Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 Savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ViisKolmeVitonen
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 390
    • Kauhajoki

    e34 Savuttaa

    Elikkäs putken päästä tuuppa paksu valkoinen savu ja putken päästä tippuu vesi pisaroita. Ei juurikaan parannu kun auto lämpiää. Autoa ei ole vielä rekisteröity, joten kokemuksia on vain 400km ostomatka ja seki oli talvi keliä. Tallissa on välillä käytetty.
    Katsoin ennen lähtöä jäähdyttimennesteen tason ja minusta se ei laskenut matkan aikana. Voikohan se pieniki vuoto kannes saada noin paksun savun aikaan? Niin ja se ei oo tyhjäkäynnillä niin isoa ku kaasua painettaessa. Pitäisköhän olla huolissaan vai onko tyypillistä? Leka varmaan tietäis. Tuntuu olevan aika spesialisti...
    Passat tdi -04
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Itsekkin tuota olen ihmetellyt omassani. Kerran pakkasaamuna työpaikalleni tullessa tupakkipaikan väki tuumasi että sehän savuttaa kuin joku tehdas. Totesin vaan, että siinä on kaksi kertaa isompi kone kuin muissa tämän pihan autoissa, että tuleehan sitä savuakin kaksi kertaa enempi.

    Se savutus ei kyllä ole mikään merkki kansi/kannentiivisteviasta. Parempi on seurata lämpömittaria, jonka täytyy olla koneen lämmettyä koko ajan tasan keskellä. Se ei saa seilata yhtään.

    Comment

    • ViisKolmeVitonen
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 390
      • Kauhajoki

      #3
      Heh...Vai niin sanoivat. Odotan sitä päivää kun vedän parkkiin amiksen pihaan. Sinne 1.3 litraisten corollien väliin, joita niiden omistajat pitää koulun kovimpina autoina...

      Mutta asiaan. Pitäiskö olla huolissaan?
      Last edited by ViisKolmeVitonen; 24-01-2005, 13:57.
      Passat tdi -04

      Comment

      • pemus
        Newbiemmer
        • Aug 2004
        • 22

        #4
        Originally posted by ViisKolmeVitonen
        Heh...Vai niin sanoivat. Odotan sitä päivää kun vedän parkkiin amiksen pihaan. Sinne 1.3 litraisten corollien väliin, joita niiden omistajat pitää koulun kovimpina autoina...

        Mutta asiaan. Pitäiskö olla huolissaan?
        kyl mul oli ainakin menny kannen tiiviste ensin savutti vähän ja hetken päästä sillai ettei peilistä taakse tarvinnu kattelea oli mäki valkosena ja haisi makeelle mut eipähän ollu karstaa männän päällä kun avas

        Comment

        • ViisKolmeVitonen
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 390
          • Kauhajoki

          #5
          Paljokos kannentiiviste maksaa? Ja särkeekö pahvin vuoto kannen herkästi, vaikka ei keittäiskää? Aiheuttaako muuta vahinkoa ylipäänsä? Ja millä momentilla se kansi pitäs kiristää pahvin vaihdon jälkeen? Kaikki tieto tervetullutta tästä kansi hommelista!
          Passat tdi -04

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Kannattaa nyt ensiksi tutkia onko se tiiviste tosiaan menny jos nestettä ei kerran häviä. Mulla ainaski tuo seiska tuuppaa valkosta usvaa keskiverto kinneriä enempi.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Frendiz
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 501
              • Kajaani

              #7
              Savu on voimaa. Minun autossa savua tulee jo niin että pelottaa, mutta syyläristä ei ainakaan karkaa. Öljyä tosin menee ser 1L/1000km Etenki ku polettaa, niin valkoista usvaa tulee melko tunteella. Ja nyt kun on enemmän pakkasta, niin kahta kauheemmin.
              BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
              EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

              "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #8
                Käyppä koeponnistamassa kansi
                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  Turhaa työtä ja rahanmenoa, jos vettä ei häviä niin kenkää vaan. Mullakin savuttaa ihan samalla tavalla. Tai oikee sanonta olis kai höyryttää.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Luntti
                    2Wheel Driver
                    • Jul 2003
                    • 5021
                    • Yka

                    #10
                    Originally posted by herja
                    Turhaa työtä ja rahanmenoa, jos vettä ei häviä niin kenkää vaan. Mullakin savuttaa ihan samalla tavalla. Tai oikee sanonta olis kai höyryttää.
                    Sama juttu mulla, meinasin jo kans huolestua. Eiku 15 km kenkää vaan niin pakoputki lämpenee ja vedet lähtee putkesta.

                    Comment

                    • Mc_Ozo
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 143
                      • Mikkeli

                      #11
                      Kenkää vaan! Ite ajelin mäkiä ylös alas kiihytellen jotta vedet haihtus, oli ollu 2kk ulkona seisomassa. Kyllä se m20b20 tykkää ku kurittaa.
                      Ja öljyä voi aina lisätä
                      From zero to hero

                      Comment

                      • Sami951
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 47
                        • Helsinki

                        #12
                        Meikäläisellä puskee kans toi viiskolmevitonen aikamoista usvaa putkesta kylmällä/kostealla kelillä, ja aika pitkään saa ajella ennenkuin loppuu. En oo toistaiseksi stressannut aiheesta
                        2013 F31 328i

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          #13
                          Vettä tulee kemiallisen reaktion tuloksena kun happi yhtyy hiilivetyyn eli bensaan.... Että ei se vesi varmaan polkemalla sieltä häviä
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Spelsialistista en tiedä mutta M30 on pakkaskelillä melkoinen höyryveturi kun vähän hapettaa... Eilen tuli -7 asteen pakkaskelissä taas todettua kuinka paljon usvaa putkesta tuleekaan kun polkee...

                            Joku mummeli körötteli korollallaan 80 km/h alueella n.40:ä mutta tiesin että se kääntyy kohta joten jäin siihen korollan perään käkkimään. Kohta mummeli kääntyikin ja ajattelin ottaa pienet vedot koska ajourat olivat kuivat ja suoraa vielä jäljellä. Ykkönen, kakkonen ja kolmosta tupaan tarjotessa vilkaisin taustapeiliin niin höyrypilven keskeltä sukelti maijan keula... Nopeutta oli jo pitkälti yli 100 ja tuumasin että nyt kosahti, mutta ei näyttänyt onneksi posliineja paljon kiinnostavan. Kilometrin päässä oli vielä ratsia...

                            Eli jos ei nestettä häviä niin ei syytä huoleen tuo on normaalia.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • ViisKolmeVitonen
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 390
                              • Kauhajoki

                              #15
                              No hyvä sitte. Eipä tässä sitten kaikesta päätellen ole syytä huoleen. Auto on tosiaan seissyt ennen ostoa paljon. Ensin saksanmaalla 1,5v ja sit suomes 2vko ja ny mun omistukses 2kk...
                              Passat tdi -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎