Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Sähköflekti huutaa koko ajan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoCCo-
    BTCF Member
    • Jun 2013
    • 82
    • N/A

    E39 Sähköflekti huutaa koko ajan.

    528i E39 vm -99.

    Elikkäs tuo ihan keulassa oleva sähkäflekti rupesi tuossa eilen huutamaan koko ajan, vaikka kone olisikin seisomisen jälkeen kylmä.

    Pitää ihan tajuttoman kovaa ääntä ja vielä kaiken lisäksi joku paikka osuu suojaritilään niin ääni on todella kova. Tuota suojaritilää taivuttamalla resonointi ääntä ei kuulu, mutta silti flekti huutaa sen verran kovaa, että kaikki ei ole kohdillaan? Hävettää ajella.

    Mikäköhän mahtaisi olla vikana tuossa flektissä? Viime kesänä flekti ei ainakaan tiettävästi lähtenyt päälle kertaakaan tai sitten oli huomattavasti hiljaisempi.

    En tiedä kuvittelenko (voi olla) mutta moottorin lämmötkin nousee kylmästä normaaliin paljon nopeammin kuin ennen. Saattaa myös johtua luulosta näin pakkasten jälkeen.

    Itse veikkailin flektin anturi vikaa, mutta ajattelin ensiksi kysellä vähän täältä, jos joku osaisi sanoa?

    ps. autossa on automaatti-ilmastointi, jos se liittyy jotenkin asiaan.

    Edit: Vai onko tuo flekti juuri ilmastoinnin kennon flekti?
    Last edited by RoCCo-; 05-04-2014, 21:49.
    BMW 525i E61
    BMW X5 3.0i E53 -Ex
    BMW 528i E39 -Ex
    BMW 328i E46 -Ex
    Audi A4 1.8i 20v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
    Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
    Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
    Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
  • jukka.levander@gmail.com
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 38
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by RoCCo- View Post
    528i E39 vm -99.

    Elikkäs tuo ihan keulassa oleva sähkäflekti rupesi tuossa eilen huutamaan koko ajan, vaikka kone olisikin seisomisen jälkeen kylmä.

    Pitää ihan tajuttoman kovaa ääntä ja vielä kaiken lisäksi joku paikka osuu suojaritilään niin ääni on todella kova. Tuota suojaritilää taivuttamalla resonointi ääntä ei kuulu, mutta silti flekti huutaa sen verran kovaa, että kaikki ei ole kohdillaan? Hävettää ajella.

    Mikäköhän mahtaisi olla vikana tuossa flektissä? Viime kesänä flekti ei ainakaan tiettävästi lähtenyt päälle kertaakaan tai sitten oli huomattavasti hiljaisempi.

    En tiedä kuvittelenko (voi olla) mutta moottorin lämmötkin nousee kylmästä normaaliin paljon nopeammin kuin ennen. Saattaa myös johtua luulosta näin pakkasten jälkeen.

    Itse veikkailin flektin anturi vikaa, mutta ajattelin ensiksi kysellä vähän täältä, jos joku osaisi sanoa?

    ps. autossa on automaatti-ilmastointi, jos se liittyy jotenkin asiaan.

    Edit: Vai onko tuo flekti juuri ilmastoinnin kennon flekti?

    Täälä kans ko vika päällä, syksyllä alko flekti huutaa ja otin silloin piuhan irti flektiltä. Nyt pitäis alkaa tutkii vikaa kun kesä kolkuttelee ovea kohtpuolii. Tosin oli lukevinaan täältä, että jollain auto ja ilmastointi toiminu moitteetta vuosia vaikka ko flekti ei ole ollut toiminnassa

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Kyllähän se ilmastointi toimii, mutta paine nousee jäähdytysjärjestelmässä.
      Pasahtaa se nailoninen termarin kotelo saumoistaan auki---nesteet pihalle, jos et heti huomaa----kannentiiviste saattaa mennä.
      Paa vaan flekti kuntoon. Pajalla noin 300-350€ töineen. Etupuskurin joutuu muistaakseni irroittamaan.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • Ivl
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 216
        • Oulunsalo

        #4
        Originally posted by [email protected] View Post
        Täälä kans ko vika päällä, syksyllä alko flekti huutaa ja otin silloin piuhan irti flektiltä. Nyt pitäis alkaa tutkii vikaa kun kesä kolkuttelee ovea kohtpuolii. Tosin oli lukevinaan täältä, että jollain auto ja ilmastointi toiminu moitteetta vuosia vaikka ko flekti ei ole ollut toiminnassa

        Mulla 2002 530i ja ilmastoinnin flekti elää omaa elämäänsä. saattaa puhaltaa parkkipaikalla, vaikkei auto ole käynnissä, esim aamulla kun olen töihin lähdössä.

        Nypätty myös johto irti, mutta silloin ei ilmastointikaan toimi, eli ainakin mulla vaatii tuon flektin olevan toiminnassa, jotta kylmäilmaa tulee.

        Viime syksynä sitä testailtiin ja ohjattiin tietokoneella ja toimi niinkuin pitääkin, joku nyt sitä ohjaa virheellisesti. Tuossa faceliftissä on vissiin kaikki elektroniikka siinä ropelissa, ei taida auttaa, kun laittaa uutta ropelia.

        T Jukka
        Bmw X5 2011
        Vw caddy 2019

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Minulla myös meni paskaksi tuossa omassa tuo flekti. Hommasin viime keväänä kaverin purkuautosta tuon flektin ja oli valmiiksi jo väljä sieltä ropellin juuresta joten kannattaa tarkistaa jos käytetyn hankkii, että ei ole yhtään väljä se ropelli, muuten kolinaa tiedossa.

          Tuossa flektin mittailua yms.:http://www.youtube.com/watch?v=AqRxYs36-KA
          Tuossa puskurin irroitus video:
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • RoCCo-
            BTCF Member
            • Jun 2013
            • 82
            • N/A

            #6
            Elikkäs onko mulla nyt mahdollisesti rikki nuo flektin pyörimisnopeuden anturit vai joku muu anturi?

            Taitaa nyt siis pyöriä tuo flekti koko ajan täydellä nopeudella ja siksi pitää kovaa ääntä?

            Mutta miksi tuo flekti ylipäätään lähtee pyörimään vaikka moottori on kylmä vai kuuluuko tuon pyöriä jokatapauksessa koko ajan, mutta eri nopeuksilla kylmällä ja ylikuumalla koneella?


            Edit: Niin ja siis tuo flekti pyörii vaikka ilmastointi ei ole päällä.
            Last edited by RoCCo-; 06-04-2014, 12:14.
            BMW 525i E61
            BMW X5 3.0i E53 -Ex
            BMW 528i E39 -Ex
            BMW 328i E46 -Ex
            Audi A4 1.8i 20v -Ex
            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
            Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
            Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #7
              Ei muuta kuin live-dataan anturiarvoja tutkimaan.
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • RoCCo-
                BTCF Member
                • Jun 2013
                • 82
                • N/A

                #8
                Otin tuossa tuon flektin anturin nyt kokonaan pois käytöstä siksi aikaa, että saa vikakoodit otettua ja katsottua missä vika.
                BMW 525i E61
                BMW X5 3.0i E53 -Ex
                BMW 528i E39 -Ex
                BMW 328i E46 -Ex
                Audi A4 1.8i 20v -Ex
                Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #9
                  E39 9/98-> on käytössä PWM-ohjattu flekti. Suurimmassa osassa tapauksista itse flekti on viallinen. Bensakoneisissa flektin toimintaan vaikuttaa myös alavesiletkussa oleva paluun lämpötila-anturi, joka vikaantuessaan voi aiheuttaa myös ongelmia. Diesel-versioissa kyseistä anturia ei ole.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Ringali
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 91
                    • Oulu

                    #10
                    Lainaan vanhaa threadia.. Onko aavistustakaan mistä voi johtua jos ilmastoinnin flekti alkaa huutamaan täysillä kun ajovalot laittaa päälle? Sama sumareiden kanssa mutta parkit päällä ei.
                    Auto on e39 525i facelift -03.
                    F10 520d ja e36 328i turbo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎