Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D kiihtyy ja ei kiihdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ippeex
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 99
    • Suomi

    E39 530D kiihtyy ja ei kiihdy

    Kyseessä siis -99 530d automaattiaskilla.

    Tekee sitä että pienellä kaasulla pääset kiihdyttämään, mutta jos edes puolikaasua annat niin meno tyssää siihen.
    Kun hölläät kaasun ja painat uudestaan saattaa satunnaisesti antaa mennä koko kaasulla.
    Kierrokset pysähtyy 2700-3000rpm ja kaikki loppuu, vauhti ei nouse eikä kierrokset nouse enää tuosta. Ihan kuin ajaisi nopeudenrajoittajaan.

    Ennen talvea vaihdettu tankkiin pumppu ja naftasuodatin
    MAF:in liittimen irroituksella ei mitään vaikutusta toimintaan, EGR poistettu käytöstä ja tietääkseni läpätkin on poistettu.

    Mikähän mahto tulla? Pohjassa oleva siirtopumppu vai mitä muuta mahdollisuutta tässä vielä on?
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1176
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by AneemineN View Post
    Kyseessä siis -99 530d automaattiaskilla.

    Tekee sitä että pienellä kaasulla pääset kiihdyttämään, mutta jos edes puolikaasua annat niin meno tyssää siihen.
    Kun hölläät kaasun ja painat uudestaan saattaa satunnaisesti antaa mennä koko kaasulla.
    Kierrokset pysähtyy 2700-3000rpm ja kaikki loppuu, vauhti ei nouse eikä kierrokset nouse enää tuosta. Ihan kuin ajaisi nopeudenrajoittajaan.

    Ennen talvea vaihdettu tankkiin pumppu ja naftasuodatin
    MAF:in liittimen irroituksella ei mitään vaikutusta toimintaan, EGR poistettu käytöstä ja tietääkseni läpätkin on poistettu.

    Mikähän mahto tulla? Pohjassa oleva siirtopumppu vai mitä muuta mahdollisuutta tässä vielä on?
    Vikakoodinlukuun vaan niin ei tarvitse arvailla.

    Mulla oli samanlaiset oireet ja vaihtoon meni tuo siirtopumppu kuskin penkin alta ja turbon solenoidi.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • ippeex
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 99
      • Suomi

      #3
      Originally posted by 174000 View Post
      Vikakoodinlukuun vaan niin ei tarvitse arvailla.

      Mulla oli samanlaiset oireet ja vaihtoon meni tuo siirtopumppu kuskin penkin alta ja turbon solenoidi.
      Jees sain läppärin skulaamaan niin pääs lukasee koodit.
      Ei ollut koodeja ja vaihoin siirtopumpun ni alko skulaamaan.

      Comment

      • Kari hoo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 85
        • Kymenlaakso

        #4
        Tere ! - 3-tonnin "kierrosrajoitin" iski omaankin pirssiin - uskoakseni tuo siirtopumppu on syypää kun kesällä vinkui lupaavasti.. Onkohan kenellä vinkkiä mistä kannattaa uusi siirtopumppu hommata? :think tarvikeosat toiminevat ok? Auto siis -02 E39 525d

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Pierburg = OEM. Pitäisi olla saatavissa minkä tahansa tarvikeliikkeen kautta. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎