Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 2001 525i M54 Tyhjäkäyntiongelmaan apua Tampereelta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amex10
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 62
    • Turku

    E39 2001 525i M54 Tyhjäkäyntiongelmaan apua Tampereelta

    Lukuisien toimenpiteiden jälkeen M54TU25 tyhjäkäynti heittelee ajoittaa niin paljon, että ajoneuvo voi sammua.

    Imuvuodot tsekattu ja perinteiset paikat korjattu useaan kertaan.
    Separaattori vaihdettu.
    Venakopantiiviste ja Vanoksen tiivisteet vaihdettu.
    Tyhjäkäyntiventiili putsattu ja vaihdettu uuteen käytettyyn.
    Uusi orkkis MAF
    jne.

    Kaasuläppäkotelo on alkuperäinen. Katsastuksessa sanoivat, että OBD:n kautta ei saa yhteyttä kaikkiin komponentteihin, mutta ei herjaa mitään vikakoodia.

    Auto Tampereella, minä Turussa. Oireet alkoivat 200tkm kohdalla ja nyt taulussa 430tkm.

    Vanoksen tiivisteiden vaihdon jälkeen tilanne parani, mutta ongelma ei poistunut tarpeeksi.

    Ei herjaa vikakoodeja.

    Tarvittaisiin hyvää miestä asialle tutkimaan vikaa. Löytyisikö Tampereen seudulta ketään, joka innostuisi?

    Voi ottaa yhteyttä milloin vain 0400444450. Vaikka tänään.

    Ei tarvitse tehdä ilmaiseksi.
    Last edited by Amex10; 25-03-2014, 22:20. Reason: Unohtui lisätä kommentti
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Amex10 View Post
    Lukuisien toimenpiteiden jälkeen M54TU25 tyhjäkäynti heittelee ajoittaa niin paljon, että ajoneuvo voi sammua.

    Imuvuodot tsekattu ja perinteiset paikat korjattu useaan kertaan.
    Separaattori vaihdettu.
    Venakopantiiviste ja Vanoksen tiivisteet vaihdettu.
    Tyhjäkäyntiventiili putsattu ja vaihdettu uuteen käytettyyn.
    Uusi orkkis MAF
    jne.

    Kaasuläppäkotelo on alkuperäinen. Katsastuksessa sanoivat, että OBD:n kautta ei saa yhteyttä kaikkiin komponentteihin, mutta ei herjaa mitään vikakoodia.

    Auto Tampereella, minä Turussa. Oireet alkoivat 200tkm kohdalla ja nyt taulussa 430tkm.

    Vanoksen tiivisteiden vaihdon jälkeen tilanne parani, mutta ongelma ei poistunut tarpeeksi.

    Ei herjaa vikakoodeja.

    Tarvittaisiin hyvää miestä asialle tutkimaan vikaa. Löytyisikö Tampereen seudulta ketään, joka innostuisi?

    Voi ottaa yhteyttä milloin vain 0400444450. Vaikka tänään.

    Ei tarvitse tehdä ilmaiseksi.
    Etsit/etsitytät vain ne vielä piilossa olevat imuvuodot pois jos nokkien asentotunnistimet ovat vaihdettu lähiaikoina?

    Comment

    • Amex10
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 62
      • Turku

      #3
      Koko imupuoli on käyty läpi moneen kertaan. Asentoanturi on vaihdettu kertaalleen. Ei vaikutusta.

      Comment

      • Amex10
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 62
        • Turku

        #4
        Konehan on tietenkin bensiini M54B25

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #5
          Onko imuvuodot tarkastettu DISA:sta?

          Mulla löyty se sitkein viimenen aikanaan siitä.
          E61 525d LCI

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #6
            Auto lämpimäksi ja Testo:lla laitat piirtämään käyrää lambdasta tai lambdaintegraatorista ja samalla suihkimaan cleanerilla kaikki pienetkin paikat läpi. Varmasti löytyy vuoto jos on löytyäkseen.

            Comment

            • Amex10
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 62
              • Turku

              #7
              Sitä DISA:aa olen pyöritellyt kädessä, ehjältä se vaikuttaa ja tiivistyskin ok. Minkälaisia oireita oli ennen DISA:n vaihtoa?

              Oliko se DISA silmämääräisesti ehjä?

              Comment

              • U. Turhapuro
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1161

                #8
                Tuleeko tyhjäkäyntiin pientä humppausta pakopuolen asentotunnistimesta? Omassa ruennut joskus tekeemään pientä tyhjäkäynnin humppausta, kun tulee esim liikennevaloihin ja löysää vapaalle niin silloin vähän heijaa tyhjäkäyntiä. Polkaiset kaasua niin loppuu. Imupuolelle on itellä tunnistin vaihdettu.

                Comment

                • Amex10
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 62
                  • Turku

                  #9
                  Liikennevaloihin pysähdyttäessä tyhjäkäynti kyllä heijaa. En tiedä onko heijaa sopiva termi, jos vaihteluväli on 1000 kierrosta ja auto usein sammuu.

                  Aikanaan, oireen ollessa lievempi, oli sellaista pientä heijausta.

                  Auton ollessa kylmä, lämpömittarin sinisellä alueella, mitään oireita ei ole. Heti siniseltä pois siirryttäessä kierrosten heittely alkaa.

                  Moottori toimii muuten ok.

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1836
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Amex10 View Post
                    Liikennevaloihin pysähdyttäessä tyhjäkäynti kyllä heijaa. En tiedä onko heijaa sopiva termi, jos vaihteluväli on 1000 kierrosta ja auto usein sammuu.

                    Aikanaan, oireen ollessa lievempi, oli sellaista pientä heijausta.

                    Auton ollessa kylmä, lämpömittarin sinisellä alueella, mitään oireita ei ole. Heti siniseltä pois siirryttäessä kierrosten heittely alkaa.

                    Moottori toimii muuten ok.
                    Voisko ongelma johtua tankin aktiivihiilihuohotusjärjestelmän toimintaviasta? Voisi ehkä vaikuttaa joko imuvuotona tai polttoaineen saannin vaikeutumisena.

                    Kokeile muuttuuko tilanne jos ajat hetken polttoainekorkki pois paikaltaan.

                    Onko polttoainesuodatin uusittu millon?

                    Originally posted by Amex10
                    Oireet alkoivat 200tkm kohdalla ja nyt taulussa 430tkm
                    Olet kyllä harvinaisen kärsivällinen jos tosiaan 230tkm olet malttanut ajaa huonosti toimivalla tyhjäkäynnillä...
                    Last edited by Havis; 27-03-2014, 13:47.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Amex10
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 62
                      • Turku

                      #11
                      Ei kerää ainakaan minkäänlaista alipainetta tankkiin.

                      Polttoainesuodatinta ei ole vaihdettu koskaan, pumppu sen sijaan 4 tai 5 kertaa. On niitä polttoainepaineita aikoinaan mitattu, eikä niissä mitään ongelmaa ole ollut. Muuten moottori vetää koko kierrosalueen täysitehoisena, joten luulisi tuon polttoainetta saavan.

                      Jos kymmenen kertaa pysähtyy lämpinänä valoihin, niin 7 kertaa jää pumppaamaan tyhjäkäynti. Kevyt kaasupolkimen painallus kytkin pohjassa, niin pumppaaminen loppuu.

                      Vika on nyt pahentunut selvästi niin, että saattaa sammua.

                      Esim MAF:in vaihdon jälkeen auto oli muutaman päivän oireeton, siiten sama juttu. Sama homma kun esim putsaa kaasuläpän. Päivä pari ok ja sitten oireilu jatkuu.

                      Comment

                      • U. Turhapuro
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1161

                        #12
                        Mulla tosiaan välillä samantyylisiä oireita, mutta lievänä. Mitään ei ole vielä vaihdettu tai tutkittu tästä. Kuuluuko asiaan, että kun auton sammuttaa, niin moottoritilasta kuuluu selvä pieni suhina sammumisen aikana?

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #13
                          Mulla myös hieman samantyylistä ongelmaa, mutta vain, kun lämpömittari on sinisellä alueella. Sitä lämpimämpänä ei mitään ongelmaa.

                          En ole kyllä tehnyt asian eteen mitään, vaikka onkin ärsyttävä vika. Hankaloittaa kaupunkiajoa, ennen kuin moottori on lämmennyt.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Amex10 View Post
                            Sitä DISA:aa olen pyöritellyt kädessä, ehjältä se vaikuttaa ja tiivistyskin ok. Minkälaisia oireita oli ennen DISA:n vaihtoa?

                            Oliko se DISA silmämääräisesti ehjä?
                            DISA oli ulospäin täysin ehjän näköinen (akseli ja läppä olivat kyllä ironneet sisältä...). Sain imuvuodon selville ruiskuttamalla starttipilottia eri kohtiin DISA:a. Rajasin sumua pahvinpalalla, jotta pystyin suihkauttelemaan ihan pienille alueille kerrallaan. Ei vuotanut siitä välistä, josta se kiinnittyy ja uppoaa imusarjaan, vaan sitä läppää liikuttavan akselin juuresta, siis sieltä tulipellin puoleisesta päästä, josta näkyy se "tanko", joka liikkuu, kun kierrokset ylittävät tietyn rajan.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • nimila75
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 26
                              • Helsinki

                              #15
                              Samaa vaivaa

                              Mun 525i:ssä ollut samaa vaivaa. Kaasuläpän putsauksen jälkeen tilanne hellittänyt vähän. Kiinnostaa kovasti, jos vaiva saadaan kuntoon. Ilmoittelethan, miten asia ratkesi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎