Eli meikäläisellä käyttiksenä tommonen 525tds -98 automaatti bemari. Pari viikkoo sit päästi loota öljyt pihalle kun lauhduttimen putki sano sopimuksensa irti, noh, huomasin homman onnesta ajoissa ja vedin sivuun heti kun alko öljy vana tuleen perässä. Samaan aikaan kun öljyä alko tihkuun, niin mittaristossa sytty info valo. Noh, putki vaihdettiin, mutta laatikkoon jäi vikatila päälle, käytin auton vikakoodin luvussa, ja laatikosta antoi vikakoodia jossa luki ''tuntematon signaali, pysyvä vika'' eikä sitä pystyny poistaan / nollaan, pari tuntia koitti mekaanikko sitä pois saada mutta tuloksetta. joten nyt aattelin viä kysästä, että onko kellään ideoita että millä keinolla sen sais pois vikatilasta, alkaa toi pelkällä 2-vaihteella ajo kyllästyttään..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525tds vaihteisto vikatilassa
Collapse
X
-
vieläki on vaihteisto asia epäselvä, laitoin automaatin kesäkuun alussa seisoon ja ostin manuaalina samanlaisen tilalle.. mutta pitäs toi automaattikin kuntoon saada.. käytin auton eilen pitkästä aikaa vikakoodin luvussa eri paikassa ja sieltä löytyi laatikosta useampi vikakoodi: gearbox input speed, speedsignal-out, voltage suply to eds and mv, stall speed monitoring, speed monitoring, sit kun noi nollattiin ja lähdin huristeleen kohti kotia niin ensimmäiset 5km loota pelas taas normaalisti. oiskohan sieltä joku anturi hajonnut samalla kun tuli öljyt pihalle? tarviikohan noi anturit öljyä toimitaseen, tosin ajoin kyllä heti sivuun kun öljy vanaa alko perässä tulemaan ettei kyllä kuivanakaan ehtinyt pyöriin... oisko ehdotuksia missä vikaa.. liittimet ja johdot käyty myöskin läpi huolella.
Comment
-
Comment