Eli mistähän tämä volina voisi olla lähtöisin, mielestäni kyseisissä nopeuksissa kuuluu selvä voivotus/volina kun veto on päällä. Ihmettelen vaan, että joko se perä näistäkin vehkeistä voivottaa?? 60 ja + vauhdissa ääni häviää, vetoakselit olisi halvemmat vielä uusia kuin koko perä... Ääntä ei minun mielestä vielä viime syksynä juuri ollut eli on talven aikana alkanut todella häiritsemään! mm. Hemillä varmaan voisi olla jotakin käsitystä asiasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e-39 voivotus takaako 20-60km/h?
Collapse
X
-
Voisiko todella olla laakerista kaikki kiinni? vasen laakeri rahiseekin pikkasen kovemmassa vauhdissa mutta en uskonut volinan aiheutuvan tästä, onkohan jollakin käytännön kokemusta moisesta? Halvinta on kyllä vaihtaa laakeri ja katsoa kuinka käy mutta lisää vaan kommentteja ja ehdotuksia kiitos!-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Olet siis jo laakerissa todennut vian, mutta silti kyselet täällä, että missä vois olla vika?
Korjaa nyt vaan se laakeri ekaksi, ja jos ei sillä parane, niin katsotaan sitten uudestaan.
Laakereita noihin vaihdetaan koko ajan, periä ja vetareita ei juuri koskaan. Jos haluat varmuuden asiasta, niin kyllä ne korjaamolla kertoo noin 5 min. tarkastuksen jälkeen oman mielipiteensä. Ei siihen mitään voodoopappia tarvita sanomaan, onko sulla laakeri paskana vai ei.Last edited by Bullitt; 08-02-2005, 19:28.
Comment
-
-
Originally posted by BullittOlet siis jo laakerissa todennut vian, mutta silti kyselet täällä, että missä vois olla vika?
Korjaa nyt vaan se laakeri ekaksi, ja jos ei sillä parane, niin katsotaan sitten uudestaan.
Laakereita noihin vaihdetaan koko ajan, periä ja vetareita ei juuri koskaan. Jos haluat varmuuden asiasta, niin kyllä ne korjaamolla kertoo noin 5 min. tarkastuksen jälkeen oman mielipiteensä. Ei siihen mitään voodoopappia tarvita sanomaan, onko sulla laakeri paskana vai ei.
Comment
-
-
No suokaa anteeksi tyhmyyteni, mutta voin perustella tätä sillä, että aikoinaan vaihdoin vastaavan äänen vuoksi e-30:iin laakerit taakse, perän kolme kertaa (eri perää kokeiltiin), laatikon ja kardaanin! Tämän jälkeen oli todettava että ääni todella tuli vetareista kun ei enää muuta jäänyt jäljelle vaihdettavaksi, kylläkin myin auton vitutuksissa pois kaiken tämän remontoinnin jälkeen. Joten tästä syystä kyselin tyhmiä kysymyksiä skeptisesti!-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Älä muuta sano...ja varsinkin jos/kun "volinaa" kuuluu vain veto päällä, ei pyöränlaakeri ole itsestäänselvyys äänen aiheuttajaksi. Nämä ovat aina hieman kinkkisiä siksi että vika lopulta selviää vain osia vaihtamalla. Pytäisi vain osata veikata äänilähde ekasta arvauksesta oikein. Periaatteessa tuo moottorijarrutuksella ja vetopäällä kuuluva "volina" viittaisi enemmänkin vetopyörästön tai jonkin vetonivelen vikaan, vaikkakin peräviat näissä on suhteellisen harvinaisia? Onko perässä öljyä? Oletko varma että se "rohina" mikä kuuluu rengasta tunkinpäällä pyörittäessä ei kuulu jarruista tai käsijarrukenkien laahaamisesta? Onko takapyörässä väljyyttä tai muuttuuko ääni mutkissa ja mihin suuntaan käännettäessä?Last edited by Hemi; 08-02-2005, 22:15.
Comment
-
-
Originally posted by aapokEli mistähän tämä volina voisi olla lähtöisin, mielestäni kyseisissä nopeuksissa kuuluu selvä voivotus/volina kun veto on päällä. Ihmettelen vaan, että joko se perä näistäkin vehkeistä voivottaa?? 60 ja + vauhdissa ääni häviää, vetoakselit olisi halvemmat vielä uusia kuin koko perä... Ääntä ei minun mielestä vielä viime syksynä juuri ollut eli on talven aikana alkanut todella häiritsemään! mm. Hemillä varmaan voisi olla jotakin käsitystä asiasta?
Jos kyseessä olisi pyörän laakeri,niin eikö tuo ääni kuuluisi veto päällä/löysättäessä melko tasaisesti noilla ilmoittamallasi nopeuksilla.
Jos taas kyseessä on sellainen muutuva jollotus vedätys/hidastus tilanteiden mukaan,lienee kyse itse voimansiirrosta.Esim. kun (kuluneen) perän hammaskosketus muuttuu hampaiden "vetopuolelta" "jarrutuspuolelle" tai kyseisessä tilanteessa kuluneet laakerit resonoi/jyrrää perässä tai murroksissa.Jos perässä on ollut väärät tai huonot öljyt ehkäpä liian vähänkin,niin sieltäkin voi alkaa syytä hakea.
Comment
-
-
Mittarissa 216tkm, liekkö kesävanteet syöny laakereita... Peräöljyt vaihdettu 10tkm sitten, mobil vs500 tai 600 en muista varmaksi. pitänee ensiksi vaihtaa pyöränlaakeri, vaikken sillä usko muiden kuin rohinan lähtevän.-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
pyöränlaakeri
Tullut useampi noita vaihdatettua.
Kaikissa tapauksissa jurnutusääni on muuttunut RADIKAALISTI riippuen ajaako suoraan vai kaartaako oikeaan/vasempaan.
ja sama onko veto päällä tai ei.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
voivatus
Originally posted by HemiÄlä muuta sano...ja varsinkin jos/kun "volinaa" kuuluu vain veto päällä, ei pyöränlaakeri ole itsestäänselvyys äänen aiheuttajaksi. Nämä ovat aina hieman kinkkisiä siksi että vika lopulta selviää vain osia vaihtamalla. Pytäisi vain osata veikata äänilähde ekasta arvauksesta oikein. Periaatteessa tuo moottorijarrutuksella ja vetopäällä kuuluva "volina" viittaisi enemmänkin vetopyörästön tai jonkin vetonivelen vikaan, vaikkakin peräviat näissä on suhteellisen harvinaisia? Onko perässä öljyä? Oletko varma että se "rohina" mikä kuuluu rengasta tunkinpäällä pyörittäessä ei kuulu jarruista tai käsijarrukenkien laahaamisesta? Onko takapyörässä väljyyttä tai muuttuuko ääni mutkissa ja mihin suuntaan käännettäessä?
Nii ja pikkase vituttaa kun auto kuitennii nuin uusi vaikka paljo on keretty ajella mut pitäshän saksalaisen kestää, mitään muuta ongelmaa ei oo ollu kun tämä ääntely syndrooma. Muuten kyllä täys kymppi toimivuudelleLast edited by nevas; 09-02-2005, 20:25.
Comment
-
Comment