Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 konepelti ei aukea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HeXu
    Newbiemmer
    • Jul 2003
    • 19
    • Askainen

    E39 konepelti ei aukea

    Eli otsikon mukainen ongelma. Vedettäessä kahvasta sisällä, ei tapahdu mitään. Eikä myöskään keulalla olevasta vivusta tapahdu mitään. Vaijeri varmaan irronnut...
    Onko jokin vippas konsti millä luukun saa auki?
    Kiitos!
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by HeXu
    Eli otsikon mukainen ongelma. Vedettäessä kahvasta sisällä, ei tapahdu mitään. Eikä myöskään keulalla olevasta vivusta tapahdu mitään. Vaijeri varmaan irronnut...
    Onko jokin vippas konsti millä luukun saa auki?
    Kiitos!
    Vaijerin nuppi irronut todennäköisesti sisäkahvan päässä eli muovikahva pois ja teräväkärkipihdeilla yritä onkia se vaijerin pää, josta voit vetää konepellin auki. Jos ei onnistu on otettava koko jalkatuki pois.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • HeXu
      Newbiemmer
      • Jul 2003
      • 19
      • Askainen

      #3
      Lisää vinkkejä kaivataan, ei ollut irronnut "nupin" päästä....

      Comment

      • DeathRay
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 66
        • Hyvinkää

        #4
        mulla ladassa sama ongelma, siinä se tosin vain johtuu vaijerin liiasta pituudesta ja uskomattomasta jäykkyydestä. En ole vielä jaksanut asialle mitn tehdä, mutta nykyisin jos haluan konepellin auki ni ei muuta kuin Neuvostoliitossa valmistettu ruuvimeisseli luukun alle toisesta laidasta ja nostaen ja hyvin aukee
        Svengaa kuin veritulppa

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Palautuuko sisäkahva nykäisyn jälkeen?
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Se saattaa se vaijeri olla pettänyt toisesta päästä jatkoksen kohdalta taikka toinen vaijeri, mikä jatkuu siitä niille lukoille saakka, on pettänyt. Se jatkoskohta on siinä konehuoneessa about sen ASC-mötikän kohilla oleva muovinen "pullistus" siinä vaijerissa. Sen paikan tietäminen ei nyt kyllä paljoo auta, kun pitäs ekana kyllä saada se pelti auki, että asiaa pääsee tarkemmin tsekkaamaan.

            Jostain kyllä löysin epämääräisen ohjeen ton konepellin avaamiseen ulkopuolelta: konepeltiä pitää kammeta varovasti jollain systeemillä kuskinpuolen etunurkasta raolleen ja sitten sen puolen umpion sisemmältä nurkalta pitäis onnistua ujuttaa rautalankakoukku sinne lukkomekanismeihin .. sitten kun on saanut koukun sinne johonkin paikalleen, sit piti löysätä konepellin raotus ja sen jälkeen nykästä rautalangasta, niin sen pellin pitäis aueta ..
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • HeXu
              Newbiemmer
              • Jul 2003
              • 19
              • Askainen

              #7
              Kahva palautuu mutta ehkä pikkasen "löysän" tuntuinen.
              Tuli pikkasen tökättyä volvon peräkoukkua jonka jälkeen pelti ei auennut... Onneksi ei mennyt kuin kilpi mutkalle.

              Täytyy yritää tuota raotus/ujutus kikkaa, kuulosti kyllä aika mahdottomalle...

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Joo, niin se vähän kuulostaakin, löysin sen jostain ADACin ohjeesta. Tossa illalla, kun käväsin duunissa tutkasin samalla mielenkiinnosta miten toi vois onnistua .. mun mielestä siinä kait pitäisi konepeltiä raottaa ja saada rautalankakoukku kuskipuolen umpion päältä menevän vaijerinkuoren ympäri ja sitten nykästä se siitä auki .. en kylläkään kokeillut sitä. Toinen vaihtoehto on nappaa jotenkin munuaiset pois paikaltaan ja sitä kautta pääsee niihin lukkoihin alapuolelta käsiksi. Ne munuaiset kylläkin voi olla mahoton ottaa ulkokautta pois rikkomatta niitä.

                Onkohan tossa sittenkin käynyt niin, että siinä volvon peräkoukkuhommassa on käynyt sittenkin jotain muuta ja sitä konepeltiä sittenkin painaa jokin ylöspäin/vinoon tjsp. ja se siksi suostu aukeemaan?? Mulla ainakin kerran säätäessä kävi niin, että unohdin ruuvarin siihen keskelle etupuskurin koloon ja sit länttäsin pellin kiinni ja se ruuvari jäi puskurin ja konepellin etualareunan väliin jumiin siihen about munuaisten keskikohille .. oli meinaatten vaan sen jälkeen konepelti kiinni ja jumissa tiukasti eikä lähtenyt auki vaikka kuinka nyki kahvasta .. oli ainoo vaihtoehto repii se ruuvari väkivalloin sieltä välistä pois ennenkuin se pelti aukes ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Tuli tässä mieleen, että kun tuo etupuskuri on suhteellisen helppo irrottaa eikö silloin alhaalta pääsisi jotenkin vaikuttamaan? Silloin ei tarvitsisi väkivalloin repiä mitään ja pääsisi munuaisiinkin käsiksi takaa kautta.
                  Last edited by buksin-1; 06-02-2005, 09:51.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    Ota kaveri mukaan. Kaveri vetää kahvasta ja itse painat konepeltiä lukkojen kohdalta kiinnipäin ja sitten vedät auki. Jos keula on vähän taipunut kolarissa, voi olla että lukot kanittaa sen verran ettei vaijeri jaksa avata. Huh, olipa sekava selitys. Kannattaa kokeilla ennenkuin alkaa koko keulaa purkaa..
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • HeXu
                      Newbiemmer
                      • Jul 2003
                      • 19
                      • Askainen

                      #11
                      Sain munuaisen ehjänä pois ja pääsin vaijeriinkin käsiksi. Missä kohtaa se lukko sijaitsee? Jonkin verran yritin vetää vaijeria mutta ei auennut...
                      Kunhan taas ehtii niin täytyy ottaa "rajummat" keinot käyttöön...

                      Comment

                      • HeXu
                        Newbiemmer
                        • Jul 2003
                        • 19
                        • Askainen

                        #12
                        Dodii, aukeshan se viimein...
                        Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!!!!!!!

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4330
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by HeXu
                          Dodii, aukeshan se viimein...
                          Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!!!!!!!
                          Mikäs se varsinainen vika oli?

                          Comment

                          • HeXu
                            Newbiemmer
                            • Jul 2003
                            • 19
                            • Askainen

                            #14
                            Vaijerista vetämällä ja peltiä pikkasen painamalla lukkojen kohtaa, näinhän se sitten aukesi...

                            Comment

                            • ss900
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 104

                              #15
                              Pelti kiinni

                              Originally posted by HeXu View Post
                              Kahva palautuu mutta ehkä pikkasen "löysän" tuntuinen.
                              Tuli pikkasen tökättyä volvon peräkoukkua jonka jälkeen pelti ei auennut... Onneksi ei mennyt kuin kilpi mutkalle.

                              Täytyy yritää tuota raotus/ujutus kikkaa, kuulosti kyllä aika mahdottomalle...
                              Eli minkä johtopäätöksen voi tehdä, mikäli kahva palautuu (mutta on löysempi)?
                              Mulla ei aukene kummankaan puolen lukko. Se muutama sentti kahvan päässä olevaa vaijeria näkyy olevan ehjä. Voiko puskurin irrottaa ottamatta lamppuja irti?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎