e39 530d sammuilee..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zamppe
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 31
    • Pori

    e39 530d sammuilee..

    Apua kaivattais.. Elikkä auto on vm.99 530d manuaali, mittarissa 290tkm.
    Ongelmana semmonen että auto sammuu kuin seinään täyskiihdytyksessä. Eli ykkösellä kyllä pystyy kiihdyttämään loppuun, mutta kakkosella kun painaa kaasun pohjaan alle 3000rpm, niin auto sammuu. Jos taas kiihdyttää kevyesti yli 3000rpm niin pystyy taas lapun painamaan lattiaan. Eli alaväännöillä sammuu kun kone joutuu tositoimiin. :think

    Inpalla katottu suuttimien korjausarvot ja ohivuodot mitattu, oli molemmat arvoissaan. Ja vikamuistissa ei ollut kuin nokka-akselin anturi, ja senhän ei pitäisi vaikuttaa lennosta sammumiseen.. Eikö tämä vika sitten jää muistiin kun virrat katkaistaan ja auto käynnistyy normaalisti?

    Sitten kävi pikku onnettomuus, kun vasen moottorin tukikumi petti, niin kone pääsi putoomaan reilusti alaspäin. Onko tämä voinut hajottaa jonkun anturin tms?

    Vastauksia kaivattais nopeesti että sais auton rokkaamaan niinkuin pitää.
    Last edited by Zamppe; 24-05-2014, 03:34.
    530D e39 Schwarz ll -99

    www.pt-rengas.fi
  • Japeli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 45
    • Salo

    #2
    hups väärään threadiin kirjoittelin. Poistettu...
    Last edited by Japeli; 23-05-2014, 14:32.
    Faktoilla ei ole merkitystä.
    - George W. Bush

    Comment

    • Zamppe
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 31
      • Pori

      #3
      Eikö minkään näköstä vikabingoa saada aikaiseksi??

      Olisko väsähtänyt korkeapainepumppu tai siirtopumppu mahdollinen kiusantekijä?
      530D e39 Schwarz ll -99

      www.pt-rengas.fi

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #4
        Et katsonut suuttimen korjausarvojen tarkistuksen yhteydessä siirto ja railpainetta?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Zamppe
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 31
          • Pori

          #5
          Katsoin, mutta en nyt muista yhtään mitä paineet oli. Pitää nyt taas inpalla tutkia kun ehtii.

          Paljonkos se rail paine nyt pitikään olla tyhjäkäynnillä?
          530D e39 Schwarz ll -99

          www.pt-rengas.fi

          Comment

          • Zamppe
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 31
            • Pori

            #6
            Joo, vähän päivitystä kun tänään tuli taas inpalla kikkailtua.
            Nokka-akselin anturi vaihdettu, nyt käynnistyy aina, mutta edelleen sammuu ajosta, kuten arvata saattoi.

            Rail paine näyttäää 0 bar virrat päällä, kun siirtopumppu ei pyöri. Kun siirtopumppu surisee sen 60sek, niin näyttää rail paine 10,42 bar.
            Tyhjäkäynnillä 296 bar paikkeilla. Eli vähän alhainen(kö) ?

            Siirtopumppu ilmeisesti ok, kun tyhjäkäynnillä paineet 3.63, ja virrat päällä pumpun surratessa 3.53.

            Lisäksi oli nyt yks vikakoodi muistissa:
            Rail pressure plausibility

            Mitä mahtaa tarkoittaa? Putsasin Rail paine-anturin kontaktipinnat elektroniikan puhdistajalla, mutta ei vaikutusta..
            530D e39 Schwarz ll -99

            www.pt-rengas.fi

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #7
              Kun sammuu kiihdytyksessä ei noilla tyhjäkäynti paineilla ole paljoa merkitystä. Paljonko on paineet kun kaasu on pohjassa? Vikakoodi viittaa juuri ongelmaan rail paineissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Zamppe
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 31
                • Pori

                #8
                Enpä saanut sitä katottua, kun yksin touhusin. Mutta onko silläkään merkitystä paikallaan kaasutellessa, kun silloin ei ongelmaa ole..?

                Voiko toi paine-anturi mitenkään liittyä tähän ongelmaan, vai onko vika nyt sitten kp pumpussa?

                ilmanmassa näytti olevan aika korkeella, ja siitä myös yksi vikakoodi muistissa. Tuskin kuitenkaan liittyy tähän ongelmaan mitenkään..
                530D e39 Schwarz ll -99

                www.pt-rengas.fi

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #9
                  Ne rail paineet pitäisi katso tilanteessa kun ongelma on päällä (kun kiihdytät kaasupohjassa). Onnistuu yksinkin kun hankit jatko usb-johdon ja pistät softan tallentamaan ruudun tapahtumat tai sitten lataat Teston, niin se piirtää kivat käyrät.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Zamppe
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2012
                    • 31
                    • Pori

                    #10
                    Tässä nyt vielä se vikakoodi:

                    The nicest place on the internet is here for you: inspiration, community, creativity, art, passion, and a heaping scoop of weirdness await you. Join for free.


                    En tiiä näkyykö, kun puhelimella laitoin..
                    530D e39 Schwarz ll -99

                    www.pt-rengas.fi

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      #11
                      Nuo paineet on kierroslukuun nähen auttamattoman alhaiset. Ootko ohivuodot mitannu? Joko suuttimet tai joku muu vuotaa reilusti tai Korkeapainepumppu tiensä päässä.

                      Edit. Olihan ne vuodot mitattu.
                      Eikä vuoda mistää muualta??
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • Zamppe
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 31
                        • Pori

                        #12
                        Mittailinpas tänään suuttimien ohivuodot uudestaan, kun auto lakkas käynnistymästä taas lämpösenä. Ja kappas, sielläpä näytti nelosen suutin vuotavan oikeen reilusti.

                        Tais siis vihdoin löytyä ongelmaan ratkaisu, suutin lähtee huoltoon toivottavasti jo tällä viikolla.
                        530D e39 Schwarz ll -99

                        www.pt-rengas.fi

                        Comment

                        • Zamppe
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 31
                          • Pori

                          #13
                          Jees, auto tuli tosiaankin kuntoon 4 pytyn suuttimen huollolla. Nyt taas ajeltu melkeen 2tkm ilman ongelmia.

                          Voin kyllä suositella Autosähkö ja dieselhuolto Häkkistä. Homma toimii ja hinta kohdallaan!
                          530D e39 Schwarz ll -99

                          www.pt-rengas.fi

                          Comment

                          • Nepo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 92
                            • oulu

                            #14
                            Originally posted by Zamppe View Post
                            Jees, auto tuli tosiaankin kuntoon 4 pytyn suuttimen huollolla. Nyt taas ajeltu melkeen 2tkm ilman ongelmia.

                            Voin kyllä suositella Autosähkö ja dieselhuolto Häkkistä. Homma toimii ja hinta kohdallaan!
                            Paljon kustansi?
                            730da, 99
                            Ex 530da, 99
                            530da, 01

                            Comment

                            • Zamppe
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 31
                              • Pori

                              #15
                              Suuttimen huolto/korjaus hiukan päälle 200e.
                              530D e39 Schwarz ll -99

                              www.pt-rengas.fi

                              Comment

                              Working...
                              X