memebuy23buy

e39 nykiminen tankkauksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ezaa
    BTCF Member
    • May 2013
    • 37
    • Pohjois-Pohjanmaa

    e39 nykiminen tankkauksen jälkeen

    Tänään siis ilmaantui outo ja ärsyttävä ongelma -03 525:seen. Menin siis tankille kun bensan merkkivalokin sattui jo syttymään. Tankkasin normaalisti niinkuin ennenkin (98), ja lähdin jatkamaan. Huoltoaseman pihasta ajoin n.20m liikennevaloihin. Valojen vaihduttua vihreiksi lähdin kiihdyttämään, mutta auto alkoikin selvästi nykimään. Tasakaasulla nykimistä ei välttämättä huomaa, mutta vähänkin kiihdyttäessä nykiminen alkaa ja auto tuntuu tehottomalta. Välillä auto jo hyytyi niin että jouduin pysähtymään levikkeelle. Paikallaan kaasuttaessa auto ottaa kierroksia suht normaalisti. Mistähän mahtaa tällainen vika johtua? Liekkö sattumaa vai mitä kun ongelma ilmaantui heti tankkauksen jälkeen, aiemmin ei ole tälläistä sattunut ja ennen tankkausta toimi ihan normaalisti. Tuli jo mieleen, että oisko vettä päässyt tankkiin?
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by ezaa View Post
    Tänään siis ilmaantui outo ja ärsyttävä ongelma -03 525:seen. Menin siis tankille kun bensan merkkivalokin sattui jo syttymään. Tankkasin normaalisti niinkuin ennenkin (98), ja lähdin jatkamaan. Huoltoaseman pihasta ajoin n.20m liikennevaloihin. Valojen vaihduttua vihreiksi lähdin kiihdyttämään, mutta auto alkoikin selvästi nykimään. Tasakaasulla nykimistä ei välttämättä huomaa, mutta vähänkin kiihdyttäessä nykiminen alkaa ja auto tuntuu tehottomalta. Välillä auto jo hyytyi niin että jouduin pysähtymään levikkeelle. Paikallaan kaasuttaessa auto ottaa kierroksia suht normaalisti. Mistähän mahtaa tällainen vika johtua? Liekkö sattumaa vai mitä kun ongelma ilmaantui heti tankkauksen jälkeen, aiemmin ei ole tälläistä sattunut ja ennen tankkausta toimi ihan normaalisti. Tuli jo mieleen, että oisko vettä päässyt tankkiin?
    Aloita vikakoodeista. Voi olla että tuolla tankkauksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mutta koskaanhan ei voi tietää.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • ezaa
      BTCF Member
      • May 2013
      • 37
      • Pohjois-Pohjanmaa

      #3
      Tänään asiaa vähän tutkineena, tyhjäkäynnillä auto käy normaalisti. Kiihdyttäessä auto alkaa nykimään vajaan 2000 kierroksen tiennoilla, eikä oikein tahdo yli kahden tonnin mennä kun alkaa pätkimään niin paljon. Tänään pitäisi vielä reilun 100km pätkä ajaa, saa nähdä pääseekö perille. Pitää huomenna viedä piuhan päähän niin jospa se siitä alkaisi selvitä.

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Ettei vaan kondensiovettä olisi imaissut bensaletkuihin..
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by ezaa View Post
          Tänään asiaa vähän tutkineena, tyhjäkäynnillä auto käy normaalisti. Kiihdyttäessä auto alkaa nykimään vajaan 2000 kierroksen tiennoilla, eikä oikein tahdo yli kahden tonnin mennä kun alkaa pätkimään niin paljon. Tänään pitäisi vielä reilun 100km pätkä ajaa, saa nähdä pääseekö perille. Pitää huomenna viedä piuhan päähän niin jospa se siitä alkaisi selvitä.
          Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syty? Lähteekö käymään ihan normaalisti?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #6
            Voi hyvinkin olla, että sait vettä tankatessa. Ei ole mitenkään harvinaista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1845
              • Kotona/Poissa

              #7
              Ongelman selittäisi täysin kyllä se että tankatussa aineessa on jotain häikkää.

              Otitko täyden tankin? jos et, niin käyppä tankkaamassa jossain muualla tankki täyteen. Voiskohan sekaan laittaa vielä jotain näitä fuel flusher tms aineita, en oikein osaa varmaks sanoa.

              Teoriassa jos aikaa ja tarmoa riittäisi, itse ottaisin tankin tyhjäksi ja laittaisi sinne uutta tavaraa tilalle ja kokeilisin muuttuuko tilanne. Mutta on se vaan melko jumppa.

              Jos aine paljastuu syylliseksi, niin kuitin kanssa vaan jakeluyritykseltä korvausvaatimusta rustaamaan.
              Last edited by Havis; 08-06-2014, 16:25.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • ezaa
                BTCF Member
                • May 2013
                • 37
                • Pohjois-Pohjanmaa

                #8
                Mitään vikavaloja ei pala. Suht normaalisti lähtee käyntiin ja tyhjäkäynnillä kone pyörii normaalisti. Käyn kuitenkin huomenna luetuttamassa vikakoodit. Jos on tosiaan vettä mennyt jostain syystä tankkiin, tarvitaanko erityistoimenpiteitä? Tällä hetkellä noin 15 litraa polttoainetta tankissa, voisi kokeilla että tankkaisi tankin täyteen jos se siitä elpyisi.

                Comment

                • ezaa
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 37
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  #9
                  Vikakoodit on nyt luettu ja seuraavat ilmoitukset anto:

                  E4 Seosvaihtelu (lohko 1)
                  Poikkeama liian suuri

                  E3 Seosvaihtelu (lohko 2)
                  Poikkeama liian suuri

                  CA Lambdasäätö-vastine (lohko 1)
                  seos liian laiha

                  CB Lambdasäätö-vastine (lohko 2)
                  seos liian laiha

                  Korjaamoyrittäjä epäili, että todennäköisesti bensan seassa on tullut jotai ylimääräistä. Tänä aamuna auto ei enää meinannut lähteä ollenkaan käyntiin, mutta sain sen verran autoa liikkeelle että pääsin autoa vähän tankkaamaan, jolloin meno vähän virkistyi, mutta pätki edelleen 2000 kierroksen jälkeen. Korjaaja ehdotti nyt ajamaan ja tarkkailemaan jos käynti rupeaisi paranemaan uuden bensan myötä. Jos pätkiminen jatkuu, tyhjennetään lopummalla viikkoa tankki ja vaihdetaan suodatin. Täytyy olla yhteydessä tankkauspaikkaan, mielestäni kulut kuuluvat niille jos tankki joudutaan tyhjentämään heidän pistoolin kautta tulleen roskan/veden seurauksena.

                  Comment

                  • ezaa
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 37
                    • Pohjois-Pohjanmaa

                    #10
                    Asia mennyt pikkuisen eteenpäin. Soitin huoltoasemalle jolta olin tankannut, ja aseman päällikkö käski soittaa suoraan polttoainetoimittajan neuvontaan. Neuvonnassa virkailija otti tankkauspaikan, ajan ja polttoainelaadun ylös. Ottavat kuulema välittömästi näytteet huoltoaseman tankista. Asian selvittämistä hankaloittaa kuulema se, että olen tankannut eilen aamulla autoa eri paikasta, jotta pääsin edes korjaamolle asti. Siksi minun autosta ei kannata enää näytettä kuulema ottaa. Ottivat vielä eilisen korjaamoyrittäjän yhteystiedot ylös, aikovat kysyä hänen mielipidettä asiaan. Virkailija aikoi laittaa sähköpostia, kunhan näytteen tulokset tulevat. Kyllä rupesi haiskahtamaan siltä, että mahdolliset korjauskustannukset tulevat itseni maksettavaksi. En tiedä pitäisikö tässä nyt ruveta tankkia tyhjentämään vai odotella polttoainetoimittajan vastausta. Onko muilla kokemuksia tämmöisistä sattumista?

                    Tänään syttyi palamaan myös moottorin vikavalo, auto ei tahdo pysyä käynnissä ja meno tosi vaivalloista. Bemari odottaa nyt korjaamon pihalla jatkotoimenpiteitä.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by ezaa View Post
                      Asia mennyt pikkuisen eteenpäin. Soitin huoltoasemalle jolta olin tankannut, ja aseman päällikkö käski soittaa suoraan polttoainetoimittajan neuvontaan. Neuvonnassa virkailija otti tankkauspaikan, ajan ja polttoainelaadun ylös. Ottavat kuulema välittömästi näytteet huoltoaseman tankista. Asian selvittämistä hankaloittaa kuulema se, että olen tankannut eilen aamulla autoa eri paikasta, jotta pääsin edes korjaamolle asti. Siksi minun autosta ei kannata enää näytettä kuulema ottaa. Ottivat vielä eilisen korjaamoyrittäjän yhteystiedot ylös, aikovat kysyä hänen mielipidettä asiaan. Virkailija aikoi laittaa sähköpostia, kunhan näytteen tulokset tulevat. Kyllä rupesi haiskahtamaan siltä, että mahdolliset korjauskustannukset tulevat itseni maksettavaksi. En tiedä pitäisikö tässä nyt ruveta tankkia tyhjentämään vai odotella polttoainetoimittajan vastausta. Onko muilla kokemuksia tämmöisistä sattumista?

                      Tänään syttyi palamaan myös moottorin vikavalo, auto ei tahdo pysyä käynnissä ja meno tosi vaivalloista. Bemari odottaa nyt korjaamon pihalla jatkotoimenpiteitä.
                      Tällä ei nyt kyllä taida olla mitään yhteyttä tuohon polttoaineeseen, vaan olisiko asentotunnistin, puola tai imuvuoto?

                      Comment

                      • ezaa
                        BTCF Member
                        • May 2013
                        • 37
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tällä ei nyt kyllä taida olla mitään yhteyttä tuohon polttoaineeseen, vaan olisiko asentotunnistin, puola tai imuvuoto?

                        Polttoainesuodatin tukossa. Bensanpaineet vain 1 barissa, kun normaalisti kuulema kuuluisi olla kolmessa. Huomenna saa uuden suodattimen niin näkee miten tokenee.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by ezaa View Post
                          Polttoainesuodatin tukossa. Bensanpaineet vain 1 barissa, kun normaalisti kuulema kuuluisi olla kolmessa. Huomenna saa uuden suodattimen niin näkee miten tokenee.
                          Onkohan tankissa jotain hiekkaa tai muuta sarssia?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • ezaa
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 37
                            • Pohjois-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by janke View Post
                            Onkohan tankissa jotain hiekkaa tai muuta sarssia?
                            Sitä ei vielä tiedä. Sitä mietittiin korjaajan kansa että tyhjennetäänkö tankki samalla kun suodatin vaihetaan vai annetaanko olla. Tankissa nyt reilu 30 litraa bensaa, josta puolet "uutta". Suodatin ilmeisesti on vielä alkuperäinen, bmw-logolla, eikä huoltokirjassakaan muistaakseni ole siitä mainintaa. Mittarissa 168tkm. Korjaajan mukaan suodattimessa on mukana paineensäädin, joka on myös voinut antautua.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by ezaa View Post
                              Sitä ei vielä tiedä. Sitä mietittiin korjaajan kansa että tyhjennetäänkö tankki samalla kun suodatin vaihetaan vai annetaanko olla. Tankissa nyt reilu 30 litraa bensaa, josta puolet "uutta". Suodatin ilmeisesti on vielä alkuperäinen, bmw-logolla, eikä huoltokirjassakaan muistaakseni ole siitä mainintaa. Mittarissa 168tkm. Korjaajan mukaan suodattimessa on mukana paineensäädin, joka on myös voinut antautua.
                              Kannattais se tankki kait zekata onko siellä scheissea, eihän se bensa siitä pilalle mee...
                              Näkeehän sen tankin kunnon siitä takapenkinalta luukusta?
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              Working...
                              X