Askarruttaa vallan kovasti. Vm.2001 facelift 540 on ruvennut oikuttelemaan kuin vanha rouva konsanaan.
Ongelmana on, ettei noin kolmasosakaasusta eteenpäin kiihdytellessä koskaan tiedä mennäänkö kuin 520 vai vilkutellaanko luistoneston valoa. Tehot siis seilaavat.
Peruskorjaukset tehtiin nyt heti eli vaihdettu tulpat, puhdistettu kaasuläppä (ihan paskainen), vaihdettu ilmansuodatin, polttoainesuodatin ja Boschin maffi. Vähän aiemmin vaihdettiin nokkien asentotunnistimet kun niitäkin herjasi. Myös imuvuotoja tutkittu starttipilotilla ja letkuja kääntelemällä. Tyhjäkäynti muuten nousi kaasuläpän puhdistuksella 500-->750.
Lisäksi irroitettu ensimmäinen kattien jälkeinen liitos putkistosta (kateista taaksepäin selkeästi modailtu hökötys neljällä ulostulolla) ja ainakin kateissa päätyverkot paikallaan ja tyhjäkäynnillä kumpikin rööri puhalsi saman verran erittäin kovaäänistä ilmaa.
Vaan silti välillä vetää välillä ei.
Putkistoon on tuo alkuperäinen keskivaimennin/resonaattori jätetty, ajon jälkeen kokeilin niin se "tyhjä puoli" oli huomattavasti viileämpi kuin se, josta ulostulo lähtee. Onko kellään koskaan resonaattori tukkeutunut ja voisiko se aiheuttaa moista?
Vai onko näissä ollut jotain vanosvikoja, jotka aiheuttaisi moista? Parhaiten ehkä tilannetta kuvaa se, että välillä kiihdytään varttikaasulla jo kovaa, välillä täytyy lyödä lappu ihan lattiaan että lähdetään ripeästi. Tällöin kyllä poistutaan kovaa muttei kovin käytännöllistä moinen...
Koska bensapainetta en osaa mitata on mielessä käynyt polttoainepumpunkin vaihto, mutta ymmärtääkseni ne useimmiten joko toimivat tai sitten eivät ollenkaan?
Jos 09-alueella tai lähistöllä asustelee joku guru, joka osaa tuosta livedataa tsekata olisi ihan mukava nähdä mistä kenkä puristaa. Itsellä alkaa jo olla konstit lopussa...
Ongelmana on, ettei noin kolmasosakaasusta eteenpäin kiihdytellessä koskaan tiedä mennäänkö kuin 520 vai vilkutellaanko luistoneston valoa. Tehot siis seilaavat.
Peruskorjaukset tehtiin nyt heti eli vaihdettu tulpat, puhdistettu kaasuläppä (ihan paskainen), vaihdettu ilmansuodatin, polttoainesuodatin ja Boschin maffi. Vähän aiemmin vaihdettiin nokkien asentotunnistimet kun niitäkin herjasi. Myös imuvuotoja tutkittu starttipilotilla ja letkuja kääntelemällä. Tyhjäkäynti muuten nousi kaasuläpän puhdistuksella 500-->750.
Lisäksi irroitettu ensimmäinen kattien jälkeinen liitos putkistosta (kateista taaksepäin selkeästi modailtu hökötys neljällä ulostulolla) ja ainakin kateissa päätyverkot paikallaan ja tyhjäkäynnillä kumpikin rööri puhalsi saman verran erittäin kovaäänistä ilmaa.
Vaan silti välillä vetää välillä ei.
Putkistoon on tuo alkuperäinen keskivaimennin/resonaattori jätetty, ajon jälkeen kokeilin niin se "tyhjä puoli" oli huomattavasti viileämpi kuin se, josta ulostulo lähtee. Onko kellään koskaan resonaattori tukkeutunut ja voisiko se aiheuttaa moista?
Vai onko näissä ollut jotain vanosvikoja, jotka aiheuttaisi moista? Parhaiten ehkä tilannetta kuvaa se, että välillä kiihdytään varttikaasulla jo kovaa, välillä täytyy lyödä lappu ihan lattiaan että lähdetään ripeästi. Tällöin kyllä poistutaan kovaa muttei kovin käytännöllistä moinen...
Koska bensapainetta en osaa mitata on mielessä käynyt polttoainepumpunkin vaihto, mutta ymmärtääkseni ne useimmiten joko toimivat tai sitten eivät ollenkaan?
Jos 09-alueella tai lähistöllä asustelee joku guru, joka osaa tuosta livedataa tsekata olisi ihan mukava nähdä mistä kenkä puristaa. Itsellä alkaa jo olla konstit lopussa...
Comment