Announcement

Collapse
No announcement yet.

525TDS -96 Outo vika!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tds25
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 4
    • Finland

525TDS -96 Outo vika!

2.5TDS -1996 manuaali

Eli tuli hommattua tommonen diisseli bemari ja kaupanpäälle sain todella erikoisen vian. Ei löytyny haulla ainakaan samallaista vikaa koko foorumilta. Eli kun ajaa tasakaasulla hetkenaikaa n. 25sek niin auto ei enään kiihdy siitä vaikka pienenpää vaidetta iskis tupaa kulutusmittari ei nouse kunnolla eikä ahdot muutakun 0.6 (norm 1.2) periaatteessa auto ei tajua että kaasupoljin on pohjassa? sitten vika korjaantuu kun lyö kytkimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille ja lähtee vedättää uusiksi.. Eipä tota kaupunki ajossa oikeestaan huomaa ollenkaa mutta pitkällä matkalla ärsyttävä vika esim ohitustilanteissa tai mäissä, aina pitää laskee kierrokset tyhjäkäynnille ennenku alkaa vedättää muuten auto on kun vakio 200 mersu. Tähämennessä oon ahtoputket tarkistanu, imusarjan putsannu, uudet alipaine letkut laittanu sekä egr tukkinu mutta vika ei ole korjaantunut.

Jos jollai olis jotain vinkkiä mistä vikaa lähtis etsimään?
  • ///JATKE
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2013
    • 377
    • Nokia

Onko tää tuo mun vanha? Jos on, niin Tota vikaa ollaan sitte etsitty, ja kauan. Kaikki mahdollinen ja mahdoton on tutkittu, mutta auurin epäilys menee tähän lastuun mikä autossa on, myös pumpun takaiskuventtiili on epäkunnossa, jonka seuraava omistaja korjasi letkuihin laitettavalla venttiilillä. Ahdin on kunnossa, ei välystä juuri nimeksikään. Suuton hommia tehty, ne eivät vuoda.. Itse en muuta menisi edes kokeilemaan kuin vakio moottorinohjausta.
    E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
    Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

Comment

• jezze90
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 108
      • Keski-Suomi

ei taida olla sama auto kun se on mulla ja just meinasin kans kysellä samasta viasta onkos siinä muuten oikeesti lastu? ja jos on niin minkälainen?

Mut itse vaikkaisin sitä kaasupolkimen asentotunnistinta :think
      F11 m550d

Comment

• tds25
        Newbiemmer
        • Apr 2014
        • 4
        • Finland

Ei oo juu toi sama jos tuota punaista e39 meinaat. Kaasupolkimen asentotunnistinta itekki meinasin, pystyykö mittaa jollain tavalla tai korjaamaan ?

Comment

• tds25
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 4
          • Finland

Tuli muuten huomattua toinenki vika joka varmaankin liittyy tuohon, eli kun pitää alle 2,5tonnin kierroksia autossa vapaalla niin kierrokset tuppaa itsestään laskemaan vaikka poljin on kokoajan samassa asennossa! hmm..

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎