Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 airbag valo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jäppinen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 63
    • Kiuruvesi

    E39 airbag valo.

    Terve katsastin 523 -96 bemarin ja vikalistaan tuli mm huomautus airbagin valosta joka pitäisi saada pois..

    Onnistuuko vain jos ottaa katsastuksen ajaksi airbagin sulakkeet pois niin meneekö läpi? vai näkyykö se vielä sitten kun lukevat vikakoodit??

    Kiire!! asiallisia ja järkeviä vastauksia kaivataan!!
    E61 LCI M-Sport
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Jäppinen View Post
    Terve katsastin 523 -96 bemarin ja vikalistaan tuli mm huomautus airbagin valosta joka pitäisi saada pois..

    Onnistuuko vain jos ottaa katsastuksen ajaksi airbagin sulakkeet pois niin meneekö läpi? vai näkyykö se vielä sitten kun lukevat vikakoodit??

    Kiire!! asiallisia ja järkeviä vastauksia kaivataan!!
    Ei onnistu. Pitää oikeasti etsiä missä on vika ja korjata se.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Jäppinen
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 63
      • Kiuruvesi

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Ei onnistu. Pitää oikeasti etsiä missä on vika ja korjata se.
      Ei löydy mitään kikkakakkosta?
      E61 LCI M-Sport

      Comment

      • Will_E39
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 920
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Jäppinen View Post
        Ei löydy mitään kikkakakkosta?
        joo ei.
        e39 520ia-96

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Korjaat sen niin se valo sammuu.. Ei mitään kikkailuita turvalaitteisiin.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            ensinnäki foorumin säännöt kieltää nuiden ohjeistamisen ja toisekseen siihen ei mitään järkeä ole muuta tehä ku etsiä vika, korjata vika ja lopuksi kuitata valo pois.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #7
              Matto

              Ota yhteyttä paikalliseen harrastajaan jolla INPA ohjelma tai vastaava. Löytynee paikkakuntakohtaisesta topicista, saat sopurahaan selville missä vika.

              Empiirisen tilastotiedon mukaan noin 94,35% todennäköisyydellä kyseessä on repsikan jakkaran sisässä oleva tunnistinmatto joka on saatanan keksintö jonka voisi polttaa roviolla. Haulla löytyy lisää tästä. Ainoa sallittu korjaustapa on repiä verhoilut auki ja vaihtaa tuo sikahintainen insinöörin aivopieru uuteen (ja odottaa koska se korkkaa uusiksi)
              Last edited by Gedd; 23-04-2014, 06:35.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                esim nimimerkki Rahu tuolle saa tuomion hetkessä siellä nurkilla.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • topsi
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 225
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Gedd View Post
                  Ota yhteyttä paikalliseen harrastajaan jolla INPA ohjelma tai vastaava. Löytynee paikkakuntakohtaisesta topicista, saat sopurahaan selville missä vika.

                  Empiirisen tilastotiedon mukaan noin 94,35% todennäköisyydellä kyseessä on repsikan jakkaran sisässä oleva tunnistinmatto joka on saatanan keksintö jonka voisi polttaa roviolla. Haulla löytyy lisää tästä. Ainoa sallittu korjaustapa on repiä verhoilut auki ja vaihtaa tuo sikahintainen insinöörin aivopieru uuteen (ja odottaa koska se korkkaa uusiksi)
                  Jos vika on repsikan penkin tunnistimiessa, missä se yleensä on, niin sitähän ei saa korjata vastus+diodi yhdistelmällä, joka laitetaan tunnistimen liittimeen. Se siis kertoo systeemille että paikalla istutaan. Aiheuttaa bägin posahtamisen kolarissa vaikka kukaan ei repsikan paikalla olisikaan.
                  E46 ///M3 -01
                  Ex: E39 530d -01 M-sport
                  Ex: E39 525tds touring -97

                  Comment

                  • öpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 253
                    • ??????

                    #10
                    Yhdellä kaverilla airbagin vikavalo vilkkui välillä ja koodeista löytyi viittaus kuljettajan oven johdotukseen. Oli ilmeisesti murtumia läpiviennissä tai jotain.

                    Mutta usein se on tuo penkin sensori. Se ei kauaan kestä, yksi väärä asento penkille, esim polvella painetta väärään kohtaan, niin sensori kaput. Diodeilla ei tietenkään saa korjata. Se on kartturin airbagi aivan liian arvokas turhaan laukaistavaksi, jos siinä ei kukaan sitä tarvii. Se on toki voi voi, jos kartturin airbagi ei sitten toimikaan, kun sitä tarvittaisiin, kiitos rikkinäisen tunnistinmaton. Jos kuitenkin erehtyy laittamaan diodi-vastus kytkennän sensorin tilalle, niin varmistakaa INPA:lla että tietokone näkee jonkun istumassa pelkääjän paikalla.
                    BMW 523i E39 MY1999

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by öpel View Post
                      Yhdellä kaverilla airbagin vikavalo vilkkui välillä ja koodeista löytyi viittaus kuljettajan oven johdotukseen. Oli ilmeisesti murtumia läpiviennissä tai jotain.

                      Mutta usein se on tuo penkin sensori. Se ei kauaan kestä, yksi väärä asento penkille, esim polvella painetta väärään kohtaan, niin sensori kaput. Diodeilla ei tietenkään saa korjata. Se on kartturin airbagi aivan liian arvokas turhaan laukaistavaksi, jos siinä ei kukaan sitä tarvii. Se on toki voi voi, jos kartturin airbagi ei sitten toimikaan, kun sitä tarvittaisiin, kiitos rikkinäisen tunnistinmaton. Jos kuitenkin erehtyy laittamaan diodi-vastus kytkennän sensorin tilalle, niin varmistakaa INPA:lla että tietokone näkee jonkun istumassa pelkääjän paikalla.
                      Ehdottomasti samaa mieltä, näin ei saa tehdä. Tulee kalliiksi kun se lunariin lytätty auto laukaisee turhaan sen repsikan bagin kolarissa. Noita ei myöskään saa myydä valmiina netissä eikä niiden kolvauskaaviota saisi myöskään netissä jakaa

                      Comment

                      • AKY
                        Newbiemmer
                        • Dec 2013
                        • 3
                        • suomi

                        #12
                        E39 airbag valo

                        Palaa möllötti airbagin valo. Vikatoosa väitti että, Belt tensonier driver side.
                        Kuljettajan penkin alla on sellainen vaijeri, tulee kelalta penkin etuosasta kiinnittyen penkin takaosaan sellaiseen tankoon, oli irti. Laitoin sen kiinni, jouduin tekeen uuden tapin kun en löytänyt alkuperäistä. Tapin tein 6mm poran terästä johon tein reiät sokka varten. Tämä vaijeri liikuttaa turvavyön kiinikettä sivupalkissa kun penkkiä siirtää. Kuittasin vian vikatoosalla, ei pala enää valo eikä ole syttynyt uudelleenkaan.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by AKY View Post
                          Palaa möllötti airbagin valo. Vikatoosa väitti että, Belt tensonier driver side.
                          Kuljettajan penkin alla on sellainen vaijeri, tulee kelalta penkin etuosasta kiinnittyen penkin takaosaan sellaiseen tankoon, oli irti. Laitoin sen kiinni, jouduin tekeen uuden tapin kun en löytänyt alkuperäistä. Tapin tein 6mm poran terästä johon tein reiät sokka varten. Tämä vaijeri liikuttaa turvavyön kiinikettä sivupalkissa kun penkkiä siirtää. Kuittasin vian vikatoosalla, ei pala enää valo eikä ole syttynyt uudelleenkaan.
                          Ei tuolla vaijerilla ole mitään tekemistä airbag valon syttymisen kanssa. Yläkiinnikkeen säätö on vain mukavuusasia, vyö asettuu paremmin olkapään päälle. Se Belt tensioner laite on turvavyön lukkokappaleen juuressa oleva paukku joka onnettomuustilanteessa vetää lukkokappaletta sisäänpäin, ja tämä liike kiristää vyön.

                          Sen valon sytyttänyt vika tulee todennäköisesti uusiutumaan joskus tulevaisuudessa, tai sitten ei, kukapa sen tietää, aika näyttää.
                          Last edited by Havis; 27-04-2014, 20:40.
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            #14
                            Airbag valo syttyi talvella ja antoi koodin:
                            SRS -> 03/20 - Belt tensioner, front passenger

                            Oli jääkiekkomailan lapa osunut penkin alla olevaan liittimeen...
                            koodien nollaus ja valo sammui.

                            Comment

                            • merrunranta
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 57
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Onko niin että tuo valo on aina käytävä kuittaamassa jostain pois? Minä käytin kartturin penkkiä pois paikoiltaan ja sain tuon lampun palamaan. Minulla on INPA ja saan sillä yhteyden autoon, mutta mistä sieltä pitäisi saada tuo merkkilamppu sammumaan? Vikamuistista ei löytynyt mitään airbägiin tai penkkiin viittaavaa. Airbagin ruutu ei auennut inpalta, vaan se palautti softan lähtöruutuun.
                              Last edited by merrunranta; 09-05-2014, 09:15.
                              Timppa63

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎