Akku tyhjä ? en pääse sisään.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thagg
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 28
    • Pietarsaari

Akku tyhjä ? en pääse sisään.

Asia on, että en tule sisään minun e39 530dA vm2000.
    Auto on ollut talvisäilytystä lämpimässä autotallissa.
    Unohti irrottaa akun.
    Akku on todennäköisesti tyhjä, on ollut noro laturi kytkettynä viikon, mutta se ei auta.
    Olen yrittänyt avata runko ja kuljettajan ovessa 2 avainta (yksi uusi, yksi vanha, nykyään vara-avaimen.).
    Olen huomannut, että takaluukun lukko menee 3 paikkaa. -45 Astetta, +45 astetta ja +90 astetta.
    Olisiko niin, että takaluukku voidaan avata, vaikka akku on tyhjä, jos kääntyy +90 astetta?
    Siinä tapauksessa lukko on rikki, sillä se ei auttanut.
    Toimiiko se samalla tavalla kuljettajan oven, että se olisi mahdollista kiertää +90 astetta?
    Haluan vain kysyä ennen kyllä ​​uskaltavat rikkoa enemmän, kuljettajan oven lukko ei näytä ylittää +45 astetta.
    E39 LeMansblau M5 -03
    Ex. E39 Schwarz II 530dA Touring -00
    Ex. E39 Hellrot Individual 530dA -00
  • Madduli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 395
    • -

Originally posted by thagg View Post
    Unohti irrottaa akun.
    Akku on todennäköisesti tyhjä, on ollut noro laturi kytkettynä viikon, mutta se ei auta.
    Olen yrittänyt avata runko ja kuljettajan ovessa 2 avainta (yksi uusi, yksi vanha, nykyään vara-avaimen.).
    Olen huomannut, että takaluukun lukko menee 3 paikkaa. -45 Astetta, +45 astetta ja +90 astetta.
    Olisiko niin, että takaluukku voidaan avata, vaikka akku on tyhjä, jos kääntyy +90 astetta?
    Toimiiko se samalla tavalla kuljettajan oven, että se olisi mahdollista kiertää +90 astetta?
    Haluan vain kysyä ennen kyllä ​​uskaltavat rikkoa enemmän, kuljettajan oven lukko ei näytä ylittää +45 astetta.
    E46 316 -99
    Ex:
    E39 523iA -98
    E46 316 -99
    E46 318 -99

Comment

• Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1844
      • Kotona/Poissa

Unohti irrottaa akun.
      Kun avainta kääntää 90 astetta vastapäivään (ihan sama onko kyseessä ovi taikka takaluukku), lukon pitäisi aueta mekaanisesti (ellei sitten ole käytön puutteesta jumittunut)

En ole varma mitä suuntaa tarkoitit + ja - asteilla, mutta ilmeisesti tuo 1/4 kierros vastapäivään on sama kuin -90. Eli just toisinpäin kuin mitä sanoit.

Jumiutunutta lukkoa saattaa joutua herkistelemään öljyn kanssa ennenkuin alkaa toimia.
      Last edited by Havis; 21-02-2014, 16:17.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

• Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

Tunkilla auto ylös ja virtaa auton alla olevaan liittimeen joka on noin kuskin jalkojen kohdalla.

Comment

• thagg
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 28
          • Pietarsaari

Okei, outoa takaluukun lukot meni 1/4 myötäpäivään minulle.
          No, minun täytyy yrittää uudelleen.

Kiitos nopea vastaus.
          E39 LeMansblau M5 -03
          Ex. E39 Schwarz II 530dA Touring -00
          Ex. E39 Hellrot Individual 530dA -00

Comment

• Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1844
            • Kotona/Poissa

Okei, outoa takaluukun lukot meni 1/4 myötäpäivään minulle.
            No, minun täytyy yrittää uudelleen.

Kiitos nopea vastaus.
            Noi lukkopesät on hyvin usein juntturassa jos pääasiassa käyttää ainoastaan sitä kaukosäädinavausta eikä juuri koskaan käytä lukkoa mekaanisesti.

Jos avain ei tunnu kääntyvän vastapäivään kuin se 45 astetta, kannattaa jättää voiman käyttö pois ja aloittaa ns. väsytysvoitelu. Eli välillä aseöljyä, välillä avaimella nitkutusta. Tätä jatkaa kunnes avan kääntyy sen 90 astetta. Ja ei tosiaan mitään apinan raivoa tässä tilanteessa, sillä vaan rikkoo paikat.

Hyvä nyrkkisääntö on käyttää avainta about kerran kuussa, tai esim joka pesun jälkeen. Välttyy monelta turhalta vaivalta. Ja muutama tippa aseöljyä samassa yhteydessä auttaa toiminnan varmistamisessa.
            Last edited by Havis; 21-02-2014, 18:32.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

E60 523iA -08

Comment

Working...
            X