Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kylmäkäynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mppari
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 45
    • Finland

    Kylmäkäynnistys ongelma

    Aamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    #2
    Originally posted by mppari View Post
    Aamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?
    " Liimaventtiili" ilmiö, kun auton käynnistää ja sammuttaa saman tien. Ongelmaa ei ole/tule, kun antaa aina auton käydä vähän kauemmin, eli ei sammuta heti 5 metrin siirron jälkeen.

    T Jukka
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by mppari View Post
      Aamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?
      Autossa ei ole mitään vikaa. Vika on käyttäjässä . Ilmiöstä löytyy paljon juttua kun pistät hakuun "liimaventtiili". Jatkossa älä sammuta autoa heti kun olet siirtänyt sitä muutoman metrin. Sulla kävi hyvä tuuri kun noin helpolla selvisit. Käsittääkseni johtuu siitä, että kone käy heti käynnistyksen jälkeen niin rikkaalla, että huuhtelee öljykalvon pois -> puristukset katoaa.

      Toki sen suodattimen voit vaihtaa jos haluat, mutta ei vaikuta tuohon ongelmaan. Sijaitsee auton alla n. kuskin kohdalla. Suojalevy pois edestä niin suodatin näkyy.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • thth77
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 88
        • Nurmijärvi

        #4
        1.5
        2.3
        2.0
        2.5
        2.5
        3.3
        3.0d

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Autossa ei ole mitään vikaa. Vika on käyttäjässä . Ilmiöstä löytyy paljon juttua kun pistät hakuun "liimaventtiili". Jatkossa älä sammuta autoa heti kun olet siirtänyt sitä muutoman metrin. Sulla kävi hyvä tuuri kun noin helpolla selvisit. Käsittääkseni johtuu siitä, että kone käy heti käynnistyksen jälkeen niin rikkaalla, että huuhtelee öljykalvon pois -> puristukset katoaa.

          Toki sen suodattimen voit vaihtaa jos haluat, mutta ei vaikuta tuohon ongelmaan. Sijaitsee auton alla n. kuskin kohdalla. Suojalevy pois edestä niin suodatin näkyy.

          Tunnettu oire.
          Männärenkaat pitävät puristukset aina eikä venttiilitkään liimautune vaan syyksi maailmalla taisi löytyä hydraulisten venttiilipainimien jääminen ylitäytetyksi öljystä ja jättävät venttiilit raolleen, siitä paineet karkaa, pitkä starttaus poistaa ongelman ja kaikki palaa normaaliksi.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by JD View Post
            Männärenkaat pitävät puristukset aina...
            Pieni saivartelun paikka

            Ei männänrenkaat sentää absoluutisen aina pidä puristuksia, voi nekin joskus pettää tai tarttua kiinni urien pohjaan. Mutta siinä tapauksessa ei ne ykskaks ala taas pitämään vaan vika on pysyvämpää sorttia ja vaatii korjautuakseen muutakin kuin pelkän pitkän käynnistyksen.

            Vähänkin reilummin öljyä syövä kone karstoittaa sytytystulppia, jolloin kylmäkäynnistyksessä esiintyy hyvin samatapaisia satunnaisia alkuvaikeuksia. Tämä tosin varmistuu tulpat tarkistamalla. Jos ne on kuin uudet ei ilmiön syy löydy niistä. Mutta toisaalta jos tulpat on karstaiset, ja ne uusimalla oireet poistuvat pitkäksi aikaa, on syyllinen mitä suurimmalla todennäköisyydellä löytynyt.
            Last edited by Havis; 28-02-2014, 11:06.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎