Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhmä kysymys E39 facelift touring alustasta II voiko tasonsäädön poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    S227A Sport suspension+lowered+ride-height.

    Ehkä "moderni huipputekniikka" on liian vaikeaa sitten.. kas kun ei lehtijousia ja jäykkää taka-akselia.. erillisjousituksessa on niin paljon hajoavia osia
    Jep eli sport alusta, ei M-sport.

    Turha siinä on saivarrella, paska mikä paska.

    Originally posted by fatbastard View Post
    Kantavuus ei ainakaan tässä tapauksessa tule ongelmaksi.

    Eli Touringiin ei ole saanut msport II vastaavaa alustaa? Tilalla siis vain vähän jämptimpi sportti? Käsitin että 530i touring olisi aina ollut tehtaalta ilmajousilla, mutta varmasti nuo rautaisetkin riittänevät, ja jotenkin näin suhteellisen kovassa käytössä olevaan autoon ne tuntuisivat vain jotenkin niin mainion luotettavalta ratkaisulta (ilmajousien probleemia tuntuu olevan yllättävän useallakin).

    Tässä ei vielä ole muuta herjaa ollut kuin tuo paikallaan seisessä linttaan asettuva toinen puoli (ei siis pohjassa tms. vaan selvästi alempana kuitenkin).

    Mutta Schmiedmannilta näyttäisi löytyvän B8:t myös tasonsäädölliseen, joten vakiopussit+B8 eteen ja taakse + -30mm eibachit eteen voisivat olla ihan sopivasti jäykistävä paketti. Nuo ilmapussit vaikuttavat olevan aika jämäkät sinänsä, joten tuskin tulee niiden vetelyys vastaan napakampien iskareiden kanssa. Tosin minun tuurilla hajoaa se kompura sieltä seuraavaksi
    Touringin sport alusta on matalampi ja jäykempi kuin sedanin M-sport alusta.
    B8:sit on todella pintakovat pompottimet, mutta jos sellaisista tykkää niin... Ilmajousia on kahta mallia, sport ja normaali.

    Comment

    • fatbastard
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 50
      • Naantali

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Jep eli sport alusta, ei M-sport.

      Turha siinä on saivarrella, paska mikä paska.



      Touringin sport alusta on matalampi ja jäykempi kuin sedanin M-sport alusta.
      B8:sit on todella pintakovat pompottimet, mutta jos sellaisista tykkää niin... Ilmajousia on kahta mallia, sport ja normaali.

      Noita B8:ja moni kehui jossain toisessa keskustelussa täällä, ideoita tilalle?

      Pintakovia ei kai kukaan tahdo, varsinkaan kun ei tiedä mikä yhdistelmä on tuon ilmapussin kanssa.

      Mikä mielipide tällaisesta?



      Tuo on rautajousilla olevaan malliin, mutta silloinhan siinä tulee jousikumeja lukuunottamatta kaikki konversioon tarvittavat hilppeet mukana ..... Aika halpaa lystiä verrattuna ilma-alustan remppaamiseen ?

      En ole kyllä koskaan ajanut uutta E39 vakiojousilla, voihan se olla että sekin olisi riittävän jämäkkä vaikka traktorilta näyttääkin.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by fatbastard View Post

        En ole kyllä koskaan ajanut uutta E39 vakiojousilla, voihan se olla että sekin olisi riittävän jämäkkä vaikka traktorilta näyttääkin.
        Mulla on Bilstein B4, edessä M-sport jouset ja takana jotkut mikä lie jouset. Korkeudet navasta kaareen 370mm, eli aika sama korkeus kun ryhdissään oleva sedanin M-sport alusta. Mun mielestä tuokin on pintakova ja aika tukeva. Mulla lisäksi muutaman puslat on polyuretaania kumin sijasta. Veljellä sedanissa Sachs super touringit vakio jousilla ja selvästi pehmeämpi.

        Sachs advantage iskarit ja niihin madallusjouset voisi olla aika jees jos vakiota matalamman ja tukevamman haluaa.

        Bilsteinit ei taida laadullisesti kovin kummoisia olla, aika paljon tarinaa kuinka ne alkaa vuotamaan ekan talven jälkeen.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Loppuu kantavuus ennen kuin perä painuu rautajousilla.
          No vielä ei ole rautajousilla varustettua autoa tullut vastaan, jossa ei perä painuisi kun sen lastaa täyteen. Niin virallisestihan näihin ei saa lastata kokonaisuudessaan kun sen ~500kg. Tämä nyt ylittyy heti jos kyytiin istuu 4 miestä ja tavaratilaan heittää remppatyökalut ja vähän tarvikkeita.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #20
            Sen ilmajousituksen kompuran kuivain kannattaa ehostaa ja järjestelmä "tuulettaa" niin toimii taas seuraavat 10vuotta. Kuivaimen sisään menee silicagel palleroita, ja niitä nyt saa vaikka ja mistä.
            Yleensä nuo pussukat hajoaa juuri siitä jousto kohdasta koska siihen kertyy hiekanjyväsiä ajankanssa joka hieroo siihen reiän..Säännöllisesti jos malttaa niitä voidella jollain esim silikoni tms. poistaa tuonkin ongelman.

            Jos taas rautajouset sinne haluaa niin hommana ei sinällään kummoinen ole, vaikken joskaan sitä suosittele sillä tuo ilma-alusta omasta mielestä on todella hyvä, ja jos madaltaa haluaa laskee sen perseen ohjelmallisesti matalemmalle ajotasolle.
            Mutta tosiaan kolmeysi on sen verta tyhmä että purkaa kompuran pois, sulakkeet pois jne. tekee muutokset joustoon ja rautajousitus on valmis..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • fatbastard
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 50
              • Naantali

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Mulla on Bilstein B4, edessä M-sport jouset ja takana jotkut mikä lie jouset. Korkeudet navasta kaareen 370mm, eli aika sama korkeus kun ryhdissään oleva sedanin M-sport alusta. Mun mielestä tuokin on pintakova ja aika tukeva. Mulla lisäksi muutaman puslat on polyuretaania kumin sijasta. Veljellä sedanissa Sachs super touringit vakio jousilla ja selvästi pehmeämpi.

              Sachs advantage iskarit ja niihin madallusjouset voisi olla aika jees jos vakiota matalamman ja tukevamman haluaa.

              Bilsteinit ei taida laadullisesti kovin kummoisia olla, aika paljon tarinaa kuinka ne alkaa vuotamaan ekan talven jälkeen.
              Löysin tällaiset: http://eibach.lowering-springs.com/E...3_183_1199.jsp

              Tuo -30/-25 olisi juuri sopiva, mutta huomautuksissa on ettei alkuperäisen M-Sport alustan kanssa. Onko tämä vain syystä että madallusta ei siinä tule, vai jokin tekninen este, esimerkiksi jousien pituus/paksuus?

              Ajattalin viimein laittaa tulemaan (jousikumeja odotellessa taakse) originaalit M-sportin Sachs advantaget eteen ja taakse, mutta ovatko nuo orkkis M-sport iskarit siis liian lyhyet -30mm jousille? Tuntuisi hullulta mutta ehkä joku tietää tämän ....

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎