Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 ö.pohjantiivisteen + moottorin tukikumien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aliasJ
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 108

    e39 523 ö.pohjantiivisteen + moottorin tukikumien vaihto

    Eli e39 523 -97. Arvelin tehdä molemmat hommat samalla kertaa, eli kun konettahan joutuu varmaan jokatapauksessa nostamaan ylhäältä että öljypohja mahtuu tulemaan apurungon välistä pois ja irroittamaan moottorin tuet.

    Moottorin oikean ja vasemman tukikumin vaihdossa ei varmaan mitään ihmeellistä ole? Entä öljypohjan tiiviste, kannattaako samalla esim. puhdistaa öljypumpun sihtiä tai vaihtaa siihen uutta tiivistettä/o-rengasta?
    _____________
    e28 520i -vm.84
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14504
    • Oulu

    #2
    Öljypohja ei mahdu tulemaan, ilman että koko apurungon irroittaa ja laskee myös sitä.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by aliasJ View Post
      Eli e39 523 -97. Arvelin tehdä molemmat hommat samalla kertaa, eli kun konettahan joutuu varmaan jokatapauksessa nostamaan ylhäältä että öljypohja mahtuu tulemaan apurungon välistä pois ja irroittamaan moottorin tuet.

      Moottorin oikean ja vasemman tukikumin vaihdossa ei varmaan mitään ihmeellistä ole? Entä öljypohjan tiiviste, kannattaako samalla esim. puhdistaa öljypumpun sihtiä tai vaihtaa siihen uutta tiivistettä/o-rengasta?
      Oletko varma että vuoto tulee nimenomaan öljypohjan tiivisteen välistä? Ettei tulis ylempää, esim öljynsuodatinkotelon ja lohkon välisestä tiivisteestä. Tietääkseni se on ainakin huomattavasti yleisempi vuotokohta.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikö öljypohjan tiivistys tapahdu tiivisteliimalla :think Jos näin on niin aika epätodennäköistä että alkaisi vuotamaan.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14504
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikö öljypohjan tiivistys tapahdu tiivisteliimalla :think Jos näin on niin aika epätodennäköistä että alkaisi vuotamaan.
          Korjataan, kyllä siellä ihan tiiviste on.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • aliasJ
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 108

            #6
            Kyllä se ihan öljypohjan tiivisteen välistä minusta vuotaa, ajettukin on jo 360 tkm ja varmaan orkkis tiiviste. Kannattaako konetta sitten nostaa ollenkaan yläkautta lisäksi, jos koko apurungon joutuu laskemaan irti jokatapauksessa. Eli öljypohjaa varten vain apurunko (+ mitä muuta pitää irroittaa?) irti ja sitten moottorin tukikumien vaihtoon voisi konetta nostaa tunkilla öljypohjasta jotain lautaa välissä käyttäen.
            _____________
            e28 520i -vm.84

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              #7
              Originally posted by aliasJ View Post
              Kyllä se ihan öljypohjan tiivisteen välistä minusta vuotaa, ajettukin on jo 360 tkm ja varmaan orkkis tiiviste. Kannattaako konetta sitten nostaa ollenkaan yläkautta lisäksi, jos koko apurungon joutuu laskemaan irti jokatapauksessa. Eli öljypohjaa varten vain apurunko (+ mitä muuta pitää irroittaa?) irti ja sitten moottorin tukikumien vaihtoon voisi konetta nostaa tunkilla öljypohjasta jotain lautaa välissä käyttäen.

              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


              Tuossa hyvät ohjeet tiivisteen vaihtoon, omaan autoon vaihdoin tiivisteen ja öljypohjan elokuussa.
              Apurunko tuli liian alas ja siitä johtuen rattiakseli irtosi, joka teetti lisätöitä.

              Suosittelevat käyttämään orginaali tiivistettä, maksoi Oulun Wetterillä muistaakseni 50e hujakoilla. Antavat 2v takuun.

              Metallitiiviste jossa kumireunus.


              T Jukka
              Last edited by Ivl; 17-02-2014, 20:41. Reason: Lisäys
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by aliasJ View Post
                Kyllä se ihan öljypohjan tiivisteen välistä minusta vuotaa, ajettukin on jo 360 tkm ja varmaan orkkis tiiviste.
                Kannattaa silti varmistaa ihan tosissaan, koska näissä tuo öljynsuodattimen jalka on se mistä nämä öljyvuodot näissä on 90%:sti syntyisin.
                Näyttää toki että tulee pohjan välistä, kun tuo jalka levittää öljyn juurikin öljypohjan tiivisteelle.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14504
                  • Oulu

                  #9
                  Samoilla linjoilla Hemin kanssa, on tuossa kuitenkin sen verran hommaa että jos ei muuta asiaa ole sinne öljypohjan sisälle niin varmistus on hyvä.

                  Itse tein tuon 528:iin, mutta siinä kolisikin kiertokangen laakerit. En kyllä enää muista mitä kaikkea piti purkaa, mutta paljon. Myös konetta täytyy hieman nostaa, jos ei halua tosiaan hammastankoakin irroittaa ohjausakselista.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎