Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 abs anturin metalliholkitettu lukitusruuvin reikä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nippetee
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 44
    • Pori

    E39 abs anturin metalliholkitettu lukitusruuvin reikä

    Ilmeisesti aika yleistä, että abs anturien lukituspultti katkeaa avattaessa. Näin itsellä ainakin etupyörän antureissa molemmissa. Anturissa on myös toinen reikä, joka on ummessa ja sen kohdalla pyörän navassa jengaton reikä... Tuli mieleen jengoittaa tuo reikä ja avata anturista toinen reikä ja lukita anturi sillä paikalleen mutta mikä on tuon metalliholkin merkitys alkuperäisen kiinnitysreiän "ympärillä"? onko siinä jotain sähkömekaanista esim. maadotukseen liittyvää mikä pitäs ottaa huomioon?
    Last edited by nippetee; 04-03-2014, 12:22.
    BMW E61 530xD -07
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by nippetee View Post
    Ilmeisesti aika yleistä, että abs anturien lukituspultti katkeaa avattaessa. Näin itsellä ainakin etupyörän antureissa molemmissa. Anturissa on myös toinen reikä, joka on ummessa ja sen kohdalla pyörän navassa jengaton reikä... Tuli mieleen jengoittaa tuo reikä ja avata anturista toinen reikä ja lukita anturi sillä paikalleen mutta mikä on tuon metalliholkin merkitys alkuperäisen kiinnitysreiän "ympärillä"? onko siinä jotain sähkömekaanista esim. maadotukseen liittyvää mikä pitäs ottaa huomioon?
    Eiks näissä ollu kahdella pultilla se etuanturi kiinni? :think

    Olikos se metalliholkki siis siinä anturin reiässä? Sehän on sen takia, että ei saa kiristettyä sitä muovia rikki siitä anturista, vaan se metalli "pohjaa" kun pultti kiristyy tarpeeksi, eikä puristu muovi siitä välistä sitten littiin. Anturit ei tarvi mielestäni mitään maadoitusta tms, koska on kaksnapasia ja kaikki tieto kulkee johtojen kautta.
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • nippetee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 44
      • Pori

      #3
      Joo noilla linjoilla itsekin olin kunnes totesin ettei vieläkään toimi, ja lähdin täältä hakemaan second opinionia... sitten ilmeisesti boksin kimppuun seuraavaksi...
      BMW E61 530xD -07

      Comment

      • myllari
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 100
        • Jyväskylä

        #4
        Minä oon omaan autooni laittanu etuanturin siitä ylemmästä reiänpaikasta kiinni, on toiminut nyt reilut puolivuotta ainakin moitteettomasti. Siinä toisessakin reiässä oli kierteet valmiina, vaati itselläni ainaki vaan putsauksen.
        F11 520d

        E12 525

        Vikakoodien luku/nollaus ja pienet koodaukset onnistuu

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1122
          • Kajaani

          #5
          Sama juttu täällä, n. vuoden ajan ollu toisesta reiäistä kiinni etuanturi. Kierteet oli valmiina, joten asennus oli helppo ja hyvin on toiminu.
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • nippetee
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 44
            • Pori

            #6
            Tätä vahvistusta juuri kaipasinkin että jollain toimii tuosta toisesta reiästä kiinnitettynä, joten siinä ei ainakaan ole sitten vika, kiitos kommenteista!
            BMW E61 530xD -07

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1122
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by nippetee View Post
              Tätä vahvistusta juuri kaipasinkin että jollain toimii tuosta toisesta reiästä kiinnitettynä, joten siinä ei ainakaan ole sitten vika, kiitos kommenteista!
              Tarkista myös anturilta lähtevää johtosarjaa jonkin matkaa, omassa koslassa oli mennyt vanha kovettunut johto poikki. Katkeama löytyi sen muovisen "vedonpoisto" rasian lähettyviltä minkä kautta useimmat johdot konehuoneeseen kulkee.
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎