kaikkea maan ja taivaan väliltä, riippumatta siitä mitä itse "tuote" on. Yksittäisen myyjän vastuu käytännössä nolla, purkamollakin hyvin lähelle, kun kyse on 20v vanhasta.Last edited by Klasu-; 16-01-2014, 18:10.
Comment
-
Comment