Eli oma e39 523i savuttaa reippaasti vaaleaa savua putkesta. Viikko sitten INPAn kautta ilmeni kaksi vikakoodia, ilmamassamittarille sekä nokka-akselin asentotunnistimelle. MAF:in putsauksen ja nokan tunnistimen vaihdon jälkeen vikakoodeja ei ole enää esiintynyt ja meno on hiukan sujuvampaa. HC-arvo on joutokäynnillä n. 300, ja korotetuilla kierroksilla se lähtee tasaisesti laskemaan.
Autossa vuoti aikaisemmin vesipumppu, joka on äskettäin vaihdettu uuteen. Syylarinesteet pysyy sisällä, eikä auto päässyt nestekadon takia keittämään kertaakaan. Savussa ei myöskään ole glykolin aromia eikä kone sekoita öljyä syylarinesteeseen/toisinpäin. Turhaa siis varmaan epäillä kansivikaa.
Katalysaattorin hajotessa olisi varmaan muitakin arvoja korkealla?
Mitä vaihtoehtoja jää jäljelle oireiden mahdolliseksi aiheuttajaksi? Aiheuttaako vuotava venttiilikopan tiiviste tällaista?
Tehtyä/vaihdettua 2kk sisään:
-metallilaippainen vesipumppu
-imuilman haitariputki
-ilmamassamittarin puhdistus
-nokka-akselin asentotunnistin
-huolto (öljyt+suod., ilmansuod., tulpat)
-useita savutestejä ja vikakoodien lukuja INPAlla
Toivottavasti selviäis tämä teidän foorumillaisten avulla..!
Autossa vuoti aikaisemmin vesipumppu, joka on äskettäin vaihdettu uuteen. Syylarinesteet pysyy sisällä, eikä auto päässyt nestekadon takia keittämään kertaakaan. Savussa ei myöskään ole glykolin aromia eikä kone sekoita öljyä syylarinesteeseen/toisinpäin. Turhaa siis varmaan epäillä kansivikaa.
Katalysaattorin hajotessa olisi varmaan muitakin arvoja korkealla?
Mitä vaihtoehtoja jää jäljelle oireiden mahdolliseksi aiheuttajaksi? Aiheuttaako vuotava venttiilikopan tiiviste tällaista?
Tehtyä/vaihdettua 2kk sisään:
-metallilaippainen vesipumppu
-imuilman haitariputki
-ilmamassamittarin puhdistus
-nokka-akselin asentotunnistin
-huolto (öljyt+suod., ilmansuod., tulpat)
-useita savutestejä ja vikakoodien lukuja INPAlla
Toivottavasti selviäis tämä teidän foorumillaisten avulla..!

Comment