Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i -98 kierrokset huutaa yli20km/h vauhdissa RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwph
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 350
    • Lappeenranta

    540i -98 kierrokset huutaa yli20km/h vauhdissa RATKAISTU!

    juu eli rupes tekee sellasta et yli kahdenkympin vauhdissa kun lasket kaasun niin kierrokset jää huutamaan 1500-3500rpm alueelle. Ja pysyy siinä jonkun aikaa, sit yhtäkkiä laskee normaaliin tyhjäkäyntiin. Aluks aattelin et kaasuvaijeri on rispautunu, mut eipä tuo siltä tunnu :( paikallaan kun kaasuttelee tai ajaa alle kahtakymppiä niin ei mitään ongelmaa.. Nii ja auto on manuaali...

    KELLÄÄN OLLU VASTAAVAA ONGELMAA?!?!?
    Last edited by bmwph; 15-11-2014, 14:20.
    BMW E61 530i M-Sport -05

    BMW E38 740i -98 EX
    BMW E53 X5 4.4 -00 EX
    BMW E36 cabrio -94 EX
    BMW E39 528i touring -97 EX
    BMW E38 728i -97 EX
    BMW E30 323tic -84 EX
    BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
    BMW E34 535i -88 EX
    BMW E34 520i 2.3l -90 EX
    +n.10muuta BMW:tä
  • bmwph
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 350
    • Lappeenranta

    #2
    Vielä tarkempi selvitys tähän jos jollain vaikka ois ollut samaa ongelmaa ja selvittänyt mikä mättää.. Nyt alkaa jo vituttaa :(

    Eli auto tekee nykyään lähes joka kerta kun käynnistää ja lähtee ajamaan niin hetken aikaa sellasta et kun vauhtii nousee yli 20km/h niin ihan kun vakkari tulis peliin, nostaa kierrokset sinne 2000-3500rpm ja auto kulkee itsekseen kytkintä kun painaa niin kierrokset vaan huutaa. Mutta heti ku vauhti laskee alle 20km/h ni laskee heti normaaliin tyhjäkäyntiin.. Kokeilin jo että otin vakkarin liittimen irti, ei vaikutusta :( Veto päällä pitää jarrutella risteyksiin, mutta eipä oo hirveen miellyttävää...

    Nyt oon miettiny et mikä toiminto aktivoituu tossa 20km/h vauhdissa ja myös katkee siinä. IDEOITA?? kulutuskin on tuon vian ollessa päällä n.2l enemmän :( Tohon pitäs vaihtaa imusarjan tiivisteet kun suhisee todella kovin oikealta puolelta, senkään en usko tuota oiretta tekevän koska aktivoituu ja katkee niin tarkasti tossa tietyssä vauhdissa. Oire on yleensä päällä n.2-10km, mutta aina käynnistyksen jälkeen kuitenkin..
    BMW E61 530i M-Sport -05

    BMW E38 740i -98 EX
    BMW E53 X5 4.4 -00 EX
    BMW E36 cabrio -94 EX
    BMW E39 528i touring -97 EX
    BMW E38 728i -97 EX
    BMW E30 323tic -84 EX
    BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
    BMW E34 535i -88 EX
    BMW E34 520i 2.3l -90 EX
    +n.10muuta BMW:tä

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      #3
      Korjaa nyt ne imuvuodot ihan ensimmäisenä. Ne voi aiheuttaa mitä ihmeellisempiä ongelmia.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by bmwph View Post

        Tohon pitäs vaihtaa imusarjan tiivisteet kun suhisee todella kovin oikealta puolelta, senkään en usko tuota oiretta tekevän koska aktivoituu ja katkee niin tarkasti tossa tietyssä vauhdissa. Oire on yleensä päällä n.2-10km, mutta aina käynnistyksen jälkeen kuitenkin..
        Imuvuoto, eli korjaa ihan ensimmäisenä ne.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Tuon näkis tosiaan helposti tyhjäkäyntimoottorin korjausarvostakin. Jos on korjaus miinusta niin paljon kuin menee ja silti kulkee, niin ilmaa pääsee koneeseen ja paljon. Seuraavaksi iskee mäntäpistiäinen jos ei ole jo.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • bmwph
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 350
            • Lappeenranta

            #6
            Originally posted by Morkai View Post
            Tuon näkis tosiaan helposti tyhjäkäyntimoottorin korjausarvostakin. Jos on korjaus miinusta niin paljon kuin menee ja silti kulkee, niin ilmaa pääsee koneeseen ja paljon. Seuraavaksi iskee mäntäpistiäinen jos ei ole jo.
            Ei näytä autocomi tota tyhjäkäyntimoottorin korjausarvoa. Lambda arvoja oon miettiny kun Lohko1 on joutokäynnillä n.70-90v ja kierroksilla käy 180v ja sit taas lohko2 pyörii siinä -0.15-0.28v. Eikös lohko1 ole oikea puoli? oikealta puolelta imusarjan puolivälissä kuuluu todella voimakas suhina..
            BMW E61 530i M-Sport -05

            BMW E38 740i -98 EX
            BMW E53 X5 4.4 -00 EX
            BMW E36 cabrio -94 EX
            BMW E39 528i touring -97 EX
            BMW E38 728i -97 EX
            BMW E30 323tic -84 EX
            BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
            BMW E34 535i -88 EX
            BMW E34 520i 2.3l -90 EX
            +n.10muuta BMW:tä

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by bmwph View Post
              Ei näytä autocomi tota tyhjäkäyntimoottorin korjausarvoa. Lambda arvoja oon miettiny kun Lohko1 on joutokäynnillä n.70-90v ja kierroksilla käy 180v ja sit taas lohko2 pyörii siinä -0.15-0.28v. Eikös lohko1 ole oikea puoli? oikealta puolelta imusarjan puolivälissä kuuluu todella voimakas suhina..
              Vaihda ne tiivisteet nyt suht äkkiä ennenkuin männät sulavat.

              Comment

              • bmwph
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 350
                • Lappeenranta

                #8
                nyt on imusarja pöydällä pystyykö tota huohotinventtiiliä testata millään että onko kalvo ehjä tai muuta häikkää? vai onko ainut vaihtoehto purkaa näkyviin se kalvo?
                BMW E61 530i M-Sport -05

                BMW E38 740i -98 EX
                BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                BMW E36 cabrio -94 EX
                BMW E39 528i touring -97 EX
                BMW E38 728i -97 EX
                BMW E30 323tic -84 EX
                BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                BMW E34 535i -88 EX
                BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                +n.10muuta BMW:tä

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Vaihda se vaan suosiolla nyt kun imusarja on pöydällä. Nyt se on todella helppo vaihtaa, mutta autossa paikallaan hankala.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by bmwph View Post
                    nyt on imusarja pöydällä pystyykö tota huohotinventtiiliä testata millään että onko kalvo ehjä tai muuta häikkää? vai onko ainut vaihtoehto purkaa näkyviin se kalvo?
                    Kalvohan siitä halkeaa eli jos sen otat auki niin näkee ihan silmillä.

                    Tosin ei ole niin arvokas etteikö voisi tuossa samalla vaihtaa.

                    Comment

                    • bmwph
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 350
                      • Lappeenranta

                      #11
                      eipä hävinny tuo huutamisongelma imusarjan tiivisteillä :( taitaa olla ihan peruskohina mitä toi imusarja pitää kun suojan nostaa pois koska voimakas kohina kuuluu vieläkin. huomenna pitäs tulla se huohorinventtiili ni pääsee laittaa senkin. Mut toi ongelma on kyllä jännä kun rauhallisesti lähtee liikkeelle niin kierrokset nousee heti kun menee yli 20km/h tunnissa ja laskee kun vauhti tippuu alle sen. Tuntuu joltain sähkövialta mieluummin. Alkaa jo vituttaa ihan oikeesti :(
                      BMW E61 530i M-Sport -05

                      BMW E38 740i -98 EX
                      BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                      BMW E36 cabrio -94 EX
                      BMW E39 528i touring -97 EX
                      BMW E38 728i -97 EX
                      BMW E30 323tic -84 EX
                      BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                      BMW E34 535i -88 EX
                      BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                      +n.10muuta BMW:tä

                      Comment

                      • bmwph
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 350
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by bmwph View Post
                        Ei näytä autocomi tota tyhjäkäyntimoottorin korjausarvoa. Lambda arvoja oon miettiny kun Lohko1 on joutokäynnillä n.70-90v ja kierroksilla käy 180v ja sit taas lohko2 pyörii siinä -0.15-0.28v. Eikös lohko1 ole oikea puoli? oikealta puolelta imusarjan puolivälissä kuuluu todella voimakas suhina..
                        Lambda-arvo selvisi testeriherjaksi Eli lambda-arvoissa ei ole mitään ongelmaa, auto com testeri päätti vain antaa tuollaiset arvot

                        Ja tohon kierrosten nousuunkin tuli sellasta edistystä että kun auton käynnistää ja antaa käydä tyhjäkäynnillä muutaman minuutin niin ei tee sitä, mut mikäs tässä pitää käynnistäessä sitä kohisevaa ääntä kun käynnistää ja sitten hetkenpäästä hiljenee?
                        BMW E61 530i M-Sport -05

                        BMW E38 740i -98 EX
                        BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                        BMW E36 cabrio -94 EX
                        BMW E39 528i touring -97 EX
                        BMW E38 728i -97 EX
                        BMW E30 323tic -84 EX
                        BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                        BMW E34 535i -88 EX
                        BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                        +n.10muuta BMW:tä

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by bmwph View Post
                          mut mikäs tässä pitää käynnistäessä sitä kohisevaa ääntä kun käynnistää ja sitten hetkenpäästä hiljenee?
                          Tekeekö ainoastaan kylmäkäynnistyksessä,vai pitääkö kohinaa myös lämpimänä/kuumana?

                          Comment

                          • bmwph
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 350
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Tekeekö ainoastaan kylmäkäynnistyksessä,vai pitääkö kohinaa myös lämpimänä/kuumana?
                            No joo kylmänä aina, mut myös joskus lämpösenä pitää kierrokset hieman alle tonnissa ja hetken päästä putoo sinne normaaliin..
                            BMW E61 530i M-Sport -05

                            BMW E38 740i -98 EX
                            BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                            BMW E36 cabrio -94 EX
                            BMW E39 528i touring -97 EX
                            BMW E38 728i -97 EX
                            BMW E30 323tic -84 EX
                            BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                            BMW E34 535i -88 EX
                            BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                            +n.10muuta BMW:tä

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Vaikuttaako lumihiutale nappula käyntiin?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎