Aamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kylmäkäynnistys ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by mppari View PostAamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
-
-
Originally posted by mppari View PostAamulla auto lähti hyvin käyntiin, siirsin viitisen metriä ja jätin siihen. Parin tunnin päästä menin starttaamaan, niin sai sahailla moneen otteeseen ennenkun lähti käyntiin. Kävi aika huonosti ja tehot kateissa, pätki ja röpelsi. Auto kun hieman lämpeni, niin ongelma mielestäni katosi. Nyt käynnisty äsken lämpimänä ihan normaalisti. Auto on e39 -99 523ia missäköhän tän mallin pa suodatin siaitsee?. Ilmiöstä löytyy paljon juttua kun pistät hakuun "liimaventtiili". Jatkossa älä sammuta autoa heti kun olet siirtänyt sitä muutoman metrin. Sulla kävi hyvä tuuri kun noin helpolla selvisit. Käsittääkseni johtuu siitä, että kone käy heti käynnistyksen jälkeen niin rikkaalla, että huuhtelee öljykalvon pois -> puristukset katoaa.
Toki sen suodattimen voit vaihtaa jos haluat, mutta ei vaikuta tuohon ongelmaan. Sijaitsee auton alla n. kuskin kohdalla. Suojalevy pois edestä niin suodatin näkyy.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAutossa ei ole mitään vikaa. Vika on käyttäjässä. Ilmiöstä löytyy paljon juttua kun pistät hakuun "liimaventtiili". Jatkossa älä sammuta autoa heti kun olet siirtänyt sitä muutoman metrin. Sulla kävi hyvä tuuri kun noin helpolla selvisit. Käsittääkseni johtuu siitä, että kone käy heti käynnistyksen jälkeen niin rikkaalla, että huuhtelee öljykalvon pois -> puristukset katoaa.
Toki sen suodattimen voit vaihtaa jos haluat, mutta ei vaikuta tuohon ongelmaan. Sijaitsee auton alla n. kuskin kohdalla. Suojalevy pois edestä niin suodatin näkyy.
Tunnettu oire.
Männärenkaat pitävät puristukset aina eikä venttiilitkään liimautune vaan syyksi maailmalla taisi löytyä hydraulisten venttiilipainimien jääminen ylitäytetyksi öljystä ja jättävät venttiilit raolleen, siitä paineet karkaa, pitkä starttaus poistaa ongelman ja kaikki palaa normaaliksi.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by JD View PostMännärenkaat pitävät puristukset aina...
Ei männänrenkaat sentää absoluutisen aina pidä puristuksia, voi nekin joskus pettää tai tarttua kiinni urien pohjaan. Mutta siinä tapauksessa ei ne ykskaks ala taas pitämään vaan vika on pysyvämpää sorttia ja vaatii korjautuakseen muutakin kuin pelkän pitkän käynnistyksen.
Vähänkin reilummin öljyä syövä kone karstoittaa sytytystulppia, jolloin kylmäkäynnistyksessä esiintyy hyvin samatapaisia satunnaisia alkuvaikeuksia. Tämä tosin varmistuu tulpat tarkistamalla. Jos ne on kuin uudet ei ilmiön syy löydy niistä. Mutta toisaalta jos tulpat on karstaiset, ja ne uusimalla oireet poistuvat pitkäksi aikaa, on syyllinen mitä suurimmalla todennäköisyydellä löytynyt.Last edited by Havis; 28-02-2014, 11:06."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment