Tankki täynnä, mutta mittarin mukaan aina korkeintaan puoliksi täynnä, lisäksi mittari tipahti vauhdilla alas kun ajoi pidemmän pätkän, bensaa silti tankissa.
Epäily oli, että tankinpuolikkaiden toinen tasoanturi olisi rikki.
Vasen puoli oli vielä tehtaan sinettiteipillä varustettu joten vuodesta -95 oli avaamatta, siis se auki ja tasoanturi esiin. Bensaletkun lähdössä tankin sisäpuolella oleva letku on pikaliittimellä kiinni joten sen irrottamalla koko mötikkä lähtee helposti ulos.
Arvaus meni kerralla oikein, anturin säätövastusta pitkin menevä kohon varsi pääsi heilumaan ja vastuspinta menetti kosketuksen kontaktiliuskoihin.
Syynä oli näiden kosketusliuskojen jumittuminen ala-asentoonsa, taivutin liuskoihin lisää jousivoimaa ja nyt ne liikkui herkästi 5mm joka riittää tuohon varren välykseen hyvin.
Yleismittarilla varmistus, että vastus muuttuu tasaisesti ja pätkimättä koko alueen läpi.
Paketti kasaan ja nyt mittari kipusi näyttämään 60 litraa, olikin kuulemma vasta 4 vuotta mennyt puolikkaalla näytöllä...
Helppoa ja halpaa kun vähän viittii itse vilkaista ;-)
Epäily oli, että tankinpuolikkaiden toinen tasoanturi olisi rikki.
Vasen puoli oli vielä tehtaan sinettiteipillä varustettu joten vuodesta -95 oli avaamatta, siis se auki ja tasoanturi esiin. Bensaletkun lähdössä tankin sisäpuolella oleva letku on pikaliittimellä kiinni joten sen irrottamalla koko mötikkä lähtee helposti ulos.
Arvaus meni kerralla oikein, anturin säätövastusta pitkin menevä kohon varsi pääsi heilumaan ja vastuspinta menetti kosketuksen kontaktiliuskoihin.
Syynä oli näiden kosketusliuskojen jumittuminen ala-asentoonsa, taivutin liuskoihin lisää jousivoimaa ja nyt ne liikkui herkästi 5mm joka riittää tuohon varren välykseen hyvin.
Yleismittarilla varmistus, että vastus muuttuu tasaisesti ja pätkimättä koko alueen läpi.
Paketti kasaan ja nyt mittari kipusi näyttämään 60 litraa, olikin kuulemma vasta 4 vuotta mennyt puolikkaalla näytöllä...
Helppoa ja halpaa kun vähän viittii itse vilkaista ;-)
Comment