Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Polttoainevuodon korjaus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Looso
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 137
    • Lahti

    E34 Polttoainevuodon korjaus.

    Moih!

    Millanen homma on vaihtaa E34 525tds polttoaineen paluu ja menoputki?
    Kellään kokemuksia?
    Meneekö ihan vääntämällä tarvikeputkesta vai kannattaako ostaa jostain muualta, jos kannattaa niin mistä?



    Osat 1 ja 2. Menevät melkoisen pitkälle.
    Käyttis 530d e61 2004

    Ex.
    e34 518i '90
    e34 520 '88,
    e34 525 '92,
    e30 318 '90,
    e34 520 '89,
    e34 525tds '94
    e36 323 '97
    e34 540 '94
    e34 535 '89
    e39 523 '98
    e38 735i '98
    E39 530d "98
    E28 520 "84
    E34 535 "89
    E39 530d "00
    E38 740 "98
    E46 318 "01
    Yms.
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #2
    Kyllähän se aika värkkäämistä on, mutta ei ylivoimainen. Kahteen E34:seen oon vaihtanu ja molempiin tein tarvikeputkesta, vaikka ensimmäiseen ostin merkkiliikkeestä valmiiksi muotoon taivutetut. Niitten asentamista varten olisi pitänyt ottaa pois koko taka-akselisto... Suosittelen sitä tarvikeputkea.

    Suurin huolenaihe tuossa hommassa on kai se että saako niitten putken kiinnikkeitten ruuveja auki. Ovat varmasti ruosteessa. Mutterin ruuvinkantaan hitsaamalla lähtevät kyllä nätisti, kun saa siinä samalla vähän lämpöä.

    Ensimmäiset putket kun uusin, niin en irrottanut edes tankkia. Sen verran oikasin, että letkua tuli hieman alkuperäistä pidemmästi. Toiseen kun uusin putket, niin silloin jouduin ottamaan tankin irti, koska uusin samalla ne tankin tasausputket, kun vuotivat. Ilman tankkia oli enemmän tilaa taivutella niitä putkia siellä auton alla, joten tein ne alkuperäistä vastaaviksi, mutta olisi kai se onnistunut tankki paikoillaankin, koska nuo putkethan menee kuitenkin tankin etupuolella, eikä yllä.

    Tarvikeputkesta kuin vääntää, niin hankalin paikka on oikeastaan siinä kuskin puolen takarenkaan edessä, missä putket koukkaavat korin ja apurungon välistä ylöspäin.

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3096

      #3
      Minäkin olen yhteen e34:een uusinut putket. Itse tein ne kuorma-auton paineilmajarruletkusta, joka on kovaa muoviletkua ja saa taivutettua kohtuullisesti. Kestää kemikaaleja, painetta ja on edullista eikä ruostu.
      Tuon saa kohtuu helposti menemään siitä taka-akselin poikkipalkin päältäkin.

      Orggiskiinnikkeet olivat tosiaan ruostuneet jumiin. Ruuvin kannan ajelin varovasti rälläkällä jolloin kiinnikkeen sai hyvin irti. Jäljelle jääneet ruuvin pätkät sain sitten crc:n ja lukkopihtien avulla irti. Samalla vaivalla kannattaa uusia taakse menevät jarruputket mikäli vähänkään näyttävät heikoilta.

      Jos noita kiinnikkeitä ei millään saa samoihin kohtiin takaisin, mikäli ruuvin natsat ei irtoa, niin poraa viereen reiän ja laittaa kierreniitin. Kierreniittiin sitten vaan putkien kannakkeet uusilla ruuvilla kiinni.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎