Tänään siis ilmaantui outo ja ärsyttävä ongelma -03 525:seen. Menin siis tankille kun bensan merkkivalokin sattui jo syttymään. Tankkasin normaalisti niinkuin ennenkin (98), ja lähdin jatkamaan. Huoltoaseman pihasta ajoin n.20m liikennevaloihin. Valojen vaihduttua vihreiksi lähdin kiihdyttämään, mutta auto alkoikin selvästi nykimään. Tasakaasulla nykimistä ei välttämättä huomaa, mutta vähänkin kiihdyttäessä nykiminen alkaa ja auto tuntuu tehottomalta. Välillä auto jo hyytyi niin että jouduin pysähtymään levikkeelle. Paikallaan kaasuttaessa auto ottaa kierroksia suht normaalisti. Mistähän mahtaa tällainen vika johtua? Liekkö sattumaa vai mitä kun ongelma ilmaantui heti tankkauksen jälkeen, aiemmin ei ole tälläistä sattunut ja ennen tankkausta toimi ihan normaalisti. Tuli jo mieleen, että oisko vettä päässyt tankkiin?
e39 nykiminen tankkauksen jälkeen
Collapse
X
-
Originally posted by ezaa View PostTänään siis ilmaantui outo ja ärsyttävä ongelma -03 525:seen. Menin siis tankille kun bensan merkkivalokin sattui jo syttymään. Tankkasin normaalisti niinkuin ennenkin (98), ja lähdin jatkamaan. Huoltoaseman pihasta ajoin n.20m liikennevaloihin. Valojen vaihduttua vihreiksi lähdin kiihdyttämään, mutta auto alkoikin selvästi nykimään. Tasakaasulla nykimistä ei välttämättä huomaa, mutta vähänkin kiihdyttäessä nykiminen alkaa ja auto tuntuu tehottomalta. Välillä auto jo hyytyi niin että jouduin pysähtymään levikkeelle. Paikallaan kaasuttaessa auto ottaa kierroksia suht normaalisti. Mistähän mahtaa tällainen vika johtua? Liekkö sattumaa vai mitä kun ongelma ilmaantui heti tankkauksen jälkeen, aiemmin ei ole tälläistä sattunut ja ennen tankkausta toimi ihan normaalisti. Tuli jo mieleen, että oisko vettä päässyt tankkiin?Bmw 316 E30 -88
-
-
Tänään asiaa vähän tutkineena, tyhjäkäynnillä auto käy normaalisti. Kiihdyttäessä auto alkaa nykimään vajaan 2000 kierroksen tiennoilla, eikä oikein tahdo yli kahden tonnin mennä kun alkaa pätkimään niin paljon. Tänään pitäisi vielä reilun 100km pätkä ajaa, saa nähdä pääseekö perille. Pitää huomenna viedä piuhan päähän niin jospa se siitä alkaisi selvitä.
Comment
-
-
Ettei vaan kondensiovettä olisi imaissut bensaletkuihin..Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
Originally posted by ezaa View PostTänään asiaa vähän tutkineena, tyhjäkäynnillä auto käy normaalisti. Kiihdyttäessä auto alkaa nykimään vajaan 2000 kierroksen tiennoilla, eikä oikein tahdo yli kahden tonnin mennä kun alkaa pätkimään niin paljon. Tänään pitäisi vielä reilun 100km pätkä ajaa, saa nähdä pääseekö perille. Pitää huomenna viedä piuhan päähän niin jospa se siitä alkaisi selvitä.
Comment
-
-
Voi hyvinkin olla, että sait vettä tankatessa. Ei ole mitenkään harvinaista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ongelman selittäisi täysin kyllä se että tankatussa aineessa on jotain häikkää.
Otitko täyden tankin? jos et, niin käyppä tankkaamassa jossain muualla tankki täyteen. Voiskohan sekaan laittaa vielä jotain näitä fuel flusher tms aineita, en oikein osaa varmaks sanoa.
Teoriassa jos aikaa ja tarmoa riittäisi, itse ottaisin tankin tyhjäksi ja laittaisi sinne uutta tavaraa tilalle ja kokeilisin muuttuuko tilanne. Mutta on se vaan melko jumppa.
Jos aine paljastuu syylliseksi, niin kuitin kanssa vaan jakeluyritykseltä korvausvaatimusta rustaamaan.Last edited by Havis; 08-06-2014, 16:25."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mitään vikavaloja ei pala. Suht normaalisti lähtee käyntiin ja tyhjäkäynnillä kone pyörii normaalisti. Käyn kuitenkin huomenna luetuttamassa vikakoodit. Jos on tosiaan vettä mennyt jostain syystä tankkiin, tarvitaanko erityistoimenpiteitä? Tällä hetkellä noin 15 litraa polttoainetta tankissa, voisi kokeilla että tankkaisi tankin täyteen jos se siitä elpyisi.
Comment
-
-
Vikakoodit on nyt luettu ja seuraavat ilmoitukset anto:
E4 Seosvaihtelu (lohko 1)
Poikkeama liian suuri
E3 Seosvaihtelu (lohko 2)
Poikkeama liian suuri
CA Lambdasäätö-vastine (lohko 1)
seos liian laiha
CB Lambdasäätö-vastine (lohko 2)
seos liian laiha
Korjaamoyrittäjä epäili, että todennäköisesti bensan seassa on tullut jotai ylimääräistä. Tänä aamuna auto ei enää meinannut lähteä ollenkaan käyntiin, mutta sain sen verran autoa liikkeelle että pääsin autoa vähän tankkaamaan, jolloin meno vähän virkistyi, mutta pätki edelleen 2000 kierroksen jälkeen. Korjaaja ehdotti nyt ajamaan ja tarkkailemaan jos käynti rupeaisi paranemaan uuden bensan myötä. Jos pätkiminen jatkuu, tyhjennetään lopummalla viikkoa tankki ja vaihdetaan suodatin. Täytyy olla yhteydessä tankkauspaikkaan, mielestäni kulut kuuluvat niille jos tankki joudutaan tyhjentämään heidän pistoolin kautta tulleen roskan/veden seurauksena.
Comment
-
-
Asia mennyt pikkuisen eteenpäin. Soitin huoltoasemalle jolta olin tankannut, ja aseman päällikkö käski soittaa suoraan polttoainetoimittajan neuvontaan. Neuvonnassa virkailija otti tankkauspaikan, ajan ja polttoainelaadun ylös. Ottavat kuulema välittömästi näytteet huoltoaseman tankista. Asian selvittämistä hankaloittaa kuulema se, että olen tankannut eilen aamulla autoa eri paikasta, jotta pääsin edes korjaamolle asti. Siksi minun autosta ei kannata enää näytettä kuulema ottaa. Ottivat vielä eilisen korjaamoyrittäjän yhteystiedot ylös, aikovat kysyä hänen mielipidettä asiaan. Virkailija aikoi laittaa sähköpostia, kunhan näytteen tulokset tulevat. Kyllä rupesi haiskahtamaan siltä, että mahdolliset korjauskustannukset tulevat itseni maksettavaksi. En tiedä pitäisikö tässä nyt ruveta tankkia tyhjentämään vai odotella polttoainetoimittajan vastausta. Onko muilla kokemuksia tämmöisistä sattumista?
Tänään syttyi palamaan myös moottorin vikavalo, auto ei tahdo pysyä käynnissä ja meno tosi vaivalloista. Bemari odottaa nyt korjaamon pihalla jatkotoimenpiteitä.
Comment
-
-
Originally posted by ezaa View PostAsia mennyt pikkuisen eteenpäin. Soitin huoltoasemalle jolta olin tankannut, ja aseman päällikkö käski soittaa suoraan polttoainetoimittajan neuvontaan. Neuvonnassa virkailija otti tankkauspaikan, ajan ja polttoainelaadun ylös. Ottavat kuulema välittömästi näytteet huoltoaseman tankista. Asian selvittämistä hankaloittaa kuulema se, että olen tankannut eilen aamulla autoa eri paikasta, jotta pääsin edes korjaamolle asti. Siksi minun autosta ei kannata enää näytettä kuulema ottaa. Ottivat vielä eilisen korjaamoyrittäjän yhteystiedot ylös, aikovat kysyä hänen mielipidettä asiaan. Virkailija aikoi laittaa sähköpostia, kunhan näytteen tulokset tulevat. Kyllä rupesi haiskahtamaan siltä, että mahdolliset korjauskustannukset tulevat itseni maksettavaksi. En tiedä pitäisikö tässä nyt ruveta tankkia tyhjentämään vai odotella polttoainetoimittajan vastausta. Onko muilla kokemuksia tämmöisistä sattumista?
Tänään syttyi palamaan myös moottorin vikavalo, auto ei tahdo pysyä käynnissä ja meno tosi vaivalloista. Bemari odottaa nyt korjaamon pihalla jatkotoimenpiteitä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTällä ei nyt kyllä taida olla mitään yhteyttä tuohon polttoaineeseen, vaan olisiko asentotunnistin, puola tai imuvuoto?
Polttoainesuodatin tukossa. Bensanpaineet vain 1 barissa, kun normaalisti kuulema kuuluisi olla kolmessa. Huomenna saa uuden suodattimen niin näkee miten tokenee.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOnkohan tankissa jotain hiekkaa tai muuta sarssia?
Comment
-
-
Originally posted by ezaa View PostSitä ei vielä tiedä. Sitä mietittiin korjaajan kansa että tyhjennetäänkö tankki samalla kun suodatin vaihetaan vai annetaanko olla. Tankissa nyt reilu 30 litraa bensaa, josta puolet "uutta". Suodatin ilmeisesti on vielä alkuperäinen, bmw-logolla, eikä huoltokirjassakaan muistaakseni ole siitä mainintaa. Mittarissa 168tkm. Korjaajan mukaan suodattimessa on mukana paineensäädin, joka on myös voinut antautua.
Näkeehän sen tankin kunnon siitä takapenkinalta luukusta?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment