Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hylky katsastuksesta. Apua osan tunnistamiseen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmeristi-14
    BTCF Member
    • Apr 2014
    • 90
    • Kouvola

    #16
    No en ole vielä antanut mutta kunhan uudestaan vien niin kyllä aattelin kaverin näköä ihan näin ensteks vähä kyseenalaistaa Sehän tos on et ku virrat laittaa päälle-pois-päälle nii ei abs syty ja luistonesto vain vilahtaa,10 sekkaa ku varttuu nii sit syttyy taas normaalist.. Mutta tämä oli ilmeisest normaali ilmiö? Ainakin kaverin e39 teki ihan samanlailla :think
    2000 - e39 530da sienarot 2 metallic
    2005 - e60 530da titansilber
    2005 - e65 730d titansilber
    2006 - e90 330da M-Sport Black-sapphire metallic
    2002 - e65 745i Black-sapphire metallic
    2002 - e53 4.6is Black-sapphire metallic

    EX e34 525i m50b25nv -1992 sterlingsilber / -2009 e91 320da Schwarz 2 / e39 530da topasblau 2002

    Vikakoodin lukua / koodauksia Carlylla Kouvolan alueella / e65-e66 logic 7 viantulkintaa myös.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2716
      • .fi

      #17
      Tuore K1-kokemus:
      Hylky _välyksellisestä_ kallistuksenvakaajan yhdystangosta,
      eli oli se köykämiini tukimutkapala joka on tolpassa kiinni kokonaan poikki, johon ko. yhdystanko tulee kiinni.
      Katsastaja ei ilmeisesti viitsinyt kertoa sukulaiselle joka auton käytti katsastuksessa, vaan piti itse todeta, ja nyt odotellaan, kun ei marmorilta hyllystä löytynyt.
      Kilometrejä kertyi katsastuksessa käynnin ja korjausyrityksen välillä max 300km,
      eikä ajettavuus sinä aikana ole kuulemma mitenkään muuttunut, niin en jaksa uskoa etteikö olisi jo poikki ollut.

      Tiedossa oli jo entuudestaan samasta katsastusasemasta sama tarina, mutta silloin oli itse yhdystanko poikki erimerkkisestä autosta..
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • RoCCo-
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 82
        • N/A

        #18
        Joo ja ostin edellisen Bemarini vasta katsastettuna liikkeestä ja viikon ajon jälkeen selvisi, että koko taka-akselisto oli revennyt irti rungosta ja myös vaihdelaatikko oli ottanut osumaa. Oli siis hengenvaarallinen peli ja katsastettu MeidänKatsastuksella Jyväskylässä. Kuukauden jouduin tappelemaan auton kanssa, että kuka on vastuussa ja kenelle. Lopulta katsastusliike oli vastuussa autoliikkeelle, kun Trafin ajoneuvotarkastaja ja kuluttaja-asiamies puuttuivat peliin. Kauppa purettiin, mutta silti käsittämätöntä, että siinä kunnossa oleva auto oli saanut puhtaat paperit yksityiseltä katsastuskonttorilta!
        BMW 525i E61
        BMW X5 3.0i E53 -Ex
        BMW 528i E39 -Ex
        BMW 328i E46 -Ex
        Audi A4 1.8i 20v -Ex
        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
        Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
        Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by RoCCo- View Post
          Joo ja ostin edellisen Bemarini vasta katsastettuna liikkeestä ja viikon ajon jälkeen selvisi, että koko taka-akselisto oli revennyt irti rungosta ja myös vaihdelaatikko oli ottanut osumaa. Oli siis hengenvaarallinen peli ja katsastettu MeidänKatsastuksella Jyväskylässä. Kuukauden jouduin tappelemaan auton kanssa, että kuka on vastuussa ja kenelle. Lopulta katsastusliike oli vastuussa autoliikkeelle, kun Trafin ajoneuvotarkastaja ja kuluttaja-asiamies puuttuivat peliin. Kauppa purettiin, mutta silti käsittämätöntä, että siinä kunnossa oleva auto oli saanut puhtaat paperit yksityiseltä katsastuskonttorilta!
          Ihan normaalia. "juuri katsastettu" ei ole mikään tae auton kunnosta.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            Ihan normaalia. "juuri katsastettu" ei ole mikään tae auton kunnosta.
            Jobbarithan noita hengenvaarallisia autoja saa katsastuksesta läpi miten vain. Mille instanssille noista katsastajista pitää ilmoittaa? Luvat pois tuollaisilta amispojilta jotka kirjoittavat lappuun "väljää jossain oikealla". Jos 70euroa maksaa 15min hommasta, niin kyllä sen amispojan pitää näyttää missä se väljyys on.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • HerraHuu
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2012
              • 355
              • Keski-Suomi

              #21
              Originally posted by arpuC View Post
              Jos 70euroa maksaa 15min hommasta, niin kyllä sen amispojan pitää näyttää missä se väljyys on.
              +1


              -e30 2d m10b18

              EX -e53 X5 3.0D
              EX -e39 523i Sedan
              EX -e36 325i Coupe
              EX -e46 323i Sedan
              EX -e36 320i Touring

              Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                #22
                Originally posted by arpuC View Post
                Luvat pois tuollaisilta amispojilta jotka kirjoittavat lappuun "väljää jossain oikealla". Jos 70euroa maksaa 15min hommasta, niin kyllä sen amispojan pitää näyttää missä se väljyys on.

                Ei taida sentään ihan amispojat vielä katsastuslupia saada. Tai saavat kunhan ovat amiksen jälkeen suorittaneet vähän korkeempaakin tutkintoa...

                Vai onko joku muuttunut ~15:ssä vuodessa...:think

                Jobbareista samaa mieltä; kummasti läpipaskat autot on juuri katsastettuja, puhtain paperein...
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • RoCCo-
                  BTCF Member
                  • Jun 2013
                  • 82
                  • N/A

                  #23
                  Nyt on käyty uudelleen konttorilla kyselemässä oikeaa vikaa ja sehän oli se narinahela. Selventi ihan kyllä rehdisti sen osan kun vaan kysy. Kävin jo hakemassa uudet osat 72€ ja pitää laittaa kunhan kerkiää.

                  Onkohan muuten kummonen osa vaihtaa? Varmaan löytyy kyllä täältä topic tolle osan vaihtamiselle kunhan etsin.
                  BMW 525i E61
                  BMW X5 3.0i E53 -Ex
                  BMW 528i E39 -Ex
                  BMW 328i E46 -Ex
                  Audi A4 1.8i 20v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                  Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                  Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #24
                    Originally posted by RoCCo- View Post

                    Onkohan muuten kummonen osa vaihtaa? Varmaan löytyy kyllä täältä topic tolle osan vaihtamiselle kunhan etsin.
                    Melko simppeli vaihtaa mutta tarviit ulosveto ja sisääntyöntö työkalun.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • RoCCo-
                      BTCF Member
                      • Jun 2013
                      • 82
                      • N/A

                      #25
                      Originally posted by Timelord View Post
                      Ei taida sentään ihan amispojat vielä katsastuslupia saada. Tai saavat kunhan ovat amiksen jälkeen suorittaneet vähän korkeempaakin tutkintoa...

                      Vai onko joku muuttunut ~15:ssä vuodessa...:think

                      Jobbareista samaa mieltä; kummasti läpipaskat autot on juuri katsastettuja, puhtain paperein...

                      Joo vielähän nuo on insinöörejä. Itsekkin meinaan joskus meinasin hakeutua lukemaan katsastusinsinööriksi, mutta skippasin se kun tekivät tuosta katsastuksesta muillekkin mahdollista ja lopettivat A-katsastuksen monopolin. Olin ehkä kaukaa viisas, ehkä en.
                      BMW 525i E61
                      BMW X5 3.0i E53 -Ex
                      BMW 528i E39 -Ex
                      BMW 328i E46 -Ex
                      Audi A4 1.8i 20v -Ex
                      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                      Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                      Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                      Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14446
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by RoCCo- View Post
                        Onkohan muuten kummonen osa vaihtaa? Varmaan löytyy kyllä täältä topic tolle osan vaihtamiselle kunhan etsin.
                        Kunnon ulosvetäjällä pala kakkua. Sen jälkeen kulmat kohilleen... Taitaa nyttenkin narkustella sisälaidat renkaista kerta väljä on, ts. takana camberia kivasti.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • RoCCo-
                          BTCF Member
                          • Jun 2013
                          • 82
                          • N/A

                          #27
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Melko simppeli vaihtaa mutta tarviit ulosveto ja sisääntyöntö työkalun.
                          Eikös sellanen "vanha osa rikkomalla ulos, uusi osa väkisin sisään kumivasaralla sun muilla väkivalta työkaluilla" taktiikka toimi tässäkin? heh!
                          BMW 525i E61
                          BMW X5 3.0i E53 -Ex
                          BMW 528i E39 -Ex
                          BMW 328i E46 -Ex
                          Audi A4 1.8i 20v -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                          Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                          Comment

                          • RoCCo-
                            BTCF Member
                            • Jun 2013
                            • 82
                            • N/A

                            #28
                            Originally posted by zener View Post
                            Kunnon ulosvetäjällä pala kakkua. Sen jälkeen kulmat kohilleen... Taitaa nyttenkin narkustella sisälaidat renkaista kerta väljä on, ts. takana camberia kivasti.
                            Joo syö sisälaidat jokatapauksessa kun leveet renkaat ja madallettu. Heittääköhän tuo pahastikkin kulmat päin persettä? Siis silleen, että jo ajossakin huomaa/häiritsee?
                            BMW 525i E61
                            BMW X5 3.0i E53 -Ex
                            BMW 528i E39 -Ex
                            BMW 328i E46 -Ex
                            Audi A4 1.8i 20v -Ex
                            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                            Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                            Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                            Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              Originally posted by RoCCo- View Post
                              Eikös sellanen "vanha osa rikkomalla ulos, uusi osa väkisin sisään kumivasaralla sun muilla väkivalta työkaluilla" taktiikka toimi tässäkin? heh!
                              Ei saa hakata sitä alumiinista napaa.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by RoCCo- View Post
                                Eikös sellanen "vanha osa rikkomalla ulos, uusi osa väkisin sisään kumivasaralla sun muilla väkivalta työkaluilla" taktiikka toimi tässäkin? heh!
                                Ei varmasti toimi. Tarvitset oikeanlaisen ulosvetäjän/asennustyökalun siihen hommaan. Millään muulla tavalla se ei järkevästi onnistu. Työkalun voi kyllä itse rakentaa alle kympillä, että konkurssia sen vuoksi ei tarvitse tehdä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎