Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -01 520 täristää käynnistäessä kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ADiJA
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 245
    • Varkaus

    E39 -01 520 täristää käynnistäessä kylmänä

    Eli auto oli ajamatta noin viikon jonka jälkeen käynnistin niin alkoi täristää ja tuntui ettei käy kaikilla sylintereillä. Syttyi myös keltainen moottorin varoitusvalo eli päästäarvoissa vikaa. Luin viivakoodit ja ne sanoivat että Cylinder 4 misfiring during warmup ja sama 6 sylinteristä. Nollasin virhekoodit ja käynnistin uudestaan niin toimi normaalisti. Samaa tärisemistä tapahtunut myös pari kertaa aiemmin jos auto seissyt käyttämättä, mutta varoitusvaloa ei ole ennen syttynyt.

    Missä vika? Imuvuotoja? Tulpat vaihtoon?
    Last edited by ADiJA; 15-05-2014, 21:59.
    Ex:
    Maxda 626 -99
    Opel Astra GTC -05

    NYT:
    BMW e39 520i -01
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    #2
    Rupeaa tuntumaan , että tämä on bensa E39:sien ominaisuus eikä vika , kun nämä laitteet ikääntyvät niin , vastaavanlaisia ongelmia on aika monilla

    , jos on paljon fyffeä ylimääräistä rakennella , niin lottoarvonnalla , vanos-tiivisteet,polttoainesuodatin,maffi, ja disan vaihdolla sulkee pois aikamonta vikakohdetta . jos taas tilanne niin kun itsellä että sitä massia ei liiaksi ole , niin meisseli käteen ja purkamaan pellin alta rompetta pois että pääsee tarkistamaan kaikki mahdolliset letkut ja putket onko niissä haurastumia , varsinkin nämä 3-4milliset letkut on aika valmiita kun autolla ikää yli 10 vuotta .

    ja tosiaan tuo moottorivalon syttyminen ja vikakoodit puolat nro se ja se , ei kerro varsinaista syytä , kertoo sinulle vain sen hetken tilanteen että tietyt pytyt ei lähde tulille .

    Itselläni parani auto entiselle kun vaihdoin egr-venttiilin kumiletkut aina imusarjalle asti , vielä on projektissa ottaa koko imusarja vekeen ja vaihtaa tiivisteet + imusarjan alla taitaa olla vielä joku alipaine letku , mikä on varmasti myös ehtoo puolella

    tsemppiä

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1835
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by jannnu78 View Post
      Rupeaa tuntumaan , että tämä on bensa E39:sien ominaisuus eikä vika , kun nämä laitteet ikääntyvät niin , vastaavanlaisia ongelmia on aika monilla
      Nimenomaan ei ole mikään ominaisuus joka vaan pitäisi sietää, vaan kyllä epätasainen käynti on aina merkki jostain viasta, jonka saa korjaamalla pois.

      Se, että suuri osa E39:eista tärisee on vain osoitus siitä, että kulkunevot ovat ajautuneet piittamattomien lipishattujen kynsiin (ajetaan niin kauan ku jotenkuten kulkee ja kumi palaa, huollot ja korjaukset on vaan turhaa rahanmenoa)

      Osia ei kannata alkaa vaihdella kokeiluperiaatteella, vaan esim imuvuotoja voi etsiä ensin vaikkapa starttipilotilla ja uusii vaan sen osan joka vuotaa.
      Last edited by Havis; 16-05-2014, 11:20.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • jannnu78
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 150
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Nimenomaan ei ole mikään ominaisuus joka vaan pitäisi sietää, vaan kyllä epätasainen käynti on aina merkki jostain viasta, jonka saa korjaamalla pois.

        Se, että suuri osa E39:eista tärisee on vain osoitus siitä, että kulkunevot ovat ajautuneet piittamattomien lipishattujen kynsiin (ajetaan niin kauan ku kulkee, huollot ja korjaukset on vaan turhaa rahanmenoa)
        Sarkasmia sarkasmia mutta joo olet Havis oikeassa .

        Mun mielestäni monen auton elinkaari menee niin , että kuka auton ostaa uutena , vetää sillä sen 3-4 vuotta ja tekee määräaikaishuollot , mutta ei mitään muuta ylimääräistä , sitten se menee 2 käyttäjälle , joka ei enää viitsi huoltaa autoa niin huolella , eikä toki tässä kohtaa autossa vielä isoja vikoja ole päälläkään ( alle 150.000tkm ajettuna )

        tässä kohtaa kun auto menee 3 käyttäjälle monesti ajettu jo 175-195.000tkm tässä kohtaa rupeaa alkamaan vikoja tulla , ja joku jaksaa sitten tätä vikakierrettä lompakon paksuuden/hermojen mukaan , tai sitten laittaa auton kiertoon , sitten auton ostaa 4 käyttäjä "minä " joka haluaa nimenomaan E39 eikä näe muita vaihtoehtoja sen hiljasuuden.ajo-ominaisuuksien takia , ja ottaa viat vastaan ja laittelee pikkuhiljaa kampetta kuntoon .

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by jannnu78 View Post
          Mun mielestäni monen auton elinkaari menee niin , että kuka auton ostaa uutena , vetää sillä sen 3-4 vuotta ja tekee määräaikaishuollot , mutta ei mitään muuta ylimääräistä , sitten se menee 2 käyttäjälle , joka ei enää viitsi huoltaa autoa niin huolella , eikä toki tässä kohtaa autossa vielä isoja vikoja ole päälläkään ( alle 150.000tkm ajettuna )

          tässä kohtaa kun auto menee 3 käyttäjälle monesti ajettu jo 175-195.000tkm tässä kohtaa rupeaa alkamaan vikoja tulla , ja joku jaksaa sitten tätä vikakierrettä lompakon paksuuden/hermojen mukaan , tai sitten laittaa auton kiertoon , sitten auton ostaa 4 käyttäjä "minä " joka haluaa nimenomaan E39 eikä näe muita vaihtoehtoja sen hiljasuuden.ajo-ominaisuuksien takia , ja ottaa viat vastaan ja laittelee pikkuhiljaa kampetta kuntoon .
          Melko hyvin paikkansa pitävä kuvaus Poikkeuksena ne onnelliset autot, jotka heti päätyvät pitkäikäisille omistajasuhteille (pidetään kuin omaa, ja säästetään jälkipolville). Mutta valittettavasti näitä on häviävän pieni vähemmistö.
          Last edited by Havis; 16-05-2014, 13:51.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • jannnu78
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 150
            • Tampere

            #6
            Lueppa Adija tältä forumilta tuo ketju : E39 520iA touring 2002 tyhjäkäynti kylmänä löytyy tältä samalta sivulta , kun skrollaat sivua vähän alaspäin

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎