Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n service2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    e39:n service2

    oisko kellään suomenkielistä listaa asioista jotka tehdään/tarkistetaan
    e39:n isossa huollossa. Auto on vm01 525i eli siis pitkillä huoltoväleillä.
    Huolto kustantaa Jurvakaisella noin 400 euroa, eli lieneekö hintansa väärti?
    Voisihan ne tulpat ja filsut vaihdella itsekin.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    400e tarkoitit varmaan työt ja osat?

    Esim. teetetin Service II:n Laakkosella maksoi 156,40e (sis. nollauksen) plus orgis osat mitä olin itse hommanut halvemmalla. Ainakin tulee leima kirjaan ja ruostetakuu on voimassa 6v.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #3
      Tulostin joskus pari vuotta sitten jostakin 523:n huoltosivut. En millään muista mistä. Tuosta pöydän pinon pohjalta ne löytyivätkin, ainakin II-huollon paperit. Jos et millään netistä löydä, niin voin skannata ja lähettää s-postilla (siis jos oikeasti etsit etkä löydä..)
      ---

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Originally posted by buksin-1
        400e tarkoitit varmaan työt ja osat?

        Esim. teetetin Service II:n Laakkosella maksoi 156,40e (sis. nollauksen) plus orgis osat mitä olin itse hommanut halvemmalla. Ainakin tulee leima kirjaan ja ruostetakuu on voimassa 6v.
        Oisko sulla listaa noista osista mitä hankit tuota Service 2:sta varten?

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Keimo
          Oisko sulla listaa noista osista mitä hankit tuota Service 2:sta varten?
          Ei ole vielä tästä diesel autosta kokemusta, mutta 523iA:n bensassa oli:
          -Moottoriöljy 7l
          -ö.propun tiiv. 1 kpl (07119963151)
          -lasinpesuneste (kannatta itse laittaa)
          -vetopyörästö-öljy 1,90 l
          -öljysuodatin 1 kpl
          -ilmasuodatin 1 kpl
          -polttoainesuodatin 1 kpl
          -syt.tulppa NGK BKR 6 kpl
          -raitisilmasuodatin aktiivihiili 2 kpl
          -tiiviste 2 kpl (07119963355)
          -HWB DOT 4 jarruneste

          +voitelu/jätemaksut muutama euro.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by buksin-1
            Ei ole vielä tästä diesel autosta kokemusta, mutta 523iA:n bensassa oli:
            -Moottoriöljy 7l
            -ö.propun tiiv. 1 kpl (07119963151)
            -lasinpesuneste (kannatta itse laittaa)
            -vetopyörästö-öljy 1,90 l
            -öljysuodatin 1 kpl
            -ilmasuodatin 1 kpl
            -polttoainesuodatin 1 kpl
            -syt.tulppa NGK BKR 6 kpl
            -raitisilmasuodatin aktiivihiili 2 kpl
            -tiiviste 2 kpl (07119963355)
            -HWB DOT 4 jarruneste

            +voitelu/jätemaksut muutama euro.
            Ok, kiitokset. Tuntuu ihmeelliseltä, kun vasta yksi huoltovalo on sammunut ja autolla ajettu jo lähes 9000km...? Tuohan ehtii mennä jo myyntiin, ennen kuin huolto tulee ajankohtaiseksi

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              #7
              Originally posted by buksin-1
              Ei ole vielä tästä diesel autosta kokemusta, mutta 523iA:n bensassa oli:
              -Moottoriöljy 7l
              -ö.propun tiiv. 1 kpl (07119963151)
              -lasinpesuneste (kannatta itse laittaa)
              -vetopyörästö-öljy 1,90 l
              -öljysuodatin 1 kpl
              -ilmasuodatin 1 kpl
              -polttoainesuodatin 1 kpl
              -syt.tulppa NGK BKR 6 kpl
              -raitisilmasuodatin aktiivihiili 2 kpl
              -tiiviste 2 kpl (07119963355)
              -HWB DOT 4 jarruneste

              +voitelu/jätemaksut muutama euro.
              ymmärtääkseni näissä facelifteissä ei ainakaan tuo vetopyörästön öljynvaihto
              enää kuulu huolto-ohjelmaan kuin ei myöskään manuaalilaatikon öljynvaihto.

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by exodus
                ymmärtääkseni näissä facelifteissä ei ainakaan tuo vetopyörästön öljynvaihto
                enää kuulu huolto-ohjelmaan kuin ei myöskään manuaalilaatikon öljynvaihto.
                Ei kait ne kuulu missään muussa E39:ssä huoltoohjelmaan kuin M5:ssa? Eikä pa-suodattimen, ilmansuodattimen tai tulppien vaihtokaan kuulu kuin joka toiseen II-huoltoon vai miten se nyt menikään...

                Sisälsikö tuo 400 euroa jo kaikki suodattimet+tulpat tms.?

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Rapamaha
                  Ei kait ne kuulu missään muussa E39:ssä huoltoohjelmaan kuin M5:ssa? Eikä pa-suodattimen, ilmansuodattimen tai tulppien vaihtokaan kuulu kuin joka toiseen II-huoltoon vai miten se nyt menikään...

                  Sisälsikö tuo 400 euroa jo kaikki suodattimet+tulpat tms.?
                  kyllä noi tulpat ja suodattimet kuuluu jokaiseen II-huoltoon, pitkillä huoltoväleillä tuohon tulee jo noin 100tkm. 400euroa piti olla työn ja
                  osien hinta ja noin 300 ilman öljynvaihtoa.

                  Comment

                  • Rapamaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 683
                    • -

                    #10
                    Originally posted by exodus
                    kyllä noi tulpat ja suodattimet kuuluu jokaiseen II-huoltoon, pitkillä huoltoväleillä tuohon tulee jo noin 100tkm. 400euroa piti olla työn ja
                    osien hinta ja noin 300 ilman öljynvaihtoa.
                    meipi nau ändöstänt... wanhemmissa E39:ssa tulppien vaihto aina I-huollossa ja pa-suodatinta ei vaihdetä ikinä...

                    Teetin em. manooverit jarrunesteen vaihdon lisäksi II-huollossa ja saldo oli yh.t 409 eypoa (04/2004). Ai niin, mulla on se suomenkielinen Huolto-ohjelmalappu, mutta se on mallivuodelle 1998, tosin liekkö isommin muuttunut?

                    Comment

                    • Jarse
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 96

                      #11
                      exodus, kysäse Linnanmaan autohuollosta. Tuttu kaveri käytti siellä huollossa ja taisi olla juuri tuo isompi huolto ja hinta oli jotain 30% halvempi. Osaahan ne öljyt ja suodattimet vaihtaa muutki kuin merkkiliikkeet
                      X5 4.6is -02
                      sigpic
                      #530dA Touring -00
                      #525iA -91

                      Comment

                      • kuti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 117

                        #12
                        Tässä e34 525 -95 huolto-ohjelma, eikä ainakaan paikallisen liikkeen mukaan juurikaan muutoksia e39.


                        BMW-HUOLTO-OHJELMA


                        I – HUOLTO

                        MOOTTORITILA

                        - Diagnoosijärjestelmän testaus
                        - Moottoriöljy ja öljynsuodatin vaihdetaan
                        - Jäähdytysletkujen tiiviys tarkastetaan, jäähdytysnesteen määrä ja pakkaskestävyys
                        tarkastetaan, tarvittaessa lisätään nestettä.
                        Huomio! Jäähdytysneste uusitaan viimeistään aina 2 vuoden välein***
                        - Ohjaustehostimen ja maavarasäätölaitteen tiiviys ja öljymäärä tarkastetaan, tarvittaessa
                        lisätään öljyä.
                        - Jarru- ja kytkinhydrauliikan nestemäärä tarkistetaan, tarvittaessa lisätään
                        - Jarruneste vaihdetaan huoltotarpeenilmaisimen mukaan, viimeistään 2 v. kuluttua***
                        - Tuulilasin pesunesteen nestemäärä ja pakkaskestävyys testataan, tarvittaessa lisätään nestettä
                        - huoltotarpeen ilmaisin nollataan tehtaan ohjeen mukaan

                        ALUSTA

                        - kaikkien vaihteistojen tiiviys tarkastetaan
                        - Polttoaineputkien ja –säiliön sekä –letkujen kunto ja tiiviys tarkastetaan
                        - Ohjauksen mahdolliset välykset tarkastetaan. Raidetankojen ja etuakseliston nivelten, ohjausvaihteen, -vivuston, suojakumien ja nivellevyn kunto tarkastetaan
                        - Etu- ja mahd. takalevyjarrujen jarrupalat irrotetaan, mitataan kokonaispaksuus, asennetaan paikoilleen, jarrupalat uusitaan tarvittaessa. Jarrusatulat puhdistetaan. Jarrulevyjen kitkapintojen kunto tarkastetaan. Kevytmetallivanteiden keskiö voidellaan
                        - Jarrujärjestelmän putkien ja letkujen sekä liitoskohtien tiiviys, mahdolliset vioittumat ja asento tarkastetaan. Käsijarrukahvan liikematka tarkastetaan, tarvittaessa säädetään ohjeen mukaan
                        - Rengaspaineet tarkastetaan, tarvittaessa korjataan ohjearvoihin (myös varapyörä), renkaiden ulkopuolinen kunto tarkastetaan. Renkaiden ollessa epätasaisesti kuluneet suoritetaan asiakkaan suostumuksella akselistonmittaus ja säätö***

                        KORI, SÄHKÖLAITTEET

                        - Akun happomäärä ja lataustila tarkastetaan (suurella kuormituksella) tarvittaessa lisätään tislattua vettä. Tarvittaessa akku ladataan.
                        - Valolaitteet tarkastetaan
                        - Mittariston ja kojetaulun kirjaimiston valaistus tarkastetaan
                        - Äänimerkki, kaukovalovilkku ja varoitusvilkkujärjestelmä tarkastetaan
                        - Tuulilasin ja valonheittimien pyyhin/pesulaitteisto tarkastetaan, pyyhkimien sulat, suuttimien suuntaus
                        - Turvavöiden kunto ja toiminta tarkastetaan
                        - Lukkolaitteiden toiminta tarkastetaan, tarvittaessa voidellaan öljyllä tai rasvalla


                        - Lämmitys- ja ilmastointilaitteen mikrosuodatin: suodatin vaihdetaan.
                        - Koko korin korroosiotarkastus – paitsi ontelotilat – viimeistään 2 vuoden kuluttua

                        LOPPUTARKASTUS

                        - Liikenneturvallisuuden tarkastus: Jarrut (takajarrulevyjen yhteydessä: käsijarrun
                        koejarrutus ohjeiden mukaan) Ohjaus ja ohjaustehostin, kytkin tai automaattivaihteisto,
                        jousitus ja iskunvaimennus (silmämääräinen tarkastus), taustapeilit, lämmityslaitteen puhaltimen toiminta tarkastetaan. Mittariyhdistelmän merkki- ja varoitusvalojen sekä keskusvalvontajärjestelmän toiminta kokeillaan.


                        II – HUOLTO
                        käsittää huollon I lisäksi vielä seuraavat
                        huoltotyöt

                        MOOTTORITILA

                        - sytytystulpat uusitaan
                        - imuäänenvaimennin: ilmansuodatin vaihdetaan (pölyisissä olosuhteissa vaihtoväliä
                        lyhennetään) viimeistään 2 vuoden kuluttua

                        ALUSTA

                        - Öljynvaihto käsivälitteisessä vaihteistossa (joka toisessa II huollossa)
                        - Automaattivaihteiston öljynvaihto
                        - Vetopyörästön öljynvaihto
                        - Jakovaihteiston ja etuvetopyörästön öljynvaihto
                        - Takalevyjarrut: käsijarrun kitkapintojen paksuus tarkastetaan
                        - Vetoakselit: suojakumien tiiviys tarkastetaan
                        - Polttonestepääsuodatin uusitaan (joka toisessa II huollossa)
                        - Kytkinlevyn kuluneisuus tarkastetaan (joka toisessa II huollossa)


                        ***erillistä laskutusta vastaan
                        BMW E34 525IX Touring-96

                        Comment

                        • Mr. Z
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 943
                          • Manse

                          #13
                          Originally posted by Rapamaha
                          meipi nau ändöstänt... wanhemmissa E39:ssa tulppien vaihto aina I-huollossa ja pa-suodatinta ei vaihdetä ikinä...

                          Teetin em. manooverit jarrunesteen vaihdon lisäksi II-huollossa ja saldo oli yh.t 409 eypoa (04/2004). Ai niin, mulla on se suomenkielinen Huolto-ohjelmalappu, mutta se on mallivuodelle 1998, tosin liekkö isommin muuttunut?
                          Viitsitkö skannata sitä?
                          Vai onko se yhtenevä tuon "kutin" listan kanssa?
                          Mitä öljyä pitää laittaa vaihteistoon sekä perään (ja paljonko menee)?
                          Mitä jarrunestettä (dot-4 tms.?)?
                          Auto on vm. -96 528.
                          Last edited by Mr. Z; 31-05-2005, 14:48.
                          E38 740ia
                          E39 530 dAT
                          ex. E34 520i sedan
                          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                          ex. E36 325i sedan
                          ex. E36 328i touring
                          ex. E36 318 iS qp
                          ex. E36 325i qp -R.I.P-
                          ex. E21 320i sedan
                          ex. E30 318i sedan
                          ex. E3 2500 sedan

                          Comment

                          • Rapamaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 683
                            • -

                            #14
                            Originally posted by Mr. Z
                            Viitsitkö skannata sitä?
                            Vai onko se yhtenevä tuon "kutin" listan kanssa?
                            Mitä öljyä pitää laittaa vaihteistoon sekä perään (ja paljonko menee)?
                            Mitä jarrunestettä (dot-4 tms.?)?
                            Auto on vm. -96 528.
                            On siinä jotain pieniä eroja E34:sten listaan. Voisin koittaa illemmalla räveltää siitä jotain pinääriä näkösälle.

                            Comment

                            • Mr. Z
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 943
                              • Manse

                              #15
                              Originally posted by Rapamaha
                              On siinä jotain pieniä eroja E34:sten listaan. Voisin koittaa illemmalla räveltää siitä jotain pinääriä näkösälle.
                              Jos ei ole skanneria, niin digikameralla kuvalla..
                              E38 740ia
                              E39 530 dAT
                              ex. E34 520i sedan
                              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                              ex. E36 325i sedan
                              ex. E36 328i touring
                              ex. E36 318 iS qp
                              ex. E36 325i qp -R.I.P-
                              ex. E21 320i sedan
                              ex. E30 318i sedan
                              ex. E3 2500 sedan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎