Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon muistin nollaus (E39)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    Automaattilaatikon muistin nollaus (E39)

    Kävin tuossa pyörähtämässä Laakkosella ja muun hommelin ohessa siitä nollattiin laatikosta muisti. Huoltohemmo totesi, että saattaa laatikko oppia huonoilla tavoille kaupunkipyörittelyssä. Kas kummaa muutos oli ihan selvä. Ensinnäkin vaihdot pehmenivät, mutta samalla nopeutuivat varsinkin "manuaali" puolella. Olipa kyllä selkeä muutos aiempaam.

    Kannattaa kyllä pyytää nollausta samalla, jos lukee diagnostiikkaa. Kuulemma akun pois ottaminen ei välttämättä nollaa tuota lootan muistia.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Joo ei sitä akkuu kannata pois ottaa, riittää kun kaapelit irrottaa tarpeeks pitkäks aikaa, jotta konkatkin tyhjenee.

    Milläs ne laakkosella sen muistin nollaa? Oikosululla???

    Itellä kans hyviä kokemuksia tuosta nollauksesta ja mieli tekis saada se nollattua joka ajokerran välillä.
    Last edited by KFZ-Koenig; 02-02-2005, 02:11.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Joo ei sitä akkuu kannata pois ottaa, riittää kun kaapelit irrottaa tarpeeks pitkäks aikaa, jotta konkatkin tyhjenee.

      Milläs ne laakkosella sen muistin nollaa? Oikosululla???

      Itellä kans hyviä kokemuksia tuosta nollauksesta ja mieli tekis saada se nollattua joka ajokerran välillä.
      No tarkoitin nimenomaan tuota kaapelin irroittamista.

      Ja muistin saa nollattua ihan ohjelmallisesti...

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Sieltä mittariston salamenusta, kohdasta 21, saa tehtyä resetin autolle ihan ohjelmallisesti, joka vastaa akunpiuhan irrotusta ..

        Tosta nollauksesta ei taida kyllä olla kuin hetken ilo, kun se laatikko kumminkin oppii ne huonot tavat kohta uusiksi .. se pitäs varmaan saada nollattua joka ajokerran jälkeen jollain konstilla.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Onko tuosta kohdan 21 kautta tehtävästä nollauksesta mitään haittaa? Kukaan siis suorittanut tuota? Netistä löytyvistä jutuista jää jotenkin salamyhkäinen kuva tuota kohtaan...
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Tämän mukaan vastaa akunkengän irrotus -nollausta ..

            http://bmw.bazzi.biz/geheim_menu_e46.htm

            Ei oo koskaan tullut tota kokeiltua .. mut kokeile sä sitä, niin sit mekin tiedetään mitä siitä tapahtu
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              ...ja mahtaako olla edessä 80e:n airbagvalon sammutus?

              Comment

              • Rapamaha
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 683
                • -

                #8
                Originally posted by Hemi
                ...ja mahtaako olla edessä 80e:n airbagvalon sammutus?
                Ei kai sentään... vai mitähän tapahtuu kun valitsee 21-testin resetin kesken ajon? Kuka uskaltaa kokeilla ekana

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #9
                  Nythän tuota...

                  Spekuloidaanpas vielä hieman: En usko että resetti tekisi mitään airbageille, kun ei kait niiden oletustila ole "viallinen"? Mutta mites radio, ajonesto yms. laitteisto, joilla on jonkinasteinen koodi (onko alkup. radiolla muuten moista?)?

                  Houkuttelis tuo reset aika kovin, jos ei mitään damagea aiheuttaisi.
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    En usko kans, että airbagivalot tuosta syttyis. Mulla ei E38:ssa mankka tarvii mitään koodia, jos akunkengät ottaa päiväks irti, joten tuskin tuo sw-resettikään sitä aiheuttaa.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Kokeilkaa pois niin saadaan faktaa eikä tarvi arvailla.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • 525TDS Touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 483
                        • Sahalahti

                        #12
                        Originally posted by Rapamaha
                        Ei kai sentään... vai mitähän tapahtuu kun valitsee 21-testin resetin kesken ajon? Kuka uskaltaa kokeilla ekana
                        Kokeilin resetointia auton ollessa paikallaan. Ei mun mielestä vaikuttanut laatikon toimintaan. Trippimittari, kello, kulutus ym. vain nollaantu.
                        Ex-525TDSa Touring -98
                        Ex-MB E220T CDi -02
                        E61 520D -09
                        F11 518d -16

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #13
                          Ei mun mielestä vaikuttanut laatikon toimintaan.
                          Vieläkö oot samaa mieltä? Eli onko tullu ajeltua autolla tuon jälkeen?
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Onkos joku faceliftin jälkeisen E39 tai E46 omistaja kokeillut tätä kaasun nollausta, sitäkin kehutaan keskustelupalstoilla:
                            E39 528iA

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎