Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D touring viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiikooMusic
    Bimmer Rookie
    • Sep 2013
    • 33
    • Keminmaa

    530D touring viritys

    Termos!

    Meikä on tässä pitkään miettiny, että tenkoa pitää saaha lisään puimuriin. Onko jollakin täällä tietotaitoa pakoputkiston vaikutuksesta diisseliautoon?

    Ja sitten, olisiko jollakin tietoa mistä seuraavat osat saisi helpoiten ja halviten:
    - 535 common rail suuttimet
    - pakoputkisto
    - pakosarja

    Lastu on jo valmiiksi katsottu, tehon nosto n. 40hp/100nm, tämänhän jälkeen autossa PITÄISI olla 233hp/510nm(?), miten sitten jos vaihdan myös ko. suuttimet, putkiston ja pakosarjan myös, tuleeko tehonlisäystä? Ja jos vaihdan esimerkiksi E60 garretin vakion tilalle, niin onko vaikutus ihan olematon ja meneekö suoraan paikalleen ilman mahdollisia muita muutoksia?
    EX:
    BMW 520i E39
    BMW 525i E34
    BMW 320i E36
    BMW 525TDS E34
    BMW 530D E39
    VW Passat 2.8 V6 Syncro
    VW Passat 2.8 V6 Synco
    VW Golf 1.6 MK3
    VW Vento 1.8
    Opel Vectra 2.0TDI
    Opel Omega 2.0
    Opel Insignia 2.0TDI
    Seat Cordoba 1.9TDI
    Seat Altea Freetrack 2.0TDI 4x4
    Mercedes Benz E220 CDI
    Mercedes Benz E280 CDI 4-Matic
    Audi A6 1.8 Quattro
    Skoda Octavia RS TDI DSG
    Toyota Avensis 2.2D-Cat
    Lada 2107
    Renault Laguna 1.6

    Nyk: BMW E61 LCI 530D A -09
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Kokeile googlea ja hakua! Aiheesta on puitu foorumilla niin kauan kun jaksan muistaa..

    Miksi siihen pitää pakosarja vaihtaa? Onko autosi manuaali vai automaatti?
    Pakoputken vaihdosta tuskin mitään iloa, hiukkaspöntöt sieltä voi tyhjentää.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • Jarzka_
      Newbiemmer
      • May 2011
      • 23
      • Helsinki

      #3
      Joopajoo. Ne 535 suuttimet ei mene paikalleen heittämällä. Tarttet paljon muutankin osaa. Tiedän tämän kahdesti sen homman tehneenä. Myös penkitys ja säätö maksaa pelkästään tonnin useissa paikoissa.

      Putkistoa ei kannata mennä suurentamaan kun kyseessä on muuttuvasiipinen ahdin. Turbolta lähdetevät pienet downpipet kannattaa kyllä korvata yhdellä isolla ja katalysaattorit poistaa.

      Sinnehän saa hieman isompia turboja ja niitäkin on hieman eri versioita, vaikka kaikista saa kiskottua samat lukemat. Itselläni on x5:tosen ahdin. Muutoksena joutuu ainoastaan vaihtamaan öljynpaine ja paluuletkut. Ja myöskin ahtoputken.

      Hyötyä siitä on senverran että isommalla ahtimella ja vakiosuuttimilla loppuu suuttimista hönkä siinä 250hv paikeilla ja 535 suuttimilla isompi ahdin loppuu kesken siinä vähän vajaat 300hv paikkeilla.

      Eli jos haluat lisää voimaa helposti, päivitä ahdin, muuta downpipe ja lastuta sen jälkeen _kohtuullisesti_
      E39 530d -03 m-sport
      E39 520i -98
      E30 325i -86

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Lisää voimaa helposti ja halvalla saa kun vaihtaa auton.
        Menee äkkiä hyvin paljon euroja kun aletaan ostamaan uutta turboa, suuttimia, putkistoa/downpipeä ja säätö/penkkireissua hommaamaan.
        Tähän vielä päälle se GM automaatin porsiminen tai manuaalin kytkin + vauhtipyörän vaihto..

        Tiedän kyllä 307hv M57D30 auton, mutta jos pelkällä ohjelmalla saa sen ~230hv niin kyllä tulee 60-70 hevosvoimalle aika paljon hintaa
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • JMTN
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 338
          • Haukipudas

          #5
          Originally posted by Jarzka_ View Post

          Putkistoa ei kannata mennä suurentamaan kun kyseessä on muuttuvasiipinen ahdin.
          Millä perusteella ??
          80 tkm ajanut 3" RST röörillä, eikä ole moitittavaa turpon käytöksestä.
          BMW e91 320d -08
          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎