Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D ahdot kateissa ja tyhjäkäynti kylmänä täristää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hene-82
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 14
    • kuopio

    e39 530D ahdot kateissa ja tyhjäkäynti kylmänä täristää..

    Auto on 2001 vakio 530d manual ja tehot nyt on hukassa.

    Parin viikon sisällä alkanu oireilemaan sillein että lätkä tiskissä 1 ja 2 vaihteella en saa ahtoja yli 0.6 nousemaan ja kolmosellakin vaan ~4000rpm kieroksilla 0.8-0.9 vitosella 150km/h alkaa olemaan se 1.1bar. Tosin moottorin ollessa kylmä niin sillon taitaa ahdot nousta paremmin kun on vetojakin erilailla. En oo kyllä ihan varma, pitää päivällä nyt seurata vähän taremmin tuota käyttäytymistä..

    Tosin kylmänä ollessa tyhjäkäynti täristää ihan niinku tyhjäkäynin kierokset olis alemmat kuin lämpimänä ja sen oikeestaan vaan huomaa kun istuu autossa. Ulkona kuulostaa normaalilta ja moottori silmämääräisesti käy tasasesti. Lämpimänä moottori käy ihan normaalisti tyhjäkäyntiä myös sillon kun istuu ite autossa

    Koitin tuota foorumia vähä lueskella ja tuli sitten mieleen käyttää maffin piuhan irti ja heitin pikkulenkin mut en huomannut oikeestaan mitään eroo. Oisko se vika siinä sit? Vai joko on turbo menny, ei tietoo koska vaihdettu ja mittarissa on vasta 440tkm. Taidan päivällä käydä ton egr:n purkamassa.
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    #2
    Suuttimessa vikaa? Minulta voisi löytyä käypäinen MAF kokeiltavaksi jos Siilissä käyntiä.

    Comment

    • Hene-82
      Newbiemmer
      • Apr 2005
      • 14
      • kuopio

      #3
      Originally posted by Mikkomies84 View Post
      Suuttimessa vikaa? Minulta voisi löytyä käypäinen MAF kokeiltavaksi jos Siilissä käyntiä.
      Ostaessa puoltoistavuotta sitten se kävi viidellä, 1 suuttimen liitos oli huono.
      On aika paljon siilissä käyntiä, välillä ajelen päivittäin ohi. Voishan sitä kokeilla jos siinä MAFissa vika.

      Comment

      • Hene-82
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 14
        • kuopio

        #4
        Kävin kattoo egr ja kaikki letkut turbon puolelta ja imuaatsin alta ja oli ok.. MAFin otin irti ja putsasin kontakti sprayllä niin nyt vähän paremmin pelaa. Pitää kokeilla toisella.. Piuha irti ei suurta eroo.. Kakkosella 4000rpm saa 0.9bar ahdot. Hitaasti nostaa.. Ykkösellä vaan sitä 0.4-0.6 neki korkeilla kieroksilla..
        Motonetissä uus maksaa 140€ muistaakseni ja on bosch.

        Mikkomies oisitko milloin tavoitettavissa?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎